Czego szukasz?

Jeżeli szukasz odpowiedzi na pytania związane z SEO lub Wordpressem wpisz frazę i czekaj na podpowiedzi lub kliknij enter! Wyniki pokazują także linki do zewnętrznych źródeł.

163 artykułów w bazie

E­mail marketing i WordPress, czyli zdobądź adres do swojego czytelnika dzięki Freshmail5 min read

5 min read" > mailbox-595854_1920

Mimo tego że na rynku znajdziemy coraz więcej najróżniejszych form reklamowych, kreacji, jak i oczywiście pomysłów, jak internautów zachęcić to do zakupów i tak ciągle ustępują one miejsca e-mail marketingowy.

Jest one nie tylko jedną z najstarszych form zarabiania poprzez globalną sieć Internetu, ale i jedną z najskuteczniejszych. Dodatkowo warto wspomnieć, że oddany nam odbiorca jest w stanie regularnie zarabiać dla nas niewielkie sumy.

Dlatego też w tym artykule postanowiłem przedstawić kilka sposobów na to, jak rozpocząć swoją przygodę z e-mail marketingiem na systemie CMS WordPress.

Możliwe rozwiązania techniczne

Rozwiązań technicznych na rynku nie brakuje, nie da się w tym miejscu ominąć rozwiązań komercyjnych. Wspominam tylko o tych posiadających darmowe, funkcjonalne konto.

Freshmail – wszystko w jednym

Freshmail to obecnie jeden z najprostszych sposobów, żeby na swojej stronie rozpocząć przygodę z e-mail marketingiem. Jednak cała trudność jest w odpowiednim wykorzystaniu tego narzędzia.

Dlatego też wymieńmy na początku kilka jego zalet, które powodują, że zdecydowałem się go szerzej opisać:

  • do 500 odbiorców możemy wysyłać nasze wiadomości za darmo,
  • za darmo również możemy skorzystać z bogatego zbioru szablonów mailingowych, które można edytować za pomocą metody podnieś-i-upuść,
  • za darmo możemy przeprowadzić test wyglądu wiadomości na różnych skrzynkach mailingowych.

Warto wspomnieć kilka słów o samym kreatorze. Dzięki niemu nasze wiadomości nie wyglądają jak sprzed 10 lat. Są estetyczne i responsywne. Dodatkowo edytuje się w prosty i intuicyjny sposób.

fresh

FreshMail podaje nam również statystyki wysyłek i niejako wymusza na nas jedną rzecz. Tworzenie ciekawej wiadomości dla naszych czytelników. Ten system nie będzie działać jako powiadomienia o nowych wpisach, po to jest RSS. Odpowiednio wykorzystując FreshMaila (jak i inne podobne narzędzia np. Wysija Newsletters / MailPoet), można w darmowy sposób zbudować wartościowe relacje z czytelnikami.

Jak rozmieścić pola zapisu?

Na przykładzie wtyczki dla WordPress od FreshMail pokażę, jak można zachęcić użytkowników do pozostawienia swojego adresu e-mail w naszej bazie.

panel 1

Najważniejsze to posiadać czytelny formularz zapisu, który zwróci uwagę naszych czytelników. Warto pamiętać, że musi się on wyróżniać na tle innych elementów, znajdujących się na stronie. Jeżeli chodzi o jego umiejscowienie, to zamiast standardowo umieszczać go w pasku bocznym, lepiej jest umieścić go pod wpisami i stworzyć specjalny landing page, na który będziemy mogli wysyłać ruch.

