Czego szukasz?

Jeżeli szukasz odpowiedzi na pytania związane z SEO lub Wordpressem wpisz frazę i czekaj na podpowiedzi lub kliknij enter! Wyniki pokazują także linki do zewnętrznych źródeł.

3055 artykułów w bazie

„Nie mogę się zalogować do panelu WordPress” oto 6 przyczyn i ich rozwiązania

Czasami bywa tak, że Wordpress odmawia zalogowania użytkownika lub administratora do panelu. Istnieje wiele powodów, które mogą powodować problemy z logowaniem, ale niektóre są bardziej prawdopodobne, niektóre zaś mniej. Właśnie o nich i o ich rozwiązaniach będziemy pisać w dzisiejszym artykule.

1. Utracone lub zapomniane hasło

Jest to oczywisty, ale często spotykany problem. Jeśli regularnie zmieniacie Państwo hasło, aby zabezpieczyć swoją stronę, możecie je łatwo zapomnieć lub stracić. W tym przypadku można skorzystać z wbudowanej funkcji resetowania hasła w WordPress. Jednak czasem może wystąpić problem z dostarczeniem maila z odpowiednim linkiem do odnowienia hasła na skrzynkę pocztową użytkownika. Należy wtedy skorzystać z następujących porad:

1.1 Musicie sprawdzić czy jesteście Państwo zalogowani do panelu administracyjnego na innych urządzeniach: komputerze, tablecie, telefonie. Jeśli tak, to możecie wejść na stronę profilu i ustawić nowe hasło.

1.2 Jeśli poprzedni sposób nie rozwiązuje waszego problemu, zostaje ostatni wariant – wprowadzić zmiany w bazie danych poprzez phpMyAdmin (przed wprowadzeniem zmian radzimy zrobić backup bazy). Należy wykonać następne kroki:

  • W panelu phpMyAdmin wybrać bazę danych strony i otworzyć tabelę wp_users
  • Wśród wszystkich użytkowników strony (w kolumnie user_login) znaleźć nazwę użytkownika (Państwa login) i przejść do edycji tego wiersza.
  • Znaleźć wiersz user_pass i w pole Value wpisać nowe hasło. Zwróćcie uwagę, aby w pole kodowanie było ustawiono znaczenie MD5. Tu znajdziecie koder: http://www.miraclesalad.com/webtools/md5.php
  • Zapisać wprowadzone zmiany.

Teraz możecie się Państwo zalogować się do panelu administracyjnego używając nowe hasło, które ustawiliście w phpMyAdmin.

2. Ciasteczka

Ciasteczka (Cookies) to małe pliki umieszczane w katalogach przeglądarki, które przechowują informacje o działaniach użytkownika na danej witrynie. WordPress wymaga użycia ciasteczek podczas logowania. Jeśli ciasteczka są wyłączone, nie będzie mogli się Państwo zalogować do panelu administracyjnego.

Przede wszystkim należy sprawdzić czy włączone są ciasteczka w Waszej przeglądarce.

Dla Firefox: https://support.mozilla.org/t5/Cookies-and-cache/W%C5%82%C4%85czanie-i-wy%C5%82%C4%85czanie-obs%C5%82ugi-ciasteczek/ta-p/16511

Dla Chrome: https://support.google.com/accounts/answer/61416?hl=pl

3. Problem z wtyczkami

Jest to kolejny problem, powiązany z działalnością wtyczek. Wynika on z niepopranej aktualizacji wtyczki lub gdy wynika konflikt pomiędzy wtyczkami zainstalowanymi na stronie.

W tym przypadku musicie przejść Państwo do plików strony, które znajdują się serwerze. Możecie się Państwo skorzystać w tym celu z klienta FTP (np. Filezilla). Wśród plików na dysku należy znaleźć folder wp-content => plugins i zmienić jego nazwę w dowolny sposób (rys. 1).

Rysunek 1. Przemianowanie folderu plugins

Ponieważ WordPress nie odczyta zainstalowanych wtyczek ze względu na zmianę nazwy domyślnego katalogu, wszystkie zostaną wyłączone. W tym momencie będą mogli Państwo zalogować do panelu administracyjnego. Aby dojść do tego, która z wtyczek powodowała problem należy włączać je po kolei i sprawdzać czy problem się powtarza.

