Czego szukasz?

Jeżeli szukasz odpowiedzi na pytania związane z SEO lub Wordpressem wpisz frazę i czekaj na podpowiedzi lub kliknij enter! Wyniki pokazują także linki do zewnętrznych źródeł.

11830 artykułów w bazie

Ezakupy -Tesco walczy o pozycję lidera e-handlu w Polsce

Jak wielkie hipermarkety dostosowują się do współczesności? Najlepiej widać to na przykładzie Tesco. Usługę Ezakupy obsługują już dwadzieścia trzy sklepy  niedługo zaś  liczba ta się powiększy. Umożliwia ona złożenie zamówienia za pomocą Internetu i urządzeń mobilnych. Wszystko to dzięki bardzo dynamicznemu rozwoju, w naszym kraju,  handlu produktami FMCG  w sieci. W Polsce wartość tego rynku to ponad 500 mln zł (co znacznie przewyższa rynek Czech, Słowacji i Węgier razem wziętych), natomiast do 2018 przewidywany jest wzrost do miliarda złotych.

Co kryje się pod tym tajemniczym skrótem? FMCG to produkty szybkozbywalne, czyli z angielskiego, fast-moving consumer goods. Są to towary (przeważnie z branży spożywczej), które charakteryzują się względnie niską ceną i dużym zainteresowaniem konsumentów. W końcu każdy z nas zna choć jeden produkt producentów takich jak Nestlé, P&G bądź The Coca-Cola Company. Kupujemy je codziennie i niemal nie zastanawiamy się nad tym, że pasta do zębów lub batonik wchodzi w skład całej gamy towarów FMCG.

Wracając do brytyjskiej sieci hipermarketów mianuje się ona liderem sprzedaży internetowej produktów szybkozbywalnych, a jego udziały w rynku szacuje się na ok. 25%. To właśnie ze wspomnianą usługą Ezakupy związane są nadzieje na utrzymanie dystansu do konkurencji. Jest ona realizowana w dziewiętnastu aglomeracjach przez dwadzieścia trzy hipermarkety i swoim zasięgiem obejmuje mieszkańców 210 miast i trzynaście milionów internautów mających dostęp do tej usługi. Sieć nie zamierza na tym poprzestać. W kwietniu została obsłużona milionowa dostawa, a do końca tego roku ma ich być już ponad 1,5 mln. Z całej floty prawie 200 samochodów dowożących zamówienia co 20 sekund jeden z nich wyjeżdża do kolejnych klientów sieci Tesco.

Jakie są plany Brytyjczyków na najbliższe lata? Po pierwsze zamierzają oni systematycznie rozwijać internetowy biznes. Na rok finansowy 2014/15 planowane są kolejne otwarcia (aż siedem) e-sklepów, jak również powiększenie obszaru dostaw, dzięki czemu możliwe stanie się objęcie swoim zasięgiem ponad trzydziestu procent populacji naszego kraju (na ten moment jest to ok. 30%).

Kto jest najczęstszym gościem brytyjskiego internetowego sklepu? 79% stanowią kobiety, a tylko 21% to płeć brzydka. Równie często klientami takich sklepów są rodziny z dziećmi (43%), następnie bezdzietne małżeństwa (18%), dopiero potem single (15%) i osoby żyjące w związkach partnerskich (12%). Na samym końcu znajdziemy osoby samotnie wychowujące dzieci (7%) oraz te, które wychowują dzieci w związkach partnerskich (5%).

Co najczęściej kupuje się w spożywczych sklepach internetowych? W Ezakupach królują produkty świeże takie jak owoce, warzywa, nabiał oraz mięso, drób i ryby, zaś hitem sprzedaży są banany, ziemniaki, cukier, masło, woda mineralna oraz mleko. W rankingu najczęściej kupowanych produktów e-sklepu Tesco znajdziemy (w kolejności):

  • nabiał
  • napoje bezalkoholowe
  • chemię i kosmetyki
  • pieczywo i produkty cukiernicze
  • warzywa i owoce
  • produkty dziecięce
  • towary umieszczone w dziale zdrowie i uroda
  • mięso, drób i ryby
  • produkty typu ready to eat
  • dania gotowe

Jakie są powody rosnącej popularności sklepów internetowych w Polsce? Górę biorą tu przede wszystkim dwa, oszczędność czasu oraz wygoda. Konsumenci, jeśli nie mają samochodu, unikają jak ognia noszenia wielu wyładowanych po brzegi i grożących zerwaniem siat z zakupami. Wielkość wirtualnego koszyka mówi tu sama za siebie. Jeśli uśrednimy jego wartość dla całego kraju do stu to według tej proporcji  najwyższa będzie dla:

  • Warszawy – 126
  • Krakowa – 112,03
  • Wrocławia – 109,81
  • Poznania – 108,70

Natomiast najniższa będzie dla:

  • Wałbrzycha – 81,53
  • Rzeszowa – 74,87.

Co przyniesie przyszłość w tej materii? Z całą pewnością coraz większą konkurencję na rynku produktów szybkozbywalnych. Czy ten trend może zagrozić tradycyjnemu handlowi? Na dzień dzisiejszy z całą pewnością to odległa i bardzo niepewna perspektywa. Nie ulega jednak wątpliwości, że asortyment towarów oferowanych przez hipermarkety będzie się zwiększał, dzięki czemu rysują się realne szanse, iż usługa będzie taniała. Czas pokaże jak dynamicznie ten rynek będzie się rozwijał i jaka będzie jego popularność w przyszłości.

Jakub Firlej

O Jakub Firlej

Z komputerami jestem związany od zawsze. Technik informatyk, pedagog, nauczyciel informatyki - czyli człowiek od wszystkiego. Zawód copywritera to ciekawa praca. Być od wszystkiego znaczy nie wiedzieć o czym jutro przyjdzie pisać:D
Udostępnij na: Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn

Zostaw odpowiedź

Email nie będzie publikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Możesz używać tych tagów HTML <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code class="" title="" data-url=""> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong> <pre class="" title="" data-url=""> <span class="" title="" data-url="">

Oferuję szereg usług związanych z WordpressemSPRAWDŹ OFERTĘ
Przeczytaj inne:
This Month in Content Marketing: August 2016 by @megcabrera

This month's content marketing roundup will focus on developing content based on insights, and key takeaways in honor of 2016...

Zamknij