Dodajemy sponsorowany dział do swojej strony, jak to zrobić i czym się kierować?
[ SEOWind.io - pisz treści które rankują się w TOPach ]
Marketing, SEO, nasze teksty, to wszystko ma jeden cel, przyciągnąć potencjalne osoby zainteresowane zakupem miejsca na naszej witrynie. Co zrobić, kiedy już wszystko to mamy i pozostaje tylko pytanie, jak tę akcję promocyjną wykonać?
Na WordPressie można zrobić naprawdę wiele stosunkowo niskim kosztem. Najważniejsza pozostaje treść, co do tego nie ma wątpliwości. Jednak fajnie jest, kiedy sponsor widzi, że akcja jest profesjonalnie przygotowana, ładnie wygląda i co najważniejsze z klasą i rozmachem promuje jego produkty, usługi itp. W tym artykule prezentuję, jak na przykładzie jednego z darmowych motywów, stworzyć dobrze wyglądający dział sponsorski. Wszystko staram się przedstawić w sposób, który jest jak najbardziej uniwersalny i nie wymaga posiadania specjalistycznej wiedzy.
Do wpisu, jak zwykle posłużę się motywem Flat dla bloga personalnego. Jest to darmowy motyw dostępny w repozytorium WordPressa.
Co chcemy osiągnąć?
- Sprawić wrażenie większej unikalności treści.
- Zaprezentować treści sponsorskie poza ich główną kategorią.
- Poinformować o istnieniu działu sponsorskiego.
- Stworzyć specjalną listę mailingową osób zainteresowanych tylko tematem sponsora.
- Chcemy zebrać jak najwięcej danych dotyczących zachowań użytkownika, aby móc się pochwalić sponsorowi.
Kilka założeń na początek
Każdy wpis sponsora oprócz tego, że zostanie dodany do standardowej kategorii i będzie miał nadane standardowe tagi, dodatkowo zawsze trafia do kategorii “Sponsor” i zawsze będzie miał dodatkowy tag “Sponsor”.
Warto też pamiętać, że w tworzeniu unikalnego wyglądu treści pomogą nam takie zabiegi jak:
- wszystkie zdjęcia sponsora możemy przepuścić przez ten sam filtr, aby były bardziej bajeczne,
- wszystkie wpisy sponsora możemy zacząć, o ile nie dostajemy gotowej treści, od jakiegoś charakterystycznego zdania np. cytatu kogoś inteligentnego,
- zawsze postarać się wrzucić film ze sponsorem lub jego zdjęcie, czy cokolwiek, co jest z nim związane,
- poprosić jego samego o krótki komentarz, aby np. w co 2 lub 3 wpisie znalazło się jego zdanie,
- tworzyć serie wpisów np. po 3 wpisy na dany temat, aby go wyczerpać.
Promujemy treści sponsora poza działem
Na początek po prostu poinformujemy naszych czytelników, że mamy nowy dział i to na dodatek dział sponsorski! Najprościej skorzystać w tym celu ze wtyczki Easy Heads Up Bar.
Dzięki niej w wygodny sposób dodamy informację u góry ekranu. Warto wspomnieć w tym miejscu, że edytor jest elastyczny i bardzo prosty w użyciu. Możliwość dodawania zdjęć i wykorzystywania shortcod’ów daje nam spore pole do popisu.
Każdy z Twoim czytelników zapewne lubi w sposób szczególny konkretny dział witryny. Mimo wszystko chcemy spróbować przekierować go na treści sponsorskie. Niezastąpione będę tutaj na pewno linki w treści, ale i rozwiązanie działające na zasadzie “podobnych wpisów”, ale wyświetlające te pochodzące tylko z działu sponsorskiego. 90 % motywów posiada takie opcje, więc nie będę się na ten temat rozpisywać. Dodatkowo wstawmy widget z najnowszymi wpisami z kategorii sponsorzy (przykładowo można skorzystać ze wtyczki: Category Posts Widget ).
Promujemy treści sponsora wewnątrz jego kategorii
Promować treści sponsora możemy na różne sposoby. Najprościej jest posłużyć się wtyczką UPprev. Chcemy w niej promować tylko wpisy sponsorskie dla osób, które już są na wpisie sponsorskim, aby prawidłowo to działało, musimy przejść: Wygląd => upPrev, a następnie ustawić pole “Metoda wybierania poprzedniego wpisu” na “Poprzedni ze wspólnym tagiem.” lub “Poprzedni we wspólnej kategorii.”
Warto dodać, że jeżeli używamy statystyk Google Analytics, to w panelu pokaże się zdarzenie i będziemy mogli dokładnie sprawdzić, ile osób klika w ten dodatkowy boks.