4. Problem z motywem

Jeśli korzystacie Państwo z motywu, który posiada np. własną stronę do logowania, może wyniknąć problem z dostaniem się do panelu administracyjnego. Przyczyna tego zjawiska kryje się w braku kompatybilności motywu z aktualną wersją WordPressa.

Tak jak w przypadku wtyczek – za pomocą klienta FTP – należy przejść do folderu wp-content => themes i zmienić nazwę folderu aktualnie używanego motywu. Po przeprowadzeniu tej akcji WordPress zmieni motyw na domyślny (twenty seventeen).

5. Uszkodzenie pliku wp-login.php

Jeśli plik wp-login.php jest uszkodzony lub został usunięty także spowoduje problem z logowaniem do panelu. Dlatego aby rozwiązać ten problem należy:

5.1. Utworzyć kopię zapasową WordPress przed tym, jak będą Państwo edytować/usuwać plik wp-login.php.

5.2. Wejść na hosting i w folderze głównym zawierającym pliki strony usunąć plik wp-login.php.

5.3. Ze strony wordpress.org pobrać ostatnią wersję systemu. Z rozpakowanego archiwum skopiować plik wp-login.php i wklejać go na hosting (do tego folderu, gdzie znajdował się poprzedni plik logowania).

5.4. Otworzyć nowy plik wp-login.php i znaleźć linijkę, która zaczyna się komentarzem redefining user_login.

5.5. Zamienić poniższą linijkę

na

i zapisać zmiany w pliku.

6. Przekierowania

WordPress URL identyfikuje lokalizację, w której zainstalowany jest WordPress. Jeśli adres ten nie pokrywa się z aktualną domeną na jakiej znajduje się Państwa strona, może powodować różnego rodzaju problemy, w tym niemożność udanego logowania do panelu WordPressa. Taki problem może wyniknąć, jeśli przenieśliście Państwo swoją stronę na inną domenę lub na inny podfolder i nie wprowadziliście niezbędnych zmian w opcjach strony lub bazie danych.

Istnieje wielu sposobów dla rozwiązywania tego problemu. Pokażemy jeden z nich – wprowadzimy zmiany w pliku wp-config.php. Dlatego przejdziemy do plików strony (poprzez klienta FTP) i przejdziemy główny folder. W pliku tym dodajemy:

Zamiast http://example.com wpisujemy adres naszej domeny.

Oczywiście istnieje możliwość zmiany adresów wp_home oraz wp_siteurl  bezpośrednio w bazie danych poprzez phpMyAdmin. Znajdują się one w tabeli wp_options.

Jeśli się Państwo spotykaliście z innymi problemami podczas logowania do strony, możecie podzielić się swoim doświadczeniem w komentarzach

Udostępnij na: Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn

6 komentarzy

  1. Niestety i to mnie spotkało. Nie miałem pojęcia jakie to irytujące i stresujące. Myślę, że może mieć to związek z aktualizacją wtyczek . Aktualizacja była zrobiona dla kilku wtyczek od razu i jak na złość nie zrobiłem backapu normalnie robie raz tydzień. Dziwi mnie sytuacja albowiem na swojej stronie mam 2 swoje konta jako admina a drugie techniczne do udostępniania innym osobom, które coś robią na stronie(znaczne ograniczone kompetencje i nikt w tym czasie nic nie robił) i przez to 2 konto mogę się zalogować. Najogólniej ja jako admin nie mogę się zalogować. Ja z innego konta tak. Co mogę zrobić na co zwrócić uwagę?

Zostaw odpowiedź

Email nie będzie publikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Możesz używać tych tagów HTML <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code class="" title="" data-url=""> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong> <pre class="" title="" data-url=""> <span class="" title="" data-url="">

Oferuję szereg usług związanych z WordpressemSPRAWDŹ OFERTĘ
Przeczytaj inne:
Sucuri Review – How Sucuri Helped us Block 450,000 WordPress Attacks in 3 Months

Whenever we're asked about WordPress security tips, our top 2 recommendations are get a good WordPress backup… Read More The...

Zamknij