Czego szukasz?

Jeżeli szukasz odpowiedzi na pytania związane z SEO lub Wordpressem wpisz frazę i czekaj na podpowiedzi lub kliknij enter! Wyniki pokazują także linki do zewnętrznych źródeł.

2957 artykułów w bazie

Czat dla WordPress, sprawdzamy oferty różnych firm

Coraz częściej, kiedy wejdziemy na witrynę firmy, czy sklepu internetowego wyskoczy nam okienko z zapytań “W czym mogę pomóc?” i natychmiast będziemy mieli możliwość rozmowy z konsultantem, wygodne prawda?
Chciałoby się zapytać, dlaczego banki i operatorzy telefonii komórkowej nie chcą czegoś takiego wprowadzić. Widocznie dla nich jest to poza zasięgiem, ale na szczęście nie dla nas.

Na naszych WordPressach i sklepach internetowych opartych o WooCoomerce jesteśmy w stanie taki chat wprowadzić i to niekiedy zupełnie za darmo. Postanowiłem sprawdzić, na które rozwiązania warto zwrócić uwagę. W razie gdybym jakieś pominął, proszę zostawić komentarz, będę uzupełniać wpis.

Gadu-Gadu

Sądzę, że jest to najprostsze rozwiązanie, które niektórym może się wydać jednocześnie bardzo archaiczne. Gadu-Gadu udostępnia GG widget – https://www.gg.pl/info/komunikator-na-twoja-strone/, który możemy zainstalować na swojej stronie, dzięki czemu będziemy mogli rozmawiać z naszymi klientami lub czytelnikami, a oni nie będą musieli posiadać konta GG, aby taką rozmowę przeprowadzić.

gg

Rozwiązanie to możemy zastosować na każdej stronie, nie tylko na WordPressie, ponieważ instalacja polega tylko na wstawieniu kodu w obrębie stopki witryny internetowej, a do samego działania nie potrzebujemy niczego prócz konta GG.

gg-mobile

Co ciekawe, możemy zainstalować GG na telefonie, do przeglądarki, jako aplikacje na komputer i pozostawać w kontakcie ze swoimi klientami bez względu na to, gdzie jesteś. Pod tym względem rozwiązanie GG nie ma sobie równych. Niestety klient z nami nie porozmawia, wykorzystując telefon, ponieważ chat jest lekko problematyczny na telefonie (daleko mu do np. Tidio).

ChatPirate live chat

Darmowe do 1 marca lub w cenie 5$ miesięcznie. Z nielimitowaną ilością chatów i 90-dniową historią (co ciekawe w GG historia nie ma limitu).

chatprivat

Instalowany do WordPressa w formie wtyczki, w której logujemy się do konta aplikacji. Instalacja jest prosta, a jak widać na poniższym screenie, zmiana wyglądu i dostosowanie do potrzeb strony również.

chatprv2

chatprv3

 

 

 

 

 

 

W porównaniu do GG nie posiada niestety aplikacji na urządzenie mobilne, więc my mamy ciężej, za to użytkownicy na telefonach mają lżej, ponieważ ładnie dostosowuje się do mniejszych ekranów.

chatprv-msg

Facebook Live Chat for WordPress

Zazwyczaj staram się pomijać w swoich wpisach płatne wtyczki, ponieważ niekiedy nie ma z nimi problemu, ale kiedy indziej kupujemy i tydzień później jest on zdejmowany ze sklepu.

Jednak Facebook Live Chat zasługuje na to, żeby o nim wspomnieć. Jest on wygodny i obsłużymy zgłoszenia przez Messengera na naszym urządzeniu mobilnym i co ważne, w każdym momencie możemy znowu skontaktować się z klientem poprzez Messengera. Jest to bardzo wygodne. W dodatku mamy darmową, nieograniczoną historię rozmów i możemy obsłużyć nieograniczoną liczbę osób. Poniżej screen, jak to rozwiązanie prezentuje się na urządzeniu mobilnym.

fb-chat

Tidio Live Chat

Zapewne najładniejsza opcja z całego zestawienia. W dodatku z polskim wsparciem użytkownika i dopracowaną wersją mobilną.

