" />Jak wdrożyć do Wordpressa atrybut hreflang | seowordpress.pl

Czego szukasz?

Jeżeli szukasz odpowiedzi na pytania związane z SEO lub Wordpressem wpisz frazę i czekaj na podpowiedzi lub kliknij enter! Wyniki pokazują także linki do zewnętrznych źródeł.

161 artykułów w bazie

Jak wdrożyć do WordPressa atrybut hreflang

hreflang

Jeżeli posiadacie stronę wielojęzyczną warto wiedzieć w jaki sposób oznaczyć poszczególne wersje językowe aby Google był w stanie bezbłędnie wykryć, która domena lub katalog skierowana jest do jakiej lokalizacji. Dziś pokażę w jaki sposób wdrożyć takie zmiany w WordPress.

Do czego służy rel=”Alternate” Hreflang=”x” ?

Wiele witryn ma charakter globalny, a ich treść jest przetłumaczona na różne języki i kierowana do użytkowników z konkretnych regionów. Atrybuty rel="alternate" hreflang="x" pozwalają Google wyświetlać adresy URL we właściwej wersji językowej lub regionalnej w wynikach wyszukiwania.

Więcej informacji o tym jak używać tagu hreflang znajdziecie tutaj: https://support.google.com/webmasters/answer/189077?hl=pl

Atrybut hreflang działa na poziomie pojedynczych podstron tak więc konieczne jest oznaczenie ich 1 do 1 jeśli posiadają one odpowiedniki na wersji z innym językiem. Ważne jest także aby obie wersje językowe posiadały tagi powrotne (czyli strona A linkowała do B i odwrotnie) 

Jest kilka rozwiązań dzięki którym możemy wdrożyć na nasz serwis ten tag. Na początku sprawdź w jaki sposób twoja witryna jest przetłumaczona:

1. Wtyczki tłumaczeń

Jeżeli używasz wtyczki dedykowanej do tłumaczenia swojej strony ustawienie tagów będzie bardzo proste:

WPML (płatna) – w tej chwili chyba najlepszy plugin do tworzenia wielojęzycznych stron opartych na WP – posiada wbudowaną opcję generowania tagów hreflang. Należy jedynie ją włączyć w opcjach Languages => SEO Options zaznaczając opcję pokazaną poniżej:

wpml-hreflang

Polylang (darmowa) – ta wtyczka po poprawnej konfiguracji robi to automatycznie.

2. Strona tłumaczona ręcznie (bez wtyczek)

2.1 Należy zainstalować wtyczkę – Language Selector Related

2.2 Przechodzimy do ustawień wtyczki i ustawiamy tagi dla strony głównej. Dodajemy kolejny atrybut poprzez

ustawienia-related-links

Strona seowordpress.pl nie posiada innej wersji językowej dlatego też wpisane opcje są tylko przykładowe

 Jeżeli mamy ustawioną jakąś stronę statyczną jako stronę główną (w „Ustawienia => Czytanie”) będziemy musieli wejść w edycję wybranej strony i ustalić dla niej tagi w sekcji zaznaczonej na poniższym obrazku.

Wtyczka posiada oddzielne opcje ustalania języka dla poszczególnych sekcji naszej witryny jak strony głównej, kategorii / tagów:

kategorie-language-selector

Źródło: https://wordpress.org/plugins/language-selector-related/screenshots/

oraz postów i stron. Tak wygląda panel dla tych ostatnich:

lang-selector-related

Źródło: https://wordpress.org/plugins/language-selector-related/screenshots/

Bez problemu możemy linkować także do innych domen – jeśli np. posiadamy inną wersję na oddzielnej instalacji.

Kierowanie międzynarodowe w GWT (Search Console)

Aby przetestować poprawność wprowadzenia naszych zmian należy w Google Webmastertools (Seach Console) przejść do zakładki Ruch związany z wyszukiwaniem => Kierowanie międzynarodowe. Pamiętaj, że zgromadzone wcześniej dane potrzebują czasu na odświeżenie. Po wdrożeniu zmian sprowadź na swoją stronę Google bota (krótki poradnik jak to zrobić znajdziesz tutaj: https://www.seowordpress.pl/jak-szybciej-zaindeksowac-adres-url-pobierz-jako-google/).  Pamiętając jedynie, że w ostatnim kroku wybieramy „Indeksuj ten URL i jego linki bezpośrednie”.

Wojciech Władziński

O Wojciech Władziński

Branżą SEO zajmuję się od 2008 roku. Na co dzień starszy specjalista ds. SEO w firmie Seogroup. Tworzę i optymalizuję duże serwisy jak i mniejsze strony internetowe. Szczególnie upodobałem sobie środowisko WordPressa, który mimo powszechnej opinii nie jest tylko platformą blogową.
  • Link Assistant

  • Budowanie linków
  • Local Machine
  • Budowanie linków nigdy nie było prostrze. Setki możliwości linków za jednym kliknięciem.
  • Rank Tracker

  • Sprawdzanie pozycji słów kluczowych
  • Local Machine
  • Jeśli potrzebujesz narzędzia do sprawdzania rankingu słów kluczowych zapewniającego nieograniczoną ilość danych - wybierz Rank Tracker.
  • SEMRush

  • Profesjonalna platforma SEO
  • Online
  • SEMrush oferuje rozwiązania dla SEO, PPC, treści, mediów społecznościowych i badań konkurencyjnych.
  • Brand24

  • Monitorowanie reputacji i śledzenie marki
  • Online
  • Brand24 zapewnia dostęp do informacji o Twojej marce.

Czytaj również

Przykład konfiguracji wtyczki SEO by YOAST Wtyczek, które mają pomóc nam zoptymalizować naszą witrynę zgodnie z wymaganiami Google, jest wiele. Niestety część z nich działa w niewłaściwy sposób...
Jak przyspieszyć stronę opartą o WordPressa? SEO!... Serwis SEOWordpress.pl jest zoptymalizowany i zcachowany na chmurze dostarczanej przez: Na pewno większość z Was wie, że szybkość działania s...
Wtyczki do WP, których nie znasz a powinieneś cz.6... W dzisiejszym artykule przedstawię kolejną paczkę darmowych wtyczek, które na pewno przydadzą się Wam przy tworzeniu lub rozszerzaniu Waszej strony o ...
Blokowanie indeksowania strony czyli Robots.txt i ... W tym artykule poruszymy jak skonstruowany jest plik robots.txt w Wordpress czym jest noindex w robots.txt oraz czym różni się od meta robots. Dodatko...

Zostaw odpowiedź

Email nie będzie publikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Możesz używać tych tagów HTML <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code class="" title="" data-url=""> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong> <pre class="" title="" data-url=""> <span class="" title="" data-url="">

Przeczytaj inne:
instalacja-motywu-wordpressa
Instalacja płatnego motywu dla WordPress

Płatne motywy to kuszący kąsek dla wszystkich, którzy chcą szybko odświeżyć wygląd swojej strony internetowej. Odbiegając od dyskusji, czy warto...

Zamknij