seowordpress.pl

Zgłaszanie pliku disavow i prośby o rozpatrzenie

Na początku wspomnę może o tym jak powinien być zbudowany plik disavow i co powinien zawierać.

Plik powinien zawierać listę domen (domain:nazwadomeny.pl) oraz adresów url (http://www.domena.pl/podstrona) na, których znajduje się nienaturalny/spamerski link do naszej strony internetowej. Musi być to plik tekstowy .txt w kodowaniu znaków UTF-8.  Jego treść powinna być przykładowo taka:

Zalecam aby przy mocno podejrzanych witrynach zgłaszać całe domeny bez „www.” aby deklaracja obejmowała także subdomeny.

Choć Google pisze, że do pobrania listy linków przychodzących wystarczają te podane w Webmastertools to  polecam jednak użycie dodatkowo płatnych narzędzi zewnętrznych jak Ahrefs lub MajesticSEO

1. Po utworzeniu naszego pliku .txt przechodzimy na adres:

https://www.google.com/webmasters/tools/disavow-links-main

2. Z listy wybieramy naszą domenę po czym klikamy a w następnym panelu

3. Przejdziemy do panelu takiego jak ten:

4. Po kliknięciu „Wybierz plik” wybieramy z naszego dysku twardego przygotowany wcześniej plik tekstowy disavow

5. Powinniśmy otrzymać komunikat podobny do tego:

Nasz plik jest wgrany i przesłany. W narzędziach dla webmasterów oraz mailowo otrzymamy komunikat o tym, że plik został zaktualizowany.

Z ostatnich informacji wynika, że przy aktualizacji kolejnego pliku nie należy usuwać starego tylko nadpisać go poprzez wysłanie nowego pliku

6.  Przechodzimy teraz do zgłaszania prośby o rozpatrzenie. Wchodzimy do Webmastertools:

https://www.google.com/webmasters/tools/home?hl=pl

7. Ruch związany z wyszukiwaniem -> Działania ręczne i klikamy

8. Kilka porad odnośnie treści RR:

Pisząc reconsideration request nie zapomnij dodać informacji że dodałeś także plik z linkami do wykluczenia w Disavow Tool.

Dobrą praktyką jest pisane reconsideration request przez właściciela firmy/strony lub przez osobę na możliwie wysokim stanowisku, warto wówczas podpisać się pod wnioskiem z imienia i nazwiska oraz podając stanowisko. Dobrze jest opisać całą historie, co sie stało, dlaczego oraz jakie kroki zostały podjęte aby sytuacja nie powtórzyła się w przyszłości np.: zmiana agencji, przejcie procesu przez dział wewnętrz firmy itd.

Nie wysyłaj kolejnych reconsederation request jeśli na poprzednie nie dostałeś odpowiedzi.

Nie marnuj czasu na ręczne działania i „fizyczne” usuwanie linków, w większości wypadków wystarczy wykluczenie linków w narzędziu Disavow. Wszelkie działania podjęte ręcznie warto jednak opisać w reinclusion request.

Źródło: sprawnymarketing.pl

Musisz mieć na uwadze, że dodanie linków do disavow lub nawet zdjęcie działania ręcznego nie daje gwarancji polepszenia pozycji Twojej strony.