Czego szukasz?

Jeżeli szukasz odpowiedzi na pytania związane z SEO lub Wordpressem wpisz frazę i czekaj na podpowiedzi lub kliknij enter! Wyniki pokazują także linki do zewnętrznych źródeł.

3056 artykułów w bazie

Analiza czytelników i ich zainteresowań/upodobań

Dobrze a więc jesteś blogerem. Może właśnie skończyłeś zakładać swoją nową stronę a może od parunastu miesięcy cieszysz się jakąś popularnością i zaczynasz uważać się za profesjonalistę. W obydwu przypadkach, jak myślisz? Co jest dla Twojego pisania najważniejsze? Czy jest to talent pisarski czy dobry warsztat? Można by się zgodzić, jednak wystarczy spojrzeć szerzej na polską blogosferę, aby zrozumieć jedno: najważniejszy jest Czytelnik.

Współczesny bloger to ktoś więcej niż tylko pisarz, dziennikarz czy pasjonat pisania. Nie wystarczy tworzyć dobrych tekstów, by stać się jednym z najlepszych twórców blogosfery. Takie czasy minęły kiedy pisanie bloga przestało być domeną kilku odważnych, innowacyjnych ludzi, a posiadanie bloga zaczęło być modne i popularne. W gąszczu blogów powstających i znikających w otchłani Internetowego zapomnienia potrzeba czegoś więcej, by się wybić. Mianowicie Czytelników.

Bycie blogerem to coś więcej niż bycie pisarzem, który wydaje książkę i zadowolony czeka na jej finansowe efekty. Podstawową różnicą jest sposób komunikacji -pisarz mówi, prowadzi monolog z Czytelnikiem. Opowiada historię, którą ma do powiedzenia, nie pyta nikogo o jego opinię i – kiedy zakończy swoje zadanie, zamyka książkę. Czytelnik czyta, przeżywa, po czym…odkłada książkę na półkę.

Co zrobić, by i Twojego bloga Czytelnicy nie odłożyli na przysłowiową „półkę”?

Zapomnieć o pisaniu tylko dla siebie. Współczesny bloger to po trosze terapeuta, po trosze opiniotwórca i wreszcie po trosze osoba, wobec której Czytelnik zaczyna mieć odczucia.

Blog to wieczny dialog, akcja i reakcja pomiędzy Blogerem a Czytelnikiem. Kiedy czytamy książkę nie zastanawiamy się raczej nad tym jaki jest jej autor. Co lubi, z kim rozmawia, jaką kawę wybiera i na czym tą książkę pisał. Przeciwnie z blogiem. Wybierając blogera, z którym ma regualrnie spędzać czas w Internecie – czytając i reagując na jego teksty – Czytelnik zwraca uwagę na wszystko. Próbuje odnaleźć charakter, upodobania blogera w małych przesłankach – czyta między wierszami, szuka ukrytych wskazówek, patrzy na to jakie marki wybiera, a jakimi gardzi. Zwraca uwagę na ubiór, na dobór słów, a także na to czy do pisania użyty został drogi Mac czy tylko zwykły komputer. I decyduje. To właśnie odpowiednia strategia pisania i tworzenia swojego wizerunku decyduje o tym, czy Twój Czytelnik zostanie z Tobą czy już nie wejdzie na Twojego bloga.

Zastanów się, do jakich Czytelników piszesz? Jakiej grupy szukasz?

Wszystko ma znaczenie. Najnowsze badania wykazały, że osoba pewna siebie, indywidualna wybierze w sklepie Knorra nad Winiary. Raczej Dove niż Niveę. Dlaczego? Ponieważ marka niesie ze sobą konkretny styl życia. Twoja marka również musi narzucać konkretny styl życia.

Spójrzmy na dwa przykłady. Popularna blogerka, która za cel obrała sobie „przeciętne Polki” i stara się stworzyć most pomiędzy nimi a sobą. We wpisach często podkreśla swoją „normalność”, a jednak coś nie pasuje. Drogie przedmioty którymi się otacza wykraczają daleko poza „statystyczny portfel”. Kontrastów nie da się nie zauważyć, a Czytelnicy odchodzą. Jeśli chcesz zdobyć jakąś grupę, musisz reprezentować ich poglądy, być jednym z nich. Nie pij Sagi, jeśli chcesz zatrzymać przy sobie osoby sukcesu, które koncentrują się na karierze, a nie na tworzeniu rodziny. Twórz spójność.

Jak poznać swoich Czytelników?

Minąć szklaną barierę nas dzielącą i zajrzeć w głąb duszy Odwiedzającego, by zrozumieć czego szuka i co lubi? Zrozumieć go od podszewki? W tym pomoże Ci usługa WPDASH. Dzięki licznym statystykom i analizom dowiesz się, które teksty obudziły emocje Twoich Czytelników, na które zareagowali komentarzem, do których ponownie powrócili, a które ominęli szerokim łukiem. Wnioski wyciągniesz sam i wkrótce zobaczysz o czym pisać, by stać się popularnym, uznanym blogerem.

WPDASH to jednak znacznie więcej niż tylko dostęp do najważniejszych statystyk. To zaawansowany soft, dzięki któremu możesz stworzyć nawet kilkanaście różnych blogów opartych na WordPressie, mając do wszystkich dostęp z jednego panelu. To powoduje, że zarządzanie wieloma stronami staje się znacznie łatwiejsze, sprawniejsze i efektywniejsze. Dzięki WPDASH to, co kiedyś zajmowało Ci wiele czasu, teraz zrobisz w znacznie krótszym czasie. Zaledwie kilkoma kliknięciami będziesz zarządzać wpisami, motywami, pluginami. Jednym kliknięciem wprowadzisz aktualizacje we wszystkich blogach. Ponadto zyskasz możliwość wykonywania automatycznych kopii zapasowych. A jeśli chcesz zapewnić sobie pełną dywersyfikację IP wszystkich blogów, możesz zintegrować WPDASH z usługą RocketIPs.

Poznaj wszystkie zalety WPDASH, by przekonać się, że prowadzenie nawet kilku blogów jednocześnie nigdy nie było tak proste.

Dariusz Jurek

O Dariusz Jurek

Nazywam się Dariusz Jurek i od 7 lat zajmuje się tematyką marketingu w internecie. Aktualnie pracuje w firmie Marketing System jako Head of SEO i wraz ze swoim zespołem zajmuję się obsługą kampanii i strategii w wyszukiwarkach internetowych dla kluczowych klientów naszej spółki.
Udostępnij na: Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn

Zostaw odpowiedź

Email nie będzie publikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Możesz używać tych tagów HTML <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code class="" title="" data-url=""> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong> <pre class="" title="" data-url=""> <span class="" title="" data-url="">

Oferuję szereg usług związanych z WordpressemSPRAWDŹ OFERTĘ
Przeczytaj inne:
Jak zmienić adres logowania do panelu WP

Na dziś postanowiłem przygotować krótki poradnik dotyczący zmiany domyślnego adresu url dla naszej instalacji Wordpressa. Jak wiadomo domyślnym adresem do...

Zamknij