W kilku krokach możemy z łatwością opracować coś takiego. Wystarczy stworzyć nową foremkę do zapisu. Odpowiednią ja oscylować, a następnie wziąć jej kod, np.: [FM_form id=”1″]

Następnie ten kod umieścić pod wpisem lub przed komentarzami. Korzystając z zapisu:

Czyli, abyśmy mogli ostylować wszystko w wybrany przez nas sposób, najlepiej umieścić ją w divie:

Przykładowe style dla tego elementu mogą wyglądać następująco:

Użytkownik chętniej zapisze się na Twoją listę po przeczytaniu ciekawego artykułu. Więc jeżeli piszesz ciekawą treść, a czas, który użytkownik spędza na witrynie, jest dość wysoki, na pewno warto poświęcić trochę czasu na wyżej opisany zabieg.

Zrób landing page

Może się wydawać, że skoro nie sprzedajemy kredytów, to nie jest nam potrzebny landing page. Nic bardziej mylnego! Jeżeli Twój blog lub strona internetowa niesie ze sobą konkretną wartość, na pewno warto pokusić się o przyjemny dla oka landing page z przepięknym, widocznym formularzem zapisu na newsletter.

W tym celu możemy wydzielić stronę, na której umieścimy formularz i opiszemy, dlaczego warto się zapisać. Dla lepszego efektu możemy wykorzystać takie wtyczki jak Frontend Builder, który pozwala nam stworzyć cała podstronę metodą podnieść-i-upuść ze stałym podglądem wizualnym, co dla osób, niezajmujących się na co dzień pracą z grafiką, będzie zapewne dużym ułatwieniem.

Co robić, a czego nie robić?

Nie zmuszać. Pamiętajmy o tym, że nikt nie lubi być zmuszany. Jeśli próbujesz na siłę zapisać swojego czytelnika na listę mailingową, to nawet jeżeli uda Ci się to wykonać, on po prostu zaraz sobie z niej pójdzie.

Mimo tego że często możemy spotkać się na różnych witrynach z wyskakującej okienkiem do zapisu na newsletter, to pamiętajmy, że tak naprawdę, stosując to rozwiązanie, współczynnik konwersji wcale nie jest zaskakująco duży. Pewnym rozwiązaniem jest zaprogramowanie okienka tak, aby pokazywało się naszym czytelnikom dopiero w momencie, kiedy przekroczą cała witrynę lub zaraz po tym, jak opublikują komentarz.

Pamiętajmy też, żeby przypadkiem nie zamęczyć listy mailingowej. Prawidłowo wykorzystywana lista może przynieść zyski. Jednak kiedy spróbujemy wysyłać po 3 oferty mailingowe dziennie, wiele osób się wypisze, a reszta ustawi nas na czarnej liście. Na początek wysyłaj jedną wiadomość reklamową na tydzień i jedną informację odnośnie do tego, co dzieje się na witrynie. Sprawdzaj konwersję i dopasuj przekaz. Pamiętaj również, że do prowadzenia newslettera potrzebujesz zarejestrować bazę danych w GIODO, a jeżeli chcesz ją sprzedawać, musisz wcześniej jednoznacznie zaznaczyć to w regulaminie świadczenia usługi.

12 komentarzy

  1. Cześć Karolu, zapewne widzisz, że jestem z konkurencji, ale pomimo tego, chciałbym zapytać, czy właśnie FM jest według Ciebie najlepszy do uzyskania powyżej opisanego efektu? I jeszcze takie pytanie mi się nasunęło (może głupie), czy formularz zapisu na newsletter, ma jakiekolwiek przełożenie na pozycjonowanie naszej strony? Serdecznie dziękuję. Marcin

  2. Cześć 🙂

    Po prostu z FreshMail korzystam od kiedy pamiętam. Największy plus? To jest narzędzi kompletne. Skoro jesteś z konkurencji i zajmujesz się tematem nie powinieneś pytać o to!

