Redukcja współczynnika odrzuceń dzięki Reduce Bounce Rate

Dzisiejszy artykuł będzie poświęcony wtyczce do WordPressa o nazwie: Reduce Bounce Rate, która w „magiczny” sposób obniży nam w Google Analytics współczynnik odrzuceń. Jak to jest możliwe? Jak to zrobić? Zapraszam do przeczytania poniższego artykułu.
Link do wtyczki: https://pl.wordpress.org/plugins/reduce-bounce-rate/
Więcej na temat współczynnika odrzuceń i jego optymalizacji na stronie przeczytacie tutaj: https://www.seowordpress.pl/wspolczynnik-odrzucen-czym-jest-i-jak-do-obnizyc/
Spis treści
Dowód, że metoda działa
Przykład 1.
Przykład 2.
Możliwości konfiguracji
Przechodzimy do Ustawienia => Reduce Bounce Rate
- Możliwość zmiany typu zaimplementowanego na naszej stronie kodu analytics. Asynchroniczny (nowy), ga.js (stary) oraz wygenerowany przez Yoast
- Wysyłanie informacji przy scrollowaniu strony wraz z ustalaniem procentowej jej części
- Zmiana częstotliwości wysyłanych informacji
- Zmiana czasu śledzenia użytkownika na jednej podstronie
Jak to działa?
Google Analytics oblicza czas przebywania na stronie w oparciu o czas pomiędzy wejściem na witrynę a ostatnią stroną przez niego wyświetlaną. Skrypt dodany do kodu strony (ważne aby był bezpośrednio pod kodem Analytics) przez wyżej wymienioną wtyczkę zmniejsza znacznie czas wysyłania informacji do Google (domyślnie do 10 sekund) o tym, że użytkownik dalej znajduje się na witrynie lub, że została wykonana jakaś akcja (np. scroll). Dzięki temu Google nie będzie uznawał tej strony jako odrzuconą w tym wymiarze czasu.
Przykładowy kod wygenerowany przez wtyczkę wygląda tak:
<script type="text/javascript"> var trackScrolling=false; var trackScrollingPercentage=false; var ScrollingPercentageNumber=25; var stLogInterval=10*1000; var cutOffTime=900; var trackNoEvents=false; var trackNoMaxTime=false; var docTitle='Title'; </script>
Jak jest w Waszym przypadku? Korzystacie z wtyczki? Czy może robicie to „ręczną metodą” ? Uważacie, że ta metoda ma sens? Podzielcie się w komentarzach
Zdjęcie miniatury pochodzi z:https://pl.wordpress.org/plugins/reduce-bounce-rate/

- Używanie wielu kodów analytics na stronie - 4 stycznia 2020
- Jak zmienić domyślny adres url autora - 4 stycznia 2020
- Modyfikacja funkcjonalności wyszukiwarki WordPress - 4 stycznia 2020
- Open Graph w WordPress - 4 stycznia 2020
- Jak oczyścić header strony bez wtyczki - 4 stycznia 2020
- Przekierowania adresów url a SEO - 4 stycznia 2020
- Wtyczki do WP, których nie znasz a powinieneś - 4 stycznia 2020
- Zgłaszanie pliku disavow i prośby o rozpatrzenie - 4 stycznia 2020
- Jak wykluczyć z RSS wpisy z konkretnych kategorii - 4 stycznia 2020
- Jak automatycznie usuwać krótkie wyrazy z adresów url - 4 stycznia 2020
-
Linki Wewnętrzene i Sematyka
-
-
Budowanie linków
-
Sematyka
-
Budowanie linków nigdy nie było prostrze. Setki możliwości linków za jednym kliknięciem.
-
SEMRush
-
-
Profesjonalna platforma SEO
-
Online
-
SEMrush oferuje rozwiązania dla SEO, PPC, treści, mediów społecznościowych i badań konkurencyjnych.