Czego szukasz?

Jeżeli szukasz odpowiedzi na pytania związane z SEO lub Wordpressem wpisz frazę i czekaj na podpowiedzi lub kliknij enter! Wyniki pokazują także linki do zewnętrznych źródeł.

163 artykułów w bazie

Jak wybrać firmę seo, na co klient powinien zwracać uwagę5 min read

5 min read" > firmy_seo

Znalezienie odpowiedniej firmy zajmującej się SEO jest jednym z kluczowych problemów jakie dotyka firmy gdy chcą wejść w świat Internetu. Proces ten jest o tyle trudny ponieważ w dzisiejszym „oceanie spamu” i nierzetelnych statystyk ciężko znaleźć uczciwą firmę do współpracy. Rynek SEO ze swoją nadszarpaną już reputacją nie jest łatwy. W tym artykule postaram się przybliżyć kwestię doboru firmy pozycjonerskiej.

SEO z roku na rok staje się coraz bardziej istotnym elementem prowadzenia firmy związanej z Internetem (chociaż nie tylko) ale także coraz bardziej konkurencyjną. Jeżeli prowadzisz firmę to prawdopodobnie nie możesz pozwolić sobie na nie inwestowanie w kampanię pod wyszukiwarki internetowe. Kiedy zaprojektujesz i stworzysz swoją stronę to posiadanie na niej ruchu organicznego jest sprawą oczywistą. Po jakimś czasie Twoja branża staje się coraz bardziej konkurencyjna a działania jakie możesz podejmować na własną rękę nie wystarczają. Wtedy racjonalnym krokiem jest skontaktowanie się z firma zajmującą się tym profesjonalnie. Tu powstaje pytanie jak znaleźć taką, która w rzetelny sposób zajmie się Twoją stroną?

Tak więc, od czego zacząć? Wpisując w wyszukiwarkę frazy typu „pozycjonowanie stron internetowych” pojawi nam się ich ogromna ilość. Którą z nich wybrać? Na pewno należy poświęcić trochę czasu na ich analizę. Pamiętajcie, że wysłanie zapytania do firmy pozycjonującej w żaden sposób nie wiąże Was z ich usługami na stałe.

Zapraszam do odwiedzenia działy Wizytówki firm, w której staram się prezentować najlepsze – zaufane firmy SEO w Polsce

Wiele ludzi nie zdaje sobie sprawy z tego, że większość stron konkurencji nie jest zoptymalizowana pod wyszukiwarki. Nowi posiadacze stron muszą zdecydować czy chcą by ich strona była odpowiednio zbudowana (zoptymalizowana pod SEO) – co oczywiście najlepiej zrobić przed jej wypuszczeniem w świat. Powstaje kluczowe pytanie dla każdego z Was. Czy Wasz zespół lub Wy sami jesteście w stanie takie zmiany optymalizacyjne wprowadzić. Należy rozpatrzeć wszystkie za i przeciw. Nie da się ukryć, że wprowadzenie pełnej optymalizacji w życie pochłonie dużą ilość zasobów (w zależności od jej wielkości) – mówiąc oczywiście o czymś więcej niż zmianie meta tagów.

Bez dogłębnej analizy jest niemal niemożliwe aby dostrzec jak dużo wymaganej pracy jest potrzebne. Czy posiadasz nawigację opartą na JavaScript? Czy Twoja treść zawarta jest w obrazkach lub ramkach? A może jest duplikowana w obrębie strony? Czy struktura linkowania wewnętrznego jest prawidłowa? itp. Prawdopodobnie większość z Was nie będzie w stanie na takie pytania odpowiedzieć. Dlatego też warto zainteresować się przeprowadzeniem aktualnej oceny strony. Audyt wykonany przez firmę zewnętrzną powinien być ściśle dostosowany do Waszej strony – nie powinien zawierać tylko ogólnych wytycznych.

Pamiętajcie także o tym, że czasami winni są sami klienci. Naciskają na pozycjonerów, aby ci pracowali jak najszybciej. Specjaliści od SEO decydują się więc na stosowanie nielegalnych metod, aby nie tracić zleceń. A nawet jeśli pozostają przy dopuszczalnych środkach, zwiększają tempo kreowania linków i „wzbudzają podejrzenia” mechanizmów wyszukujących.

