Wielu autorów na WordPress, kilka sposobów na rozwiązanie problemów
[ SEOWind.io - pisz treści które rankują się w TOPach ]
Praca zespołowa to coś, z czym prędzej czy później zderzy się każdy z nas. Jeżeli chodzi o blogerów, zazwyczaj ten problem powstaje w momencie, kiedy nasza witryna się rozrasta lub też, kiedy nowy projekt wymaga udziału więcej, jak jednej osoby od początku swojego istnienia.
Śmiało, można powiedzieć, że domyślnie WordPress wspiera pracę zespołową. Każdy autor ma swoje konto, na którym tworzy treść. Ta treść jest do niego przypisana, a on sam może do woli edytować swoje wpisy i nimi zarządzać. Nie jest to jednak rozwiązanie w 100% optymalne albo inaczej, często nie jest ono wystarczające. Dlatego też w tym artykule przedstawiam kilka mniej lub bardziej odpowiadających Twoim potrzebom sposobów na to, aby pracę w grupie (nie tylko tą opartą o WordPress) zoptymalizować. Na wstępnie pozwoliłem sobie zamieścić kilka ogólnych uwag.
Autorzy, pisarze, redaktorzy, twórcy treści…
Jakby nie nazwać osób odpowiedzialnych za treść, warto pamiętać, że do ich obowiązków należy stworzenie jak najciekawszej treści, a do naszego – kontrolowanie tego, co piszą.
Dlatego też dobrym zwyczajem jest przeglądanie tego, co tworzą i mieć w czytniku RSS swój własny portal. Wielu autorów to wiele okazji do zniszczenia wizerunku Twojej strony. Jednak z drugiej strony, dopóki nie prowadzisz portalu plotkarskiego, a treść w Twoim serwisie jest zdecydowanie bardziej ambitna, to warto pokusić się o przedstawienie autora, zarówno pod danym wpisem, jak i przygotować specjalną dedykowaną jemu stronę, na której czytelnicy znajdą nie tylko informację o nim czy kontakt, ale również wszystkie jego wpisy. Pozwoli Ci to sprawdzić, którzy autorzy cieszą się dużym zainteresowaniem ze strony czytelników (np. poprzez określenie, ile osób na przestrzeni 2-3 miesięcy szukało więcej informacji o tym autorze lub subskrybuje tylko jego kanał RSS).
Podsumowując, autorzy muszą być widoczni, to ich treść jest interesująca dla czytelników lub też nie. Jeżeli motyw nie ma domyślnego boksu z autorem, można skorzystać ze wtyczki Fancier Authorbox by Themato Soup czy WP Author Box Lite.
W momencie, gdy wpis ma więcej niż jednego autora, warto skorzystać ze wtyczki Co-Authors Plus, ponieważ domyślnie WordPress nie bierze pod uwagę takiej sytuacji.
Statystyki prawdę Ci powiedzą
Najważniejsze są… odwiedziny. Mimo wszystko to bezpośrednio z nich płyną fundusze na utrzymanie witryny internetowej. Dlatego też stale analizuj, jacy autorzy przynoszą lepsze korzyści.
Możesz to zrobić na kilka sposobów, np. wykorzystując system PIWIK, który po odpowiednim skonfigurowaniu wskaże Ci jasno i wyraźnie, którzy autorzy są najchętniej czytani. Możesz też skorzystać w tym celu z wtyczki Google Analytics Dashboard for WP, która pomoże Ci skonfigurować takie informacje dla Google Analytics. Jeżeli sami chcemy skonfigurować śledzenie autorów, polecam ten poradnik ( http://www.vsellis.com/add-author-tracking-google-analytics-wordpress-website/ ).
Zarobek i jego kontrola?
Jeżeli chcesz udostępnić autorom możliwość zarobku na swoich wpisach, masz kilka dróg. Jedną z opcji jest udostępnienie im przestrzeni na własne reklamy, czyli dedykowane widgety dla każdego z autorów na podstronach z ich wpisami lub też wykorzystanie takiej wtyczki jak Multi-Author AdSense. Oczywiście najprościej jest rozliczać autorów od napisanego tekstu, a motywować ich dodatkową premią za wyniki.
