" />Jak przyspieszyć stronę opartą o Wordpressa? SEO! | seowordpress.pl

Czego szukasz?

Jeżeli szukasz odpowiedzi na pytania związane z SEO lub Wordpressem wpisz frazę i czekaj na podpowiedzi lub kliknij enter! Wyniki pokazują także linki do zewnętrznych źródeł.

161 artykułów w bazie

Jak przyspieszyć stronę opartą o WordPressa? SEO!

wordpress-speed

Serwis SEOWordpress.pl jest zoptymalizowany i zcachowany na chmurze dostarczanej przez:


logo_500

[ Zamów dla siebie ]

Screenshot 2019-01-24 00.30.02
Na pewno większość z Was wie, że szybkość działania strony przekłada się na jej pozycję w wyszukiwarce. Oczywiście nie jest to czynnik decydujący, ale również mający znaczący wpływ na postrzeganie witryny przez użytkownika. Bo kto nie irytuje się, gdy musi długo czekać na załadowanie strony? Dlatego też, jeżeli inwestujesz dużo czasu i funduszy w uzyskanie dobrych wyników w wyszukiwarkach warto zainteresować się także jej szybkością działania.

Jak istotna jest szybkość działania strony?

W chwili obecnej nasuwa się pytanie jak ważna jest poprawa szybkości działania strony? Zwiększając ją na pewno odczują to użytkownicy, co znacząco może podnieść Twój współczynnik konwersji. Ale nie należy zapominać o robotach wyszukiwarek. Dzięki sprawniejszemu poruszaniu się po stronie będą w stanie nie tylko szybciej ją zaindeksować ale też zmniejszy się ilość danych, które musi Google gromadzić – co bez wątpienia zostanie docenione.Strony, które mają mniej treści, automatycznie szybciej się ładują. Stoi to w sprzeczności z wartością stron określanej na podstawie ilości zawartej w niej informacji. Wynikałoby z tego, że bardziej będzie liczyć się optymalizacja elementów a nie „wielkość” końcowa strony. Ostatecznