Czego szukasz?

Jeżeli szukasz odpowiedzi na pytania związane z SEO lub Wordpressem wpisz frazę i czekaj na podpowiedzi lub kliknij enter! Wyniki pokazują także linki do zewnętrznych źródeł.

163 artykułów w bazie

Jak wdrożyć do WordPressa atrybut hreflang3 min read

3 min read" > hreflang

Jeżeli posiadacie stronę wielojęzyczną warto wiedzieć w jaki sposób oznaczyć poszczególne wersje językowe aby Google był w stanie bezbłędnie wykryć, która domena lub katalog skierowana jest do jakiej lokalizacji. Dziś pokażę w jaki sposób wdrożyć takie zmiany w WordPress.

Do czego służy rel=”Alternate” Hreflang=”x” ?

Wiele witryn ma charakter globalny, a ich treść jest przetłumaczona na różne języki i kierowana do użytkowników z konkretnych regionów. Atrybuty rel="alternate" hreflang="x" pozwalają Google wyświetlać adresy URL we właściwej wersji językowej lub regionalnej w wynikach wyszukiwania.

Więcej informacji o tym jak używać tagu hreflang znajdziecie tutaj: https://support.google.com/webmasters/answer/189077?hl=pl

Atrybut hreflang działa na poziomie pojedynczych podstron tak więc konieczne jest oznaczenie ich 1 do 1 jeśli posiadają one odpowiedniki na wersji z innym językiem. Ważne jest także aby obie wersje językowe posiadały tagi powrotne (czyli strona A linkowała do B i odwrotnie) 

Jest kilka rozwiązań dzięki którym możemy wdrożyć na nasz serwis ten tag. Na początku sprawdź w jaki sposób twoja witryna jest przetłumaczona:

1. Wtyczki tłumaczeń

Jeżeli używasz wtyczki dedykowanej do tłumaczenia swojej strony ustawienie tagów będzie bardzo proste:

WPML (płatna) – w tej chwili chyba najlepszy plugin do tworzenia wielojęzycznych stron opartych na WP – posiada wbudowaną opcję generowania tagów hreflang. Należy jedynie ją włączyć w opcjach Languages => SEO Options zaznaczając opcję pokazaną poniżej:

wpml-hreflang

Polylang (darmowa) – ta wtyczka po poprawnej konfiguracji robi to automatycznie.

2. Strona tłumaczona ręcznie (bez wtyczek)

2.1 Należy zainstalować wtyczkę – Language Selector Related

2.2 Przechodzimy do ustawień wtyczki i ustawiamy tagi dla strony głównej. Dodajemy kolejny atrybut poprzez

ustawienia-related-links

Strona seowordpress.pl nie posiada innej wersji językowej dlatego też wpisane opcje są tylko przykładowe

 Jeżeli mamy ustawioną jakąś stronę statyczną jako stronę główną (w „Ustawienia => Czytanie”) będziemy musieli wejść w edycję wybranej strony i ustalić dla niej tagi w sekcji zaznaczonej na poniższym obrazku.

Wtyczka posiada oddzielne opcje ustalania języka dla poszczególnych sekcji naszej witryny jak strony głównej, kategorii / tagów:

kategorie-language-selector

Źródło: https://wordpress.org/plugins/language-selector-related/screenshots/

oraz postów i stron. Tak wygląda panel dla tych ostatnich:

lang-selector-related

Źródło: https://wordpress.org/plugins/language-selector-related/screenshots/

Bez problemu możemy linkować także do innych domen – jeśli np. posiadamy inną wersję na oddzielnej instalacji.

Kierowanie międzynarodowe w GWT (Search Console)

Aby przetestować poprawność wprowadzenia naszych zmian należy w Google Webmastertools (Seach Console) przejść do zakładki Ruch związany z wyszukiwaniem => Kierowanie międzynarodowe. Pamiętaj, że zgromadzone wcześniej dane potrzebują czasu na odświeżenie. Po wdrożeniu zmian sprowadź na swoją stronę Google bota (krótki poradnik jak to zrobić znajdziesz tutaj: http://www.seowordpress.pl/jak-szybciej-zaindeksowac-adres-url-pobierz-jako-google/).  Pamiętając jedynie, że w ostatnim kroku wybieramy „Indeksuj ten URL i jego linki bezpośrednie”.

Wojciech Władziński

O Wojciech Władziński

Branżą SEO zajmuję się od 2008 roku. Na co dzień starszy specjalista ds. SEO w firmie Seogroup. Tworzę i optymalizuję duże serwisy jak i mniejsze strony internetowe. Szczególnie upodobałem sobie środowisko WordPressa, który mimo powszechnej opinii nie jest tylko platformą blogową.

Czytaj również

Blokowanie indeksowania strony czyli Robots.txt i ... W tym artykule poruszymy jak skonstruowany jest plik robots.txt w Wordpress czym jest noindex w robots.txt oraz czym różni się od meta robots. Dodatko...
Linkowanie wewnętrzne na stronie – porady Linkowanie wewnętrzne (ang. internal linking) to bardzo ważny aspekt podczas wykonywania optymalizacji strony pod kątem wyszukiwarek. Bardzo często je...
Przykład konfiguracji wtyczki SEO by YOAST Wtyczek, które mają pomóc nam zoptymalizować naszą witrynę zgodnie z wymaganiami Google, jest wiele. Niestety część z nich działa w niewłaściwy sposób...
Zestawienie blogów o SEO i WordPressie Dziś przedstawiam zbiór według mnie najciekawszych blogów oraz serwisów ściśle związanych z tematyką WordPressa oraz SEO. Polskie blogi o SEO: Z...

2 komentarze

  1. Najczęstszy błąd, jaki spotykamy w wykorzystaniu atrybutu hreflang, to tagi ze stron które nie mają swoich odpowiedników. Przykładowo jeśli na polskiej wersji mamy wiele aktualności, w zestawieniu na kilka stron, a na wersji językowej tylko jedną stronę, to używamy atrybuty hreflang tylko dla tej podstrony która ma swój odpowiednik. Inaczej hreflang nie działa, bo tak jak napisałeś: „Ważne jest także aby obie wersje językowe posiadały tagi powrotne”. Także warto nie tylko pokazywać jak to zrobić, ale przede wszystkim najpierw pomóc zrozumieć czemu taki atrybut ma służyć.

Zostaw odpowiedź

Email nie będzie publikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Możesz używać tych tagów HTML <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code class="" title="" data-url=""> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong> <pre class="" title="" data-url=""> <span class="" title="" data-url="">

Oferuję szereg usług związanych z WordpressemSPRAWDŹ OFERTĘ
Przeczytaj inne:
wpdash
Analiza czytelników i ich zainteresowań/upodobań

Dobrze a więc jesteś blogerem. Może właśnie skończyłeś zakładać swoją nową stronę a może od parunastu miesięcy cieszysz się jakąś...

Zamknij