Czego szukasz?

Jeżeli szukasz odpowiedzi na pytania związane z SEO lub Wordpressem wpisz frazę i czekaj na podpowiedzi lub kliknij enter! Wyniki pokazują także linki do zewnętrznych źródeł.

161 artykułów w bazie

Jak wdrożyć do WordPressa atrybut hreflang3 min read

3 min read" > hreflang

Jeżeli posiadacie stronę wielojęzyczną warto wiedzieć w jaki sposób oznaczyć poszczególne wersje językowe aby Google był w stanie bezbłędnie wykryć, która domena lub katalog skierowana jest do jakiej lokalizacji. Dziś pokażę w jaki sposób wdrożyć takie zmiany w WordPress.

Do czego służy rel=”Alternate” Hreflang=”x” ?

Wiele witryn ma charakter globalny, a ich treść jest przetłumaczona na różne języki i kierowana do użytkowników z konkretnych regionów. Atrybuty rel="alternate" hreflang="x" pozwalają Google wyświetlać adresy URL we właściwej wersji językowej lub regionalnej w wynikach wyszukiwania.

Więcej informacji o tym jak używać tagu hreflang znajdziecie tutaj: https://support.google.com/webmasters/answer/189077?hl=pl

Atrybut hreflang działa na poziomie pojedynczych podstron tak więc konieczne jest oznaczenie ich 1 do 1 jeśli posiadają one odpowiedniki na wersji z innym językiem. Ważne jest także aby obie wersje językowe posiadały tagi powrotne (czyli strona A linkowała do B i odwrotnie) 

Jest kilka rozwiązań dzięki którym możemy wdrożyć na nasz serwis ten tag. Na początku sprawdź w jaki sposób twoja witryna jest przetłumaczona:

1. Wtyczki tłumaczeń

Jeżeli używasz wtyczki dedykowanej do tłumaczenia swojej strony ustawienie tagów będzie bardzo proste:

WPML (płatna) – w tej chwili chyba najlepszy plugin do tworzenia wielojęzycznych stron opartych na WP – posiada wbudowaną opcję generowania tagów hreflang. Należy jedynie ją włączyć w opcjach Languages => SEO Options zaznaczając opcję pokazaną poniżej:

wpml-hreflang

Polylang (darmowa) – ta wtyczka po poprawnej konfiguracji robi to automatycznie.

2. Strona tłumaczona ręcznie (bez wtyczek)

2.1 Należy zainstalować wtyczkę – Language Selector Related

2.2 Przechodzimy do ustawień wtyczki i ustawiamy tagi dla strony głównej. Dodajemy kolejny atrybut poprzez

ustawienia-related-links

Strona seowordpress.pl nie posiada innej wersji językowej dlatego też wpisane opcje są tylko przykładowe

 Jeżeli mamy ustawioną jakąś stronę statyczną jako stronę główną (w „Ustawienia => Czytanie”) będziemy musieli wejść w edycję wybranej strony i ustalić dla niej tagi w sekcji zaznaczonej na poniższym obrazku.

Wtyczka posiada oddzielne opcje ustalania języka dla poszczególnych sekcji naszej witryny jak strony głównej, kategorii / tagów:

kategorie-language-selector

Źródło: https://wordpress.org/plugins/language-selector-related/screenshots/

oraz postów i stron. Tak wygląda panel dla tych ostatnich:

lang-selector-related

Źródło: https://wordpress.org/plugins/language-selector-related/screenshots/

Bez problemu możemy linkować także do innych domen – jeśli np. posiadamy inną wersję na oddzielnej instalacji.

Kierowanie międzynarodowe w GWT (Search Console)

Aby przetestować poprawność wprowadzenia naszych zmian należy w Google Webmastertools (Seach Console) przejść do zakładki Ruch związany z wyszukiwaniem => Kierowanie międzynarodowe. Pamiętaj, że zgromadzone wcześniej dane potrzebują czasu na odświeżenie. Po wdrożeniu zmian sprowadź na swoją stronę Google bota (krótki poradnik jak to zrobić znajdziesz tutaj: https://www.seowordpress.pl/jak-szybciej-zaindeksowac-adres-url-pobierz-jako-google/).  Pamiętając jedynie, że w ostatnim kroku wybieramy „Indeksuj ten URL i jego linki bezpośrednie”.

Wojciech Władziński

O Wojciech Władziński

Branżą SEO zajmuję się od 2008 roku. Na co dzień starszy specjalista ds. SEO w firmie Seogroup. Tworzę i optymalizuję duże serwisy jak i mniejsze strony internetowe. Szczególnie upodobałem sobie środowisko WordPressa, który mimo powszechnej opinii nie jest tylko platformą blogową.

Czytaj również

Zabezpieczenie WordPressa przed atakami hackerów Wordpress jako najbardziej popularna platforma blogowa (i nie tylko) narażona jest na wszelkiego rodzaju ataki ze strony hackerów oraz złośliwe roboty...
Współczynnik odrzuceń – czym jest i jak go o... Zanim zaczniemy warto na pewno wspomnieć czym ów współczynnik odrzuceń (WO) jest. Jest to wskaźnik wyświetlany w Google Analytics, który wykazuje proc...
Wtyczki do WP, których nie znasz a powinieneś cz.3... Czas na kolejną część z serii wtyczek o których mogliście nie słyszeć a ze względu na ich fajną funkcjonalność powinniście.  Na początek dwie płatn...
Przykład konfiguracji wtyczki SEO by YOAST Wtyczek, które mają pomóc nam zoptymalizować naszą witrynę zgodnie z wymaganiami Google, jest wiele. Niestety część z nich działa w niewłaściwy sposób...

Zostaw odpowiedź

Email nie będzie publikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Możesz używać tych tagów HTML <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code class="" title="" data-url=""> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong> <pre class="" title="" data-url=""> <span class="" title="" data-url="">

Przeczytaj inne:
seo1
Copywriting i formatowanie tekstu w zgodzie z zasadami SEO. Poradnik dla początkujących

Każdy był kiedyś w swojej mistrzowskiej dziedzinie jedynie aspirantem marzącym o wielkości. Jeżeli trafiłeś na ten artykuł to najwyraźniej Twoim...

Zamknij