Wordpress SEO - Czego szukasz?

Jeżeli szukasz odpowiedzi na pytania związane z SEO lub Wordpressem wpisz frazę i czekaj na podpowiedzi lub kliknij enter! Wyniki pokazują także linki do zewnętrznych źródeł.

193 artykułów w bazie

Jak wyglądają wyniki wyszukiwania na frazę “blog modowy” i co z tego wynika? cz. 2 – Backlinki


[ SEOWind.io - pisz treści które rankują się w TOPach ]

modow

Druga część wpisu dotyczącego niesamowitych blogów modowych. W tej części postaram się skupić na linkach przychodzących – backlinkach. Zobaczymy, co mówi nam samo Google i dodatkowo zobaczę, czy ktoś dodał swoje strony do katalogów.

Pierwszą część artykułu znajdziecie tutaj: https://www.seowordpress.pl/jak-wygladaja-wyniki-wyszukiwania-na-fraze-blog-modowy-i-co-z-tego-wynika/ 

Przypominam listę blogów:

  • shinysyl.com,
  • fitandfashion.pl,
  • musthavefashion.pl,
  • makelifeeasier.pl,
  • beauty-fashion-shopping.pl

Jakiego CMS używają blogi?

Proste pytanie, prosta odpowiedź. Wszędzie mamy WordPress’a. Dwa blogi w wersji 4.4.2, jeden blog w wersji 4.3.3 i dwa blogi w wersji 4.2.7.

Zobaczmy, co widać w Google gołym okiem

Na początku zobaczmy, co widać w Google gołym okiem po wpisaniu domeny w wyszukiwarce.

shinysyl.com

Na drugim i trzecim miejscu otrzymałem tutaj linki do Facebooka, jeden https://pl-pl.facebook.com/shinysyl i drugi https://www.facebook.com/shinysyl. Jak widać dla Google linki te są inne, ale Facebook po kliknięciu przekieruje nas na jedną, tę samą podstronę (https://web.facebook.com/shinysyl?_rdr), czyli jeszcze inny adres niż ten, który znalazł się w wynikach wyszukiwania.

fitandfashion.pl

Google oprócz strony głównej wyświetla aż 10 propozycji, dzięki którym możemy od razu przejść głębiej do środka serwisu. Następnie mamy serwis zblogowani i dwa linki do Instagrama, jeden do oficjalnego profilu, drugi do pojedynczego wpisu. Facebook w przypadku tego bloga jest dopiero na drugiej stronie.

musthavefashion.pl

Tutaj Google wyświetla 8 linków do wewnętrznej zawartości serwisu. Znowu mamy podobnie, jak w przypadku shinysyl.com dwa linki do Facebooka, które ostatecznie kierują nas na tę samą podstronę. Mamy tutaj również 2 linki do modnapolka.pl, które kierują nas prawie że na tę samą podstronę (jeden z nich kończy się na /looks drugi nie).

makelifeeasier.pl

Jedyny blog, przy którym pojawiła się wyszukiwarka w wynikach Google.

beauty-fashion-shopping.pl

W przypadku tego bloga, na miejscu 2,3,4 wyników wyszukiwania dostaliśmy tę samą podstronę na Facebooku. Na 4 i 5 miejscu konto na Instagramie, jedno pod adresem: https://www.instagram.com/paula_jagodzinska/?hl=pl i drugie pod adresem https://www.instagram.com/paula_jagodzinska/

Nie wiem, dlaczego skoro język mojej przeglądarki do Polski Google wyświetla mi instagramowe konta najpierw w języku polskim, a potem angielskim jedno pod drugim.

Ok, więc po co to wszystko?

Dobre pytanie, dlaczego sprawdziliśmy te wyniki? Dlatego, że widać tutaj kilka istotnych rzeczy. Tzn. mimo tego, że dużo innych podstron (np. w porównaniu do podstrony Intagrama danej blogerki) ma lepiej zoptymalizowaną strukturę, nagłówki i również występuje na podstronach link do bloga, to właśnie Instagram się nam wyświetla.
Co ciekawe, podobnie jak Facebook, w wielu przypadkach dwukrotnie w wynikach wyszukiwania, choć tak naprawdę użytkownik kierowany jest na tę samą podstronę. Czy to znaczy, że Facebook inaczej przygotowuje podstronę dla robota Google, a inaczej dla użytkownika, czy któreś przekierowania po prostu działają tylko na użytkownika?
Bądź co bądź, ale są to również zdublowane wyniki wyszukiwania. Wiele z blogów nie posiada do 3 strony żadnych wpisów w katalogów, kiedy tymczasem na frazę “MustHaveFashion.pl” już na drugim miejscu uzyskamy katalog katalog-blogow.pl. Oprócz tego widać, na których kanałach dane blogerki promując się najbardziej i które są najpopularniejsze i najczęściej linkowane. Jak zawsze gdzieś na 2-4 stronie wyszły też zapleczówki na precle przy niektórych blogach.
O czym warto wspomnieć, im nazwa bloga jest bardziej unikatowa, tym więcej o nim przeczytamy na drugiej, trzeciej i czwartej stronie wyników wyszukiwania. Im nazwa bloga mniej unikatowa, tym szybciej (2-3 strona) dostaniemy zagraniczne wyniki. Dlaczego? Dlatego, że wszystkie domeny są pisane angielskimi nazwami. Czy angielska nazwa dla domeny gwarantuje sukces, tego nie wiem, ale jak widać coś na rzeczy być musi.