    Do póki nie zrobisz jakiejś dziwnej akcji z zapisem na newsletter to nic Ci nie grozi. Bezpośrednio nie ma. Chyba, że Twoja strona składa się z samych formularzy 😉

  3. Hello again, 😀

    Pytam się, bo więcej można się dowiedzieć pytając niż się domyślając. A, że jesteśmy w miarę nowi na polskim rynku, to dobrze wiedzieć, że np. Tobie (zadowolonemu klientowi FM), zależy na tym, żeby takie oprogramowanie było kompletne (chociaż np. GR ma jeszcze landingi i video newsletter…), więc w Twoim przypadku ważniejsze jest może jednak to, że jesteś z nimi odkąd pamiętasz. Się nagadałem, he he he.

    W każdym razie dziękuję za wszystkie odpowiedzi! (nie wiem czemu nie dostałem maila – może coś źle zaznaczyłem…)

      • Wojciechu, maila dostałem od Ciebie, od reszty nie dostaję. Chyba dlatego, że domyślnie komentarze są ustawione na „otrzymuj maile tylko kiedy ktoś odpowie na Twoją wiadomość”, starałem się zmienić subskrypcję (byłem na stronie zarządzania moją subskrypcją), ale niestety nie chciało się przełączyć (na „otrzymuj od wszystkich”). Tak daje tylko znać.

  4. W moim przypadku ważne jest to, że korzystam z dobrych i sprawdzonych narzędzi i takich jest FrashMail, które nie zamknął się za dwa dni.

    Macie jakiś poradnik jak zintegrować wasz system z WordPress? 🙂

  5. Poradnik w przygotowaniu, ale nawet bez niego idzie to dość łatwo (jeżeli umiesz wgrywać wtyczki, a jeżeli nie, zrobię to za Ciebię). 😉

    To co mówisz o znikaniu za 2 dni jest bardzo istotne zwłaszcza w świecie WordPress. Jest to pierwszą rzecz jaką biorę pod uwagę kiedy kupuję jakąkolwiek wtyczkę czy szablon, bo inaczej… a zresztą co ja uczę ojca robić dzieci… 😀

    Póki co „jesteśmy” w 10 krajach (firma działa od 2005 r. a usługa sprzedawana od 2010 r.). Jeżeli zbytnio tu reklamuję, to możesz odpowiednio wyedytować komentarz przed umieszczeniem. 🙂

  6. Karolu – fajny artykuł o świetnym systemie. Jedna uwaga odnośnie końcówki wpisu. Do rejestracji GIODO nie zgłaszamy „bazy danych”, tylko „zbiór danych osobowych”. Wbrew pozorom to ogromna różnica.

    • Żeby nie cytować Ustawy o ochronie danych osobowych, spróbuję na przykładach.

      Mamy sklep internetowy, w tym sklepie Klienci dokonują zakupów, podając swoje dane osobowe. Dane te zapisują się w bazie danych sklepu, ale także w naszym firmowym oprogramowaniu księgowym z którego drukujemy papierowe faktury, które księgowa trzyma sobie w szafie.
      Mamy więc dwie bazy danych (sklep, oprogramowanie księgowe) + szafę księgowej, ale jeden zbiór danych osobowych Klientów.
      I ten zbiór należy zgłosić.

      I sytuacja w drugą stronę.
      W sklepie internetowym zapisujemy dane klientów. Sklep posiada ponadto moduł mailingowy zintegrowany z formularzem na frontendzie. Dane osób, które zapiszą się przez ten formularz, trafiają do bazy danych sklepu.
      Mamy jedną bazę danych, a zgłaszamy dwa zbiory danych.

Zostaw odpowiedź

Email nie będzie publikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Możesz używać tych tagów HTML <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code class="" title="" data-url=""> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong> <pre class="" title="" data-url=""> <span class="" title="" data-url="">

Oferuję szereg usług związanych z WordpressemSPRAWDŹ OFERTĘ
Przeczytaj inne:
MalcolmY
Nowa paczka darmowych motywów od TemplateMonster

Jeśli poszukiwaliście Państwo motywy dla WordPress z dużym prawdopodobieństwem będą Państwo mogli trafić na stronę TemplateMonster. Jest to jeden z...

Zamknij