Wordpress SEO - Czego szukasz?

Jeżeli szukasz odpowiedzi na pytania związane z SEO lub Wordpressem wpisz frazę i czekaj na podpowiedzi lub kliknij enter! Wyniki pokazują także linki do zewnętrznych źródeł.

193 artykułów w bazie

WordPress i Wcag czy można łatwo spełnić wymagania?


[ SEOWind.io - pisz treści które rankują się w TOPach ]

wcag

WCAG, czyli dostępne strony internetowe, to temat, o którym przez pewien czas nawet ktoś mówił. Następnie, jak się okazało, większość osób o tym zapomniała, niestety temat ten wypływa kilkukrotnie przy okazji przetargów na strony www.

Dla zainteresowanych tematyczna infografika:
2016-10-03_1232

Niestety wtedy już tak różowo nie jest, ponieważ co prawda wytyczne wydają się na pierwszy rzut oka zrozumiałe, niestety tak nie jest. Im bliżej przyglądamy się tematowi Web Content Accessibility Guidelines, tym częściej trafiały na strony fundacji, organizacji oscylujących w temacie dostępności witryn, nawet można nie zdawać sobie sprawy, ile tego jest, a tak naprawdę jak niewiele w tym temacie się dzieje.

Wcag wordpress

Przykładowo WordPress posiada w repozytorium około 3 wtyczek nawiązujących do tematu – https://pl.wordpress.org/plugins/tags/wcag, czy ktoś z Was instalował lub sam wdrażał podobne rozwiązania u siebie? Projekt finansowany z Unii dlatego wszystko zatrzymało się łącznie z Facebookiem na roku 2014, mimo tego warto poświęcić chwilę na ten temat. W tym wpisie staram się nawiązać do kilku wybranych punków WCAG, pełną listę mamy tutaj: http://dostepnestrony.pl/artykul/wcag-2-0-w-skrocie/, a poniżej te z pewnością podlegające dyskusji. Mam nadzieję, że na niektóre pytania dacie odpowiedź w komentarzach.

4. Czy ktoś z was udostępnia film z napisami i bez napisów? Nawiązując tutaj do punktu 3 i transkrypcji plików audio, transkrypcję stosują w dużej mierze podcasterzy, chwała im za to. Co z innymi filmami video?

5. Co to jest postać alternatywna pliku multimedialnego?

7. I tutaj zaczyna się problem, przyznacie, że jasna interpretacja tego jest niewykonalna?

20. Kod powinien być zgodny ze standardami, ale jakimi? Uczulam również na ten punkt, aby potem nie okazało się, że wymogiem jest validator.w3.org, aby dodać amazingu temu artykułowi wpisałem tam apple.com/pl i okazuje się, że mamy 20 problemów.

Po co o tym rozmawiamy?

Co jeżeli w wytycznych jest dostosowanie serwisu do WCAG? Szukajcie odpowiedzi u zleceniodawcy, co miał na myśli. Sprawa nie jest taka prosta i łatwo tutaj spotkać się z problemami.
Co więc możemy zrobić? Tak właściwie istotnych obecnie jest kilka kluczowych elementów. Obecnie strony są responsywne, więc podczas powiększania w przeglądarce zachowują się jak najbardziej właściwie. Zgodnie z wymaganiami SEO, obrazki i tak powinny mieć ALTy.
Jeżeli chodzi o dostępność, należy zacząć od instalacji wtyczki WP Accessibility, tylko prócz jej instalacji pamiętajmy o jej przetestowaniu, jak sprawuje się ona z naszą stroną. Zajrzyjmy również do panelu ustawień, przy niektórych motywach trzeba wprowadzić zmiany i zrezygnować z domyślnych ustawień. Kontrast i czytelność załatwia nam toolbar wspomnianej wtyczki, wygląda to następująco, strona przed zastosowaniem kontrastu:
kontrast-off

Po zastosowaniu kontrastu:

kontrast-on
Warto, jeżeli interesujemy się tematem, odwiedzić również specjalne miejsce WordPressowców dotyczące tematu dostępności i swobodnego przeglądania sieci przez wszystkich: https://make.wordpress.org/accessibility/

Dlaczego nie instaluje się takich rozwiązań codziennie?

Odpowiedź jest bardzo prosta, wtedy osoby zdrowe musiałyby widzieć przyciski dla osób z problemami, a przecież to byłoby coś nie do pomyślenia. Przy artykule odciągałyby uwagę od reklam, a podczas zakupów w sieci od koszyka.

Nie ma też żadnego zwyczaju dodawania takich rozwiązań np. w stopce, które i tak są niekiedy ogromne i rozbudowane. Jeżeli chodzi o wytyczne WCAG, jest to chyba złe zrozumienie tematu i o wiele lepsze znajdziemy na wspomnianej podstronie Make WordPress Accessible.

  • Linki Wewnętrzene i Sematyka

  • Budowanie linków
  • Sematyka
  • Budowanie linków nigdy nie było prostrze. Setki możliwości linków za jednym kliknięciem.
  • SEMRush

  • Profesjonalna platforma SEO
  • Online
  • SEMrush oferuje rozwiązania dla SEO, PPC, treści, mediów społecznościowych i badań konkurencyjnych.