Sam chat działa bez problemu i co ważne, integrujemy go za pomocą wtyczki Tidio Live Chat. Co najważniejsze, już darmowa wersja pozwala nam korzystać z możliwości chatu. Integracja jest prosta, ogranicza się do instalacji wtyczki, choć co warto zauważyć, obsługiwać klienta możemy przez panel internetowy dostępny po zalogowaniu, wtyczkę do przeglądarki Chrome, jak i aplikację. Wszystkie działają w podobny sposób.

tidio

Niestety jeżeli zdecydujemy się na wersję płatną, koszt za każdą osobę, odbierającą zgłoszenia, wynosi 12$ miesięcznie, czyli około 50 zł. Jednak co ważne, dzięki temu mamy dostęp do aplikacji do obsługi chatu (iOS i Android), dzięki której możemy zostać w kontakcie z osobami odwiedzającymi naszą stronę bez względu na to, czy jesteśmy przy komputerze, czy też nie. Opóźnienie nie wynosi więcej jak 0,5 sekundy, czyli tyle co nic. Aplikacja pozwala rozmawiać z kilkoma klientami jednocześnie.

Warto tutaj zwrócić uwagę na jeszcze droższą wersję (24$), która posiada proste narzędzia analityczne, czyniąc z Tidio dość kompletne rozwiązanie. Niestety w dość sporej cenie.

WP Live Chat Support

Nie można było zapomnieć w tym miejscu o WP Live Chat Support. Czyli w pełni darmowemu rozwiązaniu, który co ciekawe ma zamiar wydać aplikacje dla swojej aplikacji.
Instalacja podobnie jak w poprzednich opcjach ogranicza się do instalacji wtyczki i odpowiedniej jej konfiguracji. Wtyczka posiada bardzo rozbudowaną dokumentację.

wp-live-chat

Wtyczka ładnie prezentuje się na urządzeniu mobilnym. Trzeba sobie go przetłumaczyć i śmiało można z niego korzystać. W momencie naszej nieobecności chat wyświetla po prostu formularz kontaktowy.

Podsumowanie

Nie ma rozwiązania idealnego i na pewno warto przetestować 2 lub 3 i sprawdzić, który najbardziej odpowiada naszym predyspozycjom. Rozwiązań tego typu płatnych i darmowych nie brakuje, jednak moim zamiarem nie było stworzenie drugiego katalogu wtyczek do WordPressa, tylko prezentacja wybranych, najciekawszych rozwiązań.
W razie, gdybyś miał swoje, z którego korzystasz, proszę zostaw informację o nim i swoje wrażenia w komentarzu.

Udostępnij na: Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn

7 komentarzy

  1. Korzystam z Tidio i jestem bardzo zadowolony. Czasami zdarza mi się tylko że w historii rozmów znajduję wiadomości, które ktoś zostawił kiedy byłem off-line. Nie byłoby w tym nic dziwnego gdyby nie fakt, że nie dostaję powiadomienia o ich otrzymaniu. Ogólnie jestem bardzo zadowolony. Tidio pozwolił mi już zarobić na rozwój budowanego serwisu i znaleźć kilka cennych kontaktów.

  2. Od siebie dodam, że jakieś 5 lat temu miałam na stronie opcję z GG i dawało radę. Teraz porobiło się sporo opcji płatnych, a prawda jest taka, że na zwykłej stronie firmowej na palcach jednej ręki można policzyć liczbę osób, które z tego czata skorzystały. Więc jeśli to cenowo będzie się zamykać to czemu nie korzystać z opcji płatnej. Muszą być Klienci, bo istnienie tego dla samej sztuki jest bez sensu.

  3. mi się podoba że jest tak wiele czatów live w formie darmowych wtyczek na wordpressa. korzystam z niektórych – download.net.pl/jak-dodac-czat-live-do-swojej-strony-na-wordpress/n/9191/ i działają świetnie.

Zostaw odpowiedź

Email nie będzie publikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Możesz używać tych tagów HTML <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code class="" title="" data-url=""> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong> <pre class="" title="" data-url=""> <span class="" title="" data-url="">

Oferuję szereg usług związanych z WordpressemSPRAWDŹ OFERTĘ
Przeczytaj inne:
Linki witryny w GWT – co i jak?

Na początku może wyjaśnię czym "Linki witryny" de facto są. Wpisując w wyszukiwarkę Google frazy brandowe, czyli zawierające nazwę firmy,...

Zamknij