Praca właściwa, czyli piszemy wpis
1. Rozwiązujemy problem komunikacji
Do pracy grupowej wykorzystać można wiele narzędzi: Trello, dysk Google, miniCRM, jakieś aplikacje ToDo lub też wbudowane wtyczki. Nie ma w tym wypadku narzędzia idealnego i każdy zespół z całą pewnością będzie preferować inne rozwiązania. Do błyskawicznej komunikacji najwięcej współpracujących osób używa chatu grupowego na Facebooka.
2. Tworzenie wpisu
Jeżeli chodzi o WordPress do planowania wpisów, najprościej użyć Editorial Calendar, który pozwoli nam sprawnie zarządzać tematami, które powinny znaleźć się na stronie. Alternatywą dla niego będzie oczywiście kalendarz Google, do którego dostęp mają wszyscy autorzy.
Niezastąpiona może okazać się również wtyczka EditFlow, dzięki której będziemy mogli nadać wpisowi więcej statusów niż normalnie posiada wbudowanych WordPress. Natomiast jeżeli chcemy, żeby autor nigdy nie zapomniał o naszych wymaganiach co do wpisu, możemy użyć Dysku Google z listą uwag lub zainstalować wtyczkę Good Writer Checkify. Dzięki której dodamy listę rzeczy do sprawdzenia przed dodaniem wpisu.
3. Pilnujemy wpisów
Czyli moderujemy komentarze. Warto, żeby moderacją zajęli się sami autorzy wpisów, dlatego jeżeli jesteś administratorem strony, możesz zainstalować wtyczkę Comment Moderation E-mail only to Author, dzięki której nie będziesz dostawać informacji za każdym razem, kiedy ktoś zmoderuje komentarz.
Jeżeli korzystasz z systemu komentarzy Disqus, warto zainstalować również Disqus Notify Post/Page Author, jak i wymusić na autorach posiadanie własnego konta w tym systemie.
Edycja jednego wpisu przez wielu autorów?
Jeżeli chodzi o edycję wpisu na raz przez wielu autorów, to zdecydowanie najwygodniej jest wykorzystać w tym celu Dysk Google i na nim złożyć wpis w całość. Przykładowy komplet narzędzi, z których korzystamy przy okazji jednego z projektów:
- Materiały (zdjęcia, video) przechowujemy na Dysku Google.
- Zadania, terminy spotkań, kosztorys wynagrodzeń, wynagrodzenie za wpisy sponsorowane, większe projekty w miniCRM.pl.
- Na wymogi tworzenia treści przy wpisach uwagę zwraca SEO BY YOAST i Good Writer Checkify.
- O nowych treściach informujemy wszystkich autorów poprzez Post Notification by Email.
- Ponieważ korzystamy z Disqus, musieliśmy dodać Disqus Notify Post/Page Author.
- Całość stoi na płatnym motywie, więc podstrona autorów i ich bio pod wpisem była gotowe.
Jeżeli posiadacie własne uwagi związane z tematem, zostawcie je w komentarzach!
- WordPress i zewnętrzne usługi – krótki przegląd aplikacji, które zepniemy z WordPressem - 4 stycznia 2020
- Pełna pętla WordPress - 4 stycznia 2020
- WordPress i Wcag czy można łatwo spełnić wymagania? - 4 stycznia 2020
- Kanibalizacja słów kluczowych, wstępna diagnoza i naprawa na WordPress - 4 stycznia 2020
- 7 prostych rozwiązań dla WordPress - 4 stycznia 2020
- Google Tag Manager i WordPress – błyskawiczny przepis - 4 stycznia 2020
- Jak uruchomić Instant Articles i Google AMP na WordPress ? - 4 stycznia 2020
- Rejestracja użytkowników na stronie WordPress, kompleksowe rozwiązanie palącego problemu - 4 stycznia 2020
- PIWIK i WordPress, dlaczego warto spojrzeć na te statystyki - 4 stycznia 2020
- Buddypress, czyli społeczność na WordPressie - 4 stycznia 2020
-
Linki Wewnętrzene i Sematyka
-
-
Budowanie linków
-
Sematyka
-
Budowanie linków nigdy nie było prostrze. Setki możliwości linków za jednym kliknięciem.
-
SEMRush
-
-
Profesjonalna platforma SEO
-
Online
-
SEMrush oferuje rozwiązania dla SEO, PPC, treści, mediów społecznościowych i badań konkurencyjnych.