Zbieramy adresy e-mail
Żeby zebrać adresy e-mail, najprościej posłużyć się wtyczką do systemu FreshMail. Dzięki temu od razu będziemy mieli załatwiony temat statystyk mailingu, którym przecież chcemy pochwalić się naszemu sponsorowi. Jak dokładnie wygląda cały proces, przedstawione zostało we wpisie “Email marketing i WordPress”. Dla nas najistotniejsze jest, aby wiadomości zbierać na nową, specjalną sponsorską listę. Przestawiamy to, wchodząc do panelu WordPressa, przechodząc do Opcji FreshMail => List & Fields.
Pamiętajmy, aby w opcji Appearance ustawić indywidualny, nawiązujący do kolorów sponsora wygląd newslettera. Jeżeli chcesz, aby widget wyświetlał się tylko w kategorii sponsora skorzystaj z Widget Logic.
Dodajemy unikalnej formy podstronom z artykułami sponsora
Jak sprawić, żeby nasz sponsor wiedział, że nam zależy? Najlepiej po prostu nadać jego wpisom unikatowy wygląd. Wspominałem o specjalnym filtrze na zdjęcia, jeżeli nie mamy PS czy Gimpa i nie chce nam się w nich bawić, najprościej skorzystać do tego celu z jakiegoś edytora zdjęć online, które pozwoli nam nałożyć odpowiedni filtra na zdjęcie, przykładowo Rollip. Operacja nałożenia filtra zajmie nam mniej niż 30 sekund.
Dodatkowo warto poprawić wygląd stron sponsora, ale tylko tych. Sądzę, że najprościej w tym celu posłużyć się wtyczką CSS PLUS. Dzięki niej u dołu edytora wpisu ujrzymy takie okienko.
Wystarczy dodać do niego odpowiedni kod, aby został on zastosowany dla edytowanego wpisu. Ja zamienię tło z białego na delikatnie szary. Jeżeli (tak jak ja) nie zawsze wiesz, jaki kolor dobrać, posłuż się dowolną internetową paletą kolorów, przykładowo tą z colourlovers.
Na potrzeby tego tutoriala po prostu zamienię tło z białego na szary (#ECECEC).
#primary { background: #ECECEC; }
Kilka uwag na koniec
Na koniec warto wspomnieć jeszcze o kilku aspektach całej akcji. Najważniejsza jest treść, umiar i statystyki. Pamiętajmy, że w ostatecznym rozrachunku zawartość pudełka jest ważniejsza niż ono samo. Po drugie nasz sponsor powinien mieć zawsze niedosyt i chcieć więcej, ale z drugiej strony nasze statystyki powinny mówić jasno, że odnieśliśmy sukces.
Jeżeli nasz sponsor posiada swój kanał Youtube, zaproponujmy mu jego wyświetlanie. Dla nas to będzie tylko dodanie wtyczki Youtube Channel Gallery i wrzucenie jej w sidebar, a on będzie widzieć, że nam zależy. Pamiętaj, aby wszystko zrobić lepiej niż konkurencja, dzięki temu sponsor, a często również osoby z agencji wrócą do Ciebie.
- WordPress i zewnętrzne usługi – krótki przegląd aplikacji, które zepniemy z WordPressem - 4 stycznia 2020
- Pełna pętla WordPress - 4 stycznia 2020
- WordPress i Wcag czy można łatwo spełnić wymagania? - 4 stycznia 2020
- Kanibalizacja słów kluczowych, wstępna diagnoza i naprawa na WordPress - 4 stycznia 2020
- 7 prostych rozwiązań dla WordPress - 4 stycznia 2020
- Google Tag Manager i WordPress – błyskawiczny przepis - 4 stycznia 2020
- Jak uruchomić Instant Articles i Google AMP na WordPress ? - 4 stycznia 2020
- Rejestracja użytkowników na stronie WordPress, kompleksowe rozwiązanie palącego problemu - 4 stycznia 2020
- PIWIK i WordPress, dlaczego warto spojrzeć na te statystyki - 4 stycznia 2020
- Buddypress, czyli społeczność na WordPressie - 4 stycznia 2020
-
Linki Wewnętrzene i Sematyka
-
-
Budowanie linków
-
Sematyka
-
Budowanie linków nigdy nie było prostrze. Setki możliwości linków za jednym kliknięciem.
-
SEMRush
-
-
Profesjonalna platforma SEO
-
Online
-
SEMrush oferuje rozwiązania dla SEO, PPC, treści, mediów społecznościowych i badań konkurencyjnych.