Wordpress SEO - Czego szukasz?

Jeżeli szukasz odpowiedzi na pytania związane z SEO lub Wordpressem wpisz frazę i czekaj na podpowiedzi lub kliknij enter! Wyniki pokazują także linki do zewnętrznych źródeł.

193 artykułów w bazie

Jak z głową wybrać szablon do WordPressa?


[ SEOWind.io - pisz treści które rankują się w TOPach ]

szablon-ktory-wybrac

Jedną z większych plusów WordPressa jest dostęp do masy wtyczek oraz szablonów. Jednak tak duża ilość może przysporzyć dużo problemów z ich wyborem. Dziś właśnie poruszę ten temat od strony szablonów.

Znaczna większość z Was zwraca uwagę na aspekty wizualne wersji szablonu (co oczywiście też jest ważne) ale ja postaram się podpowiedzieć na co jeszcze rzucić okiem aby wybór szablonu nie okazał się pomyłką. Na początku może przedstawię najciekawsze źródła w jakich znajdziemy szablony.

1. Themeforest

themeforest

Zdecydowanym numerem jeden na światowym rynku marketów szablonów do WP (i nie tylko) jest dobrze wszystkim znany Themeforest należący do spółki Envato. Znacząca większość producentów szablonów oferuje tutaj swoje produkty co mówią dokładnie liczby – 4505 templatek tylko pod WP – to prawie dwa razy więcej niż w repozytorium WordPress.

2. Templatemonster

Template_Monster

Chyba najdłużej (od 2002 roku) działający sklep oferująca ogromną ilość szablonów do WP, Drupala, Joomli oraz innych cmsów do rozwiązań ecommercowych.

3. WordPress.org (darmowe)

wordpress

Jedyna podana w zestawieniu strona oferująca darmowe szablony. Czy są gorsze od tych premium? Nie. Są jednak bardzo proste i najczęściej używa się ich jako bazę do budowy mało skomplikowanych blogów. Należy też mieć na uwadze, że darmowe szablony będą zdecydowanie częściej wykorzystywane przez użytkowników (nawet jako strony spamowe) niż te płatne co w niektórych przypadkach może mieć ogromne znaczenie wizerunkowe. Jeżeli używasz darmowego szablonu pamiętaj o przeczytaniu terms of service najczęściej znajdującego się w głównym folderze lub podfolderze licence. Zwracaj uwagę na to czego oczekuje twórca tematu w zamian za jego używanie. Najczęściej wymaga on umieszczenia / pozostawienia linka w stopce do strony producenta.

Pamiętaj także, wyszukiwarka darmowych szablonów z tego źródła znajduje się w panelu administracyjnym każdego WordPressa w dziale Wygląd => Motywy => dodaj-nowy

4. Elegant Themes

5. Studio Press

6. Mojo Themes

7. Woo Themes

8. Templatic

9. GavickPro

Jaki jest najbardziej popularny płatny szablon? To: Avada | Responsive Multi-Purpose Theme.  Sprzedał się ponad 85tys. na samym Themeforest.

Na co zwracać uwagę przy wyborze szablonu?

1. Określ swoje potrzeby

Musisz określić jakie funkcje Twoja strona powinna spełniać. Sprawdzaj czy w kategoriach szablonów jest Twoja branża. Szablony stworzone dla konkretnych branż takich jak np. studia fotograficzne posiadają już wbudowane opcje i funkcje przydatne dla konkretnego biznesu czyli jak w tym przypadku np. rozbudowane portfolio zdjęć. Warto też odpowiedzieć sobie na pytanie czy będziemy potrzebowali takich elementów strony jak sidebar i footer.

Zawsze sprawdzaj wersje demonstracyjną templatki! Przykładowy przycisk do przejścia na wersję demonstracyjną:

wersja-demo-themeforest

info-szablon

Zwracaj uwagę na ten element w opisie szablonu na themeforest.net

2. Responsywność

W dzisiejszych czasach odpowiednie wyświetlanie się strony na urządzeniach mobilnych to standard. Liczba użytkowników smartfonów i tabletów rośnie błyskawicznie tak więc ułatwienie im jej przeglądania zaprocentuje w zmniejszeniu współczynnika odrzuceń oraz ogólnej ilości odwiedzin. Szukaj w opisie szablonów fraz responsive / RWD lub mobile ready. Sprawdź także “ręcznie” w wersji demonstracyjnej zmniejszając okno przeglądarki w jaki sposób zmieniają się elementy strony lub użyj http://www.responsinator.com/.

