Czego szukasz?

Jeżeli szukasz odpowiedzi na pytania związane z SEO lub Wordpressem wpisz frazę i czekaj na podpowiedzi lub kliknij enter! Wyniki pokazują także linki do zewnętrznych źródeł.

8842 artykułów w bazie

Redukcja współczynnika odrzuceń dzięki Reduce Bounce Rate

Dzisiejszy artykuł będzie poświęcony wtyczce do WordPressa o nazwie: Reduce Bounce Rate, która w „magiczny” sposób obniży nam w Google Analytics współczynnik odrzuceń. Jak to jest możliwe? Jak to zrobić? Zapraszam do przeczytania poniższego artykułu.

Link do wtyczki: https://pl.wordpress.org/plugins/reduce-bounce-rate/

Więcej na temat współczynnika odrzuceń i jego optymalizacji na stronie przeczytacie tutaj: http://www.seowordpress.pl/wspolczynnik-odrzucen-czym-jest-i-jak-do-obnizyc/ 

Dowód, że metoda działa

Przykład 1.

redbouncerate1

Spadek z 65% do 15-20%

Przykład 2.

seow-wo

Spadek z 80% do ~10%

Możliwości konfiguracji

Przechodzimy do Ustawienia => Reduce Bounce Rate

  1. Możliwość zmiany typu zaimplementowanego na naszej stronie kodu analytics. Asynchroniczny (nowy), ga.js (stary) oraz wygenerowany przez Yoast
  2. Wysyłanie informacji przy scrollowaniu strony wraz z ustalaniem procentowej jej części
  3. Zmiana częstotliwości wysyłanych informacji
  4. Zmiana czasu śledzenia użytkownika na jednej podstronie

Jak to działa?

Google Analytics oblicza czas przebywania na stronie w oparciu o czas pomiędzy wejściem na witrynę a ostatnią stroną przez niego wyświetlaną. Skrypt dodany do kodu strony (ważne aby był bezpośrednio pod kodem Analytics) przez wyżej wymienioną wtyczkę zmniejsza znacznie czas wysyłania informacji do Google (domyślnie do 10 sekund) o tym, że użytkownik dalej znajduje się na witrynie lub, że została wykonana jakaś akcja (np. scroll). Dzięki temu Google nie będzie uznawał tej strony jako odrzuconą w tym wymiarze czasu.

Przykładowy kod wygenerowany przez wtyczkę wygląda tak:

Jak jest w Waszym przypadku? Korzystacie z wtyczki? Czy może robicie to „ręczną metodą” ? Uważacie, że ta metoda ma sens? Podzielcie się w komentarzach

Zdjęcie miniatury pochodzi z:https://pl.wordpress.org/plugins/reduce-bounce-rate/

Wojciech Władziński

O Wojciech Władziński

Branżą SEO zajmuję się od 2008 roku. Na co dzień specjalista ds. SEO w firmie Virtal. Tworzę i optymalizuję duże serwisy jak i mniejsze strony internetowe. Szczególnie upodobałem sobie środowisko WordPressa, który mimo powszechnej opinii nie jest tylko platformą blogową.
Udostępnij na: Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn

9 komentarzy

  1. Ale czy takie małe oszustwo ma sens? No bo jak mamy duży współczynnik odrzuceń to może lepiej temu zaradzić lepszą jakością treści, lepszym działaniem witryny (bo może tu tkwi problem) niż próbować obejść problem na około. To jakby nie wykluczyć się ze statystyk i regularnie przeglądać dużo stron aby podpić odsłony.

    I czy przypadkiem nie namiesza w funkcji real time czy real time korzysta z oddzielnych argumentów?

  2. Nie słyszałem o tej wtyczce wcześniej. Rozwiązanie dla tych co chcą zamydlać oczy klientom, ale lepiej unikać jego. Współczynnik odrzuceń jest ważny też dla nas

Zostaw odpowiedź

Email nie będzie publikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Możesz używać tych tagów HTML <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code class="" title="" data-url=""> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong> <pre class="" title="" data-url=""> <span class="" title="" data-url="">

Oferuję szereg usług związanych z WordpressemSPRAWDŹ OFERTĘ
Przeczytaj inne:
WordCamp 2016 w Gdyni

W tym roku WordCamp przyjeżdża do Trójmiasta a dokładniej do Gdyni. Bardzo mnie to cieszy ponieważ sam mieszkam w Gdańsku...

Zamknij