seowordpress.pl

Czat dla WordPress, sprawdzamy oferty różnych firm

Coraz częściej, kiedy wejdziemy na witrynę firmy, czy sklepu internetowego wyskoczy nam okienko z zapytań “W czym mogę pomóc?” i natychmiast będziemy mieli możliwość rozmowy z konsultantem, wygodne prawda?
Chciałoby się zapytać, dlaczego banki i operatorzy telefonii komórkowej nie chcą czegoś takiego wprowadzić. Widocznie dla nich jest to poza zasięgiem, ale na szczęście nie dla nas.

Na naszych WordPressach i sklepach internetowych opartych o WooCoomerce jesteśmy w stanie taki chat wprowadzić i to niekiedy zupełnie za darmo. Postanowiłem sprawdzić, na które rozwiązania warto zwrócić uwagę. W razie gdybym jakieś pominął, proszę zostawić komentarz, będę uzupełniać wpis.

Gadu-Gadu

Sądzę, że jest to najprostsze rozwiązanie, które niektórym może się wydać jednocześnie bardzo archaiczne. Gadu-Gadu udostępnia GG widget – https://www.gg.pl/info/komunikator-na-twoja-strone/, który możemy zainstalować na swojej stronie, dzięki czemu będziemy mogli rozmawiać z naszymi klientami lub czytelnikami, a oni nie będą musieli posiadać konta GG, aby taką rozmowę przeprowadzić.

Rozwiązanie to możemy zastosować na każdej stronie, nie tylko na WordPressie, ponieważ instalacja polega tylko na wstawieniu kodu w obrębie stopki witryny internetowej, a do samego działania nie potrzebujemy niczego prócz konta GG.

Co ciekawe, możemy zainstalować GG na telefonie, do przeglądarki, jako aplikacje na komputer i pozostawać w kontakcie ze swoimi klientami bez względu na to, gdzie jesteś. Pod tym względem rozwiązanie GG nie ma sobie równych. Niestety klient z nami nie porozmawia, wykorzystując telefon, ponieważ chat jest lekko problematyczny na telefonie (daleko mu do np. Tidio).

ChatPirate live chat

Darmowe do 1 marca lub w cenie 5$ miesięcznie. Z nielimitowaną ilością chatów i 90-dniową historią (co ciekawe w GG historia nie ma limitu).

Instalowany do WordPressa w formie wtyczki, w której logujemy się do konta aplikacji. Instalacja jest prosta, a jak widać na poniższym screenie, zmiana wyglądu i dostosowanie do potrzeb strony również.

 

 

 

 

 

 

W porównaniu do GG nie posiada niestety aplikacji na urządzenie mobilne, więc my mamy ciężej, za to użytkownicy na telefonach mają lżej, ponieważ ładnie dostosowuje się do mniejszych ekranów.

Facebook Live Chat for WordPress

Zazwyczaj staram się pomijać w swoich wpisach płatne wtyczki, ponieważ niekiedy nie ma z nimi problemu, ale kiedy indziej kupujemy i tydzień później jest on zdejmowany ze sklepu.

Jednak Facebook Live Chat zasługuje na to, żeby o nim wspomnieć. Jest on wygodny i obsłużymy zgłoszenia przez Messengera na naszym urządzeniu mobilnym i co ważne, w każdym momencie możemy znowu skontaktować się z klientem poprzez Messengera. Jest to bardzo wygodne. W dodatku mamy darmową, nieograniczoną historię rozmów i możemy obsłużyć nieograniczoną liczbę osób. Poniżej screen, jak to rozwiązanie prezentuje się na urządzeniu mobilnym.

Tidio Live Chat

Zapewne najładniejsza opcja z całego zestawienia. W dodatku z polskim wsparciem użytkownika i dopracowaną wersją mobilną.

Sam chat działa bez problemu i co ważne, integrujemy go za pomocą wtyczki Tidio Live Chat. Co najważniejsze, już darmowa wersja pozwala nam korzystać z możliwości chatu. Integracja jest prosta, ogranicza się do instalacji wtyczki, choć co warto zauważyć, obsługiwać klienta możemy przez panel internetowy dostępny po zalogowaniu, wtyczkę do przeglądarki Chrome, jak i aplikację. Wszystkie działają w podobny sposób.

Niestety jeżeli zdecydujemy się na wersję płatną, koszt za każdą osobę, odbierającą zgłoszenia, wynosi 12$ miesięcznie, czyli około 50 zł. Jednak co ważne, dzięki temu mamy dostęp do aplikacji do obsługi chatu (iOS i Android), dzięki której możemy zostać w kontakcie z osobami odwiedzającymi naszą stronę bez względu na to, czy jesteśmy przy komputerze, czy też nie. Opóźnienie nie wynosi więcej jak 0,5 sekundy, czyli tyle co nic. Aplikacja pozwala rozmawiać z kilkoma klientami jednocześnie.

Warto tutaj zwrócić uwagę na jeszcze droższą wersję (24$), która posiada proste narzędzia analityczne, czyniąc z Tidio dość kompletne rozwiązanie. Niestety w dość sporej cenie.

WP Live Chat Support

Nie można było zapomnieć w tym miejscu o WP Live Chat Support. Czyli w pełni darmowemu rozwiązaniu, który co ciekawe ma zamiar wydać aplikacje dla swojej aplikacji.
Instalacja podobnie jak w poprzednich opcjach ogranicza się do instalacji wtyczki i odpowiedniej jej konfiguracji. Wtyczka posiada bardzo rozbudowaną dokumentację.

Wtyczka ładnie prezentuje się na urządzeniu mobilnym. Trzeba sobie go przetłumaczyć i śmiało można z niego korzystać. W momencie naszej nieobecności chat wyświetla po prostu formularz kontaktowy.

Podsumowanie

Nie ma rozwiązania idealnego i na pewno warto przetestować 2 lub 3 i sprawdzić, który najbardziej odpowiada naszym predyspozycjom. Rozwiązań tego typu płatnych i darmowych nie brakuje, jednak moim zamiarem nie było stworzenie drugiego katalogu wtyczek do WordPressa, tylko prezentacja wybranych, najciekawszych rozwiązań.
W razie, gdybyś miał swoje, z którego korzystasz, proszę zostaw informację o nim i swoje wrażenia w komentarzu.