Wordpress SEO - Czego szukasz?

Jeżeli szukasz odpowiedzi na pytania związane z SEO lub Wordpressem wpisz frazę i czekaj na podpowiedzi lub kliknij enter! Wyniki pokazują także linki do zewnętrznych źródeł.

162 artykułów w bazie

Redukcja współczynnika odrzuceń dzięki Reduce Bounce Rate

[ Treść artykułu jest chroniona dzięki Plagiashield ]

Mam dla Ciebie tak odjechane Szkolenie SEO, że go nie zapomnisz do końca życia!

Szkolenie SEO

Analiza GAP w SEO - wszystko co chcesz i musisz wiedzieć.
Poznaj czym jest priorytetyzowanie, klastrowanie, w jaki sposób patrzeć na konkurencję. I nie tylko.
Z tego kursu nauczysz się wszystkiego tego czego nie wie Twoja konkurencja.
Dostaniesz też gotowe spreadsheety do wykorzystania.
Pokażę Ci krok po kroku co i jak.

reduc-bounce-rate

Dzisiejszy artykuł będzie poświęcony wtyczce do WordPressa o nazwie: Reduce Bounce Rate, która w „magiczny” sposób obniży nam w Google Analytics współczynnik odrzuceń. Jak to jest możliwe? Jak to zrobić? Zapraszam do przeczytania poniższego artykułu.

Link do wtyczki: https://pl.wordpress.org/plugins/reduce-bounce-rate/

Więcej na temat współczynnika odrzuceń i jego optymalizacji na stronie przeczytacie tutaj: https://www.seowordpress.pl/wspolczynnik-odrzucen-czym-jest-i-jak-do-obnizyc/ 

Dowód, że metoda działa

Przykład 1.

redbouncerate1

Spadek z 65% do 15-20%

Przykład 2.

seow-wo

Spadek z 80% do ~10%

Możliwości konfiguracji

Przechodzimy do Ustawienia => Reduce Bounce Rate

  1. Możliwość zmiany typu zaimplementowanego na naszej stronie kodu analytics. Asynchroniczny (nowy), ga.js (stary) oraz wygenerowany przez Yoast
  2. Wysyłanie informacji przy scrollowaniu strony wraz z ustalaniem procentowej jej części
  3. Zmiana częstotliwości wysyłanych informacji
  4. Zmiana czasu śledzenia użytkownika na jednej podstronie

Jak to działa?

Google Analytics oblicza czas przebywania na stronie w oparciu o czas pomiędzy wejściem na witrynę a ostatnią stroną przez niego wyświetlaną. Skrypt dodany do kodu strony (ważne aby był bezpośrednio pod kodem Analytics) przez wyżej wymienioną wtyczkę zmniejsza znacznie czas wysyłania informacji do Google (domyślnie do 10 sekund) o tym, że użytkownik dalej znajduje się na witrynie lub, że została wykonana jakaś akcja (np. scroll). Dzięki temu Google nie będzie uznawał tej strony jako odrzuconą w tym wymiarze czasu.

Przykładowy kod wygenerowany przez wtyczkę wygląda tak:

<script type="text/javascript">
var trackScrolling=false;
var trackScrollingPercentage=false;
var ScrollingPercentageNumber=25;
var stLogInterval=10*1000;
var cutOffTime=900;
var trackNoEvents=false;
var trackNoMaxTime=false;
var docTitle='Title';
</script>

Jak jest w Waszym przypadku? Korzystacie z wtyczki? Czy może robicie to „ręczną metodą” ? Uważacie, że ta metoda ma sens? Podzielcie się w komentarzach

Zdjęcie miniatury pochodzi z:https://pl.wordpress.org/plugins/reduce-bounce-rate/

O Wojciech Władziński

Branżą SEO zajmuję się od 2008 roku. Na co dzień starszy specjalista ds. SEO w firmie Seogroup. Tworzę i optymalizuję duże serwisy jak i mniejsze strony internetowe. Szczególnie upodobałem sobie środowisko WordPressa, który mimo powszechnej opinii nie jest tylko platformą blogową.
  • Linki Wewnętrzene i Sematyka

  • Budowanie linków
  • Sematyka
  • Budowanie linków nigdy nie było prostrze. Setki możliwości linków za jednym kliknięciem.
  • SEMRush

  • Profesjonalna platforma SEO
  • Online
  • SEMrush oferuje rozwiązania dla SEO, PPC, treści, mediów społecznościowych i badań konkurencyjnych.

[ Treść artykułu jest chroniona dzięki Plagiashield ]

Mam dla Ciebie tak odjechane Szkolenie SEO, że go nie zapomnisz do końca życia!

Szkolenie SEO

Analiza GAP w SEO - wszystko co chcesz i musisz wiedzieć.
Poznaj czym jest priorytetyzowanie, klastrowanie, w jaki sposób patrzeć na konkurencję. I nie tylko.
Z tego kursu nauczysz się wszystkiego tego czego nie wie Twoja konkurencja.
Dostaniesz też gotowe spreadsheety do wykorzystania.
Pokażę Ci krok po kroku co i jak.

SEMRush - najlepsze narzędzie dla SEO i PPC.