seowordpress.pl

Redukcja współczynnika odrzuceń dzięki Reduce Bounce Rate

Dzisiejszy artykuł będzie poświęcony wtyczce do WordPressa o nazwie: Reduce Bounce Rate, która w „magiczny” sposób obniży nam w Google Analytics współczynnik odrzuceń. Jak to jest możliwe? Jak to zrobić? Zapraszam do przeczytania poniższego artykułu.

Link do wtyczki: https://pl.wordpress.org/plugins/reduce-bounce-rate/

Więcej na temat współczynnika odrzuceń i jego optymalizacji na stronie przeczytacie tutaj: https://www.seowordpress.pl/wspolczynnik-odrzucen-czym-jest-i-jak-do-obnizyc/ 

Dowód, że metoda działa

Przykład 1.

Spadek z 65% do 15-20%

Przykład 2.

Spadek z 80% do ~10%

Możliwości konfiguracji

Przechodzimy do Ustawienia => Reduce Bounce Rate

  1. Możliwość zmiany typu zaimplementowanego na naszej stronie kodu analytics. Asynchroniczny (nowy), ga.js (stary) oraz wygenerowany przez Yoast
  2. Wysyłanie informacji przy scrollowaniu strony wraz z ustalaniem procentowej jej części
  3. Zmiana częstotliwości wysyłanych informacji
  4. Zmiana czasu śledzenia użytkownika na jednej podstronie

Jak to działa?

Google Analytics oblicza czas przebywania na stronie w oparciu o czas pomiędzy wejściem na witrynę a ostatnią stroną przez niego wyświetlaną. Skrypt dodany do kodu strony (ważne aby był bezpośrednio pod kodem Analytics) przez wyżej wymienioną wtyczkę zmniejsza znacznie czas wysyłania informacji do Google (domyślnie do 10 sekund) o tym, że użytkownik dalej znajduje się na witrynie lub, że została wykonana jakaś akcja (np. scroll). Dzięki temu Google nie będzie uznawał tej strony jako odrzuconą w tym wymiarze czasu.

Przykładowy kod wygenerowany przez wtyczkę wygląda tak:

Jak jest w Waszym przypadku? Korzystacie z wtyczki? Czy może robicie to „ręczną metodą” ? Uważacie, że ta metoda ma sens? Podzielcie się w komentarzach

Zdjęcie miniatury pochodzi z:https://pl.wordpress.org/plugins/reduce-bounce-rate/