Jak wygląda kwestia katalogów?

  • Onet Katalog – musthavefashion.pl,makelifeeasier.pl,
  • Katalog gazeta – żadnego bloga nie udało się znaleźć w tym katalogu,
  • Katalog WP.pl – musthavefashion.pl

Sądzę, że sprawdzanie reszty katalogów nie ma sensu. Przeżyliśmy pewną epokę, która już zapewne nie powróci. Nie można tutaj generalizować, na pewno są pewne kategorie tematyczne, gdzie ciężko będzie zrobić social i content marketing (jak choćby branża erotyczna), ale jeżeli chodzi blogerki, zapewne lepiej poświęcić swój czas na nową stylizację niż dodanie strony do katalogu.

Jak wyglądają linki na majestic.com?

Używając darmowego konta na majestic.com, zobaczmy, jak wygląda sposób linkowania dla poszczególnych domen, korzystam tylko ze świeżego indeksu.

Wiem, że zdania są podzielone. Dla jednych wskaźniki takie, jak TRUST FLOW i inne nie mają znaczenia, kiedy inni czegoś się w nich doszukują. Podam je mimo wszystko dla każdej z domen.

shinysyl.com

Najczęściej linkowane na: shiny syl, shinysyl, shinysyl.com.

majestic-shin

fitandfashion.pl

Najczęściej linkowane na: http://www.fitandfashion.pl/, http://www.fitandfashion.pl, fit&fashion

majestic-fit

musthavefashion.pl

Najczęściej linkowane na: http://www.musthavefashion.pl/, http://www.musthavefashion.pl, must have fashion

majestic-musthave

makelifeeasier.pl

Najczęściej linkowane na: make life easier, makelifeeasier.pl, http://www.makelifeeasier.pl/

majestic-makelife

beauty-fashion-shopping.pl

Najczęściej linkowane na: “beauty fashion shopping – blog lifestylowy: moda, uroda, zakupy…” , “bez elegancji serca, elegancja nie istnieje” – ysl“, “beauty.fashion.shopping by paula jagodzińska
Proszę zauważyć, że w tym wypadku jedna fraza to jeden cudzysłów.

majestic-bfs

Innymi słowy, porównując wszystkie dane, tabela prezentuje się następująco:

domena TRUST FLOW CITATION FLOW Backlinki zewnętrzne
shinysyl.com 25 33 29 615
fitandfashion.pl 11 35 38
musthavefashion.pl 15 36 846
makelifeeasier.pl 19 42 18 689
beauty-fashion-shopping.pl 15 32 2 999

 

Pamiętajmy, że są to wyniki dla indeksu świeżego. Dane z ostatnich 5 lat prezentują się następująco (tylko dla backlinków w wersji darmowej).

 

domena Backlinki zewnętrzne
shinysyl.com 192 959
fitandfashion.pl 996
musthavefashion.pl 48 606
makelifeeasier.pl 117 020
beauty-fashion-shopping.pl 7 456

 

Te wszystkie dane każdy może sprawdzić za darmo, rejestrując się na mejestic.com. Wyciągnijmy trochę wniosków. Już na przykładzie świeżego indeksu widać, że dysproporcja między linkami prowadzącymi do poszczególnych jest dość spora. Głównie pomiędzy miejscem pierwszym, a drugim. Pierwsza domena, akurat w tym wypadku ma najwięcej backlinków. Nie jest to jednak zasada, akurat w tym przypadku tak się sprawy potoczyły. Domena shinysyl.com posiada największy TRUST FLOW i można by było wnioskować, że duży TRUST FLOW sprzyja wysokiej pozycji domeny, jednak dalej wcale sytuacja tak klarowna już nie jest.

Podsumowując

Najlepsze działania, jakie można podjąć, będąc blogerem, to zostać po prostu popularnym, ale nie w wynikach wyszukiwania, ale w np. w social media. Wyniki wyszukiwania zbudują się nam same, jeżeli jesteśmy popularni, a przy odrobinie pomocy osoby technicznej (czyli optymalizacji), będziemy mieli jeszcze więcej odwiedzin z wyszukiwarki.

  • Linki Wewnętrzene i Sematyka

  • Budowanie linków
  • Sematyka
  • Budowanie linków nigdy nie było prostrze. Setki możliwości linków za jednym kliknięciem.
  • SEMRush

  • Profesjonalna platforma SEO
  • Online
  • SEMrush oferuje rozwiązania dla SEO, PPC, treści, mediów społecznościowych i badań konkurencyjnych.