3. SEO!

Nie chodzi mi tutaj o wbudowane opcje SEO, których de facto należy się wystrzegać – tzn nie włączać ich nawet jeśli są zaimplementowane w szablon. Zamiast nich należy użyć wszystkim dobrze znane WordPress SEO by Yoast czy All in One SEO Pack.

Więcej na temat dobrze skonstruowanych szablonów pod kątem SEO przeczytacie tutaj: http://seo.zgred.pl/jak-powinien-wygladac-seo-friendly-szablon-wordpressa-2568

4. Dokumentacja

Dokumentacja znacznie ułatwi Ci pracę z szablonem i przyspieszy jego konfigurację oraz korzystanie z jego funkcji.

5. Support oraz aktualizacje

Wsparcie przez producenta to jedna z najistotniejszych czynników przy wyborze szablonu. Warto zajrzeć do zakładek Comments/Support (Themeforest) gdzie producent często odpowiada na pytania użytkowników lub prowadzi na oddzielne forum/q&a. Sprawdź czy feedback ze strony komentujących jest pozytywny oraz czy producent rozwiązuje ich problemy.

Ważne jest aby szablon kompatybilny był z najnowszą wersją WordPressa (aktualnie 4.0). Jeżeli jest już jakiś czas na rynku sprawdź czy był aktualizowany (na samym dole opisu każdego szablonu na Themefoest).

6. Ocena / recenzje

Poszukaj w Google recenzji interesującego Cie szablonu. Jest masa blogów i serwisów, które przeprowadzają takie testy.

7. Obrazki

Jeżeli szablon opiera swoją konstrukcję na ładnych zdjęciach w wysokich rozdzielczościach upewnij się, że będziesz w stanie takie fotografie dostarczyć na swoją stronę ponieważ rezygnacja z tych elementów sprawi, że cały czar estetyczny pryśnie. Pamiętajmy również, że prawie zawsze zdjęcia znajdujące się w wersji demonstracyjnej nie są częścią szablonu (nie znajdują się w paczce instalacyjnej i nie mamy prawa z nich korzystać – chyba że są udostępnione bezpłatnie).

8. Pliki PSD

Ważne jest aby do szablonu były dołączone edytowalne pliki graficzne do programu Photoshop (.psd) aby była możliwość zmiany w elementach graficznych.

9. Integracja z wtyczkami

Jeżeli interesuje Cię uruchomienie na swojej stronie forum lub zebranie społeczności, szablon powinien zawierać informację o kompatybilności z bbPress. Planujecie sklep – kupcie skórkę, która obsługuje najpopularniejsze wtyczki jak WooCommerce i WP e-commerce.

10. Obsługa plików tłumaczeń

Ważne jest aby w prosty sposób można było przetłumaczyć stronę używając w tym celu plików .po. Najczęściej takie szablony oznaczane są jako “Translation ready”.

A jakie Ty czynniki jeszcze bierzesz pod uwagę wybierając szablon? Podziel się nimi w komentarzu

O Wojciech Władziński

Branżą SEO zajmuję się od 2008 roku. Na co dzień starszy specjalista ds. SEO w firmie Seogroup. Tworzę i optymalizuję duże serwisy jak i mniejsze strony internetowe. Szczególnie upodobałem sobie środowisko WordPressa, który mimo powszechnej opinii nie jest tylko platformą blogową.
  • Linki Wewnętrzene i Sematyka

  • Budowanie linków
  • Sematyka
  • Budowanie linków nigdy nie było prostrze. Setki możliwości linków za jednym kliknięciem.
  • SEMRush

  • Profesjonalna platforma SEO
  • Online
  • SEMrush oferuje rozwiązania dla SEO, PPC, treści, mediów społecznościowych i badań konkurencyjnych.