Drogi kliencie: Pamiętaj! SEO to proces długotrwały i stały dlatego (w większości przypadków) trzeba poczekać na efekt przeprowadzanych działań.

Przejdźmy zatem to głównego celu artykułu. Poniżej znajdziecie kilka porad mogących przydać się Wam przy wyborze odpowiedniej firmy. A zatem:

1. Zweryfikuj informacje kontaktowe

Jeżeli firma podaje dokładny adres użyj wyszukiwarki Google aby sprawdzić czy jest on prawdziwy – szukaj wizytówek Google. Każda firma zajmująca się pozycjonowaniem powinna ją posiadać. Jeżeli dodatkowo dostarczany jest numer telefonu, zadzwoń z zapytaniem o ofertę. Jeżeli takich informacji nie ma – odpuść.


2. Odwiedzaj blogi i fora poświęcone SEO

Staraj się znaleźć opinie na temat danej firmy na profesjonalnych forach lub blogach związanych ściśle z SEO. Nie bój się zakładać wątków/komentarzy z zapytaniami o daną firmę.


3. Unikaj firm , które reklamują się za pomocą masowego mailingu (spamu)

Najlepszym wyjściem po otrzymaniu takich wiadomości jest natychmiastowe jej usunięcie.


4. Sprawdź jak zbudowana jest strona internetowa firmy

Zwróć uwagę na wizualną część strony. Profesjonalne firmy zawsze dbają o to by ich strona była przejrzysta i intuicyjna. Sprawdź jakoś treści na stronie. Skopiuj części tekstu i wyszukaj je w Google aby sprawdzić czy nie są kopiowane.

5. Nie podejmuj nie przemyślanych decyzji

6. Jak długo firma działa na rynku?

Długość działania firmy znakomicie oddaje to jak stabilna jest firma oraz jak dobrzy są w tym co robią. Oczywiście im dłużej działają tym lepiej.

7. Czy piszą artykuły na temat SEO?

Sprawdź czy dana firma posiada blog lub inną formę serwisu na którym publikuje tematyczne oraz unikalne artykuły. Jeśli tak to oznaczało będzie to, że firma posiada zespół posiadający wiedzę i doświadczenie.

8. Zawsze dokładnie czytaj umowę


9. Oczekuj konkretnych odpowiedzi

Zadaj mailowo kilka pytań i oceń w jaki sposób Ci na nie odpowiedziano.

10. Czy firma praktykuje w technikach Black Hat?

Bardzo ważne! Zawsze zapytaj się czy firma nie stosuje nieetycznych technik pozycjonowania. Więcej na ten temat przeczytacie tutaj

11. Sprawdź jakich klientów firma pozycjonuje

Przed podjęciem decyzji sprawdź portfolio firmy. Jeżeli nie posiadają takich informacji na stronie – coś jest nie tak.

12. Zapytaj jakie czynności będą podjęte podczas optymalizacji

Jeżeli firma ukrywa metody jakimi posługuje się podczas pozycjonowania strony – odpuść.

13. Unikaj firm, które obiecują bardzo dużą ilość linków w krótkim czasie (np. 1000 linków w miesiąc).

Żadna z firm nie jest w stanie „wygenerować” tak dużej ilości linków używając etycznych metod ich pozyskiwania.

14. Masz jeszcze jakieś pomocne rady? Napisz w komentarzu!

Obalamy mity

Jest parę mitów, które myślę, że warto rozwiać:

  • Mit nr. 1 – Firmy SEO z najlepszymi pozycjami na frazy związanymi z pozycjonowaniem są najlepsze.
  • Mit nr. 2 – Konsulting SEO jest wszystkim czego Ci trzeba.
  • Mit nr. 3 – Firma SEO musi być z Twojego miasta.
  • Mit nr. 4 – Page Rank jest odzwierciedleniem rzeczywistej mocy strony i ma duży wpływ na pozycje.
  • Mit nr. 5 – SEO to jednorazowa czynność – pamiętajcie, że SEO to stała czynność a nie jednorazowa akcja.

Źródło: blog.virtal.pl

Wojciech Władziński

O Wojciech Władziński

Branżą SEO zajmuję się od 2008 roku. Na co dzień starszy specjalista ds. SEO w firmie Seogroup. Tworzę i optymalizuję duże serwisy jak i mniejsze strony internetowe. Szczególnie upodobałem sobie środowisko WordPressa, który mimo powszechnej opinii nie jest tylko platformą blogową.

8 komentarzy

  1. „Żadna z firm nie jest w stanie „wygenerować” tak dużej ilości linków używając etycznych metod ich pozyskiwania.”

    skąd taki wniosek?
    oczywiście, że są w PL firmy które są w stanie pozyskać taką ilość linków z dobrych źródeł.

  2. „zapytaj się czy firma nie stosuje nieetycznych technik pozycjonowania”. To ja się pytam jakie są te etyczne metody pozycjonowania, bo w bajki o black i white to ja już nie wierzę. A przypominam, że wg, Google, każda manipulacja w wyniki wyszukiwarki jest nieetyczna 🙂

  3. Ze względów bezpieczeństwa i często także samej klauzuli poufności wskazanej przez klienta, niewiele firm zdradza swoje portfolio – to też wydaje mi się oczywiste. Na polskim rynku co prawda działają agencje, które wprost chwalą się konkretnymi domenami klientów, listą fraz i aktualnie utrzymywanych pozycji, ale to wyjątek, a nie reguła.

    Poza tym, nie wierzę, że agencje w odpowiedzi na zapytanie klienta będą listowały swój know-how, w jaki sposób robią frazy, albo zapewniały klienta, że nie stosują BH. Kto też miałby ocenić, która technika to WH, a która BH?

    • Wojciech Władziński

      Łukaszu,

      Nie powiesz mi przecież, że szanująca się firma (także SEO) będzie rozsyłała masowy mailing z kupionych wcześniej list adresów email reklamując w ten sposób jakościową usługę. A z doświadczenia wiem, że totalna niekompetencja w tej branży bardzo sobie upodobała tą formę „reklamy”.

      • Wojtku,

        Mam na ten temat inne zdanie. Jeśli mailing do firmy, nieważne czy z list, czy też zakupionych baz jest wysyłany legalnie, nie ma to nic wspólnego z kompetencjami.

        Myślę, że firmy puszczające mailing w sposób powyższy same powinny sobie odpowiedzieć na pytanie czy jest to skuteczna forma reklamy, czy nie. W obecnych czasach jest to ogrom ponieważ zezwala na to prawo. Sam zrezygnowałem z takiej formy reklamy już dawno ale nie uważam, że to jakieś zło.

        Uważam, że e-mail marketing jest jedną z form marketingu w sieci, która dywersyfikuje jego działania.

        Nie ma co porównywać racja do telewizji, szanuje Twoje zdanie, moje jest jednak inne.

  4. Ad4 – nie ma najmniejszego znaczenia.
    Ad6 – również nie jest to istotny wyznacznik, liczy się ogólne doświadczenie, ktoś może otworzył firmę parę miesięcy temu ale wcześniej pracował z 10 lat dla agencji. Wiek firmy nie ma znaczenia, to ludzie tworzą firmę i to o ich doświadczenie należy pytać.
    Ad11 – to ma znaczenie ale w drugą stronę. Poza tym ujawnianie portfolio w dzisiejszych czasach to najszybsza droga do masowego podpierniczenia przez konkurnecję. Chcesz umieszczać portfolio? Jeśli już to klientów z którymi się wspólpracowało – a nie aktualnie współpracuje – koronna zasada.

    Najważniejszy punkt Nr9 – klient na etapie wstępnym powinien zadać pytania, czasem podchwytliwe i na ich podstawie ocenić podejście firmy do klienta i pracy. Parę miesięcy temu znajomy szukał firmy seo i przygotowywałem mu kilka pytań, które powinien zadać firmie. Później miałem to szczęście, że podzielił się odpowiedziami. Wniosek? Wciskanie kitu klientowi jest na porządku dziennym – wnioskuję po próbce którą mi przesłał 😐 A prym wiedzie jedna firma ze śląska ale jej nazwę przemilczę.

Zostaw odpowiedź

Email nie będzie publikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Możesz używać tych tagów HTML <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code class="" title="" data-url=""> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong> <pre class="" title="" data-url=""> <span class="" title="" data-url="">

Oferuję szereg usług związanych z WordpressemSPRAWDŹ OFERTĘ
Przeczytaj inne:
Jak zmienić domyślny adres url autora

Krótki, ale fajny kawałek kodu zmieniający adres url strony, na której znajduje się profil autora. Standardowo kod wklejamy do pliku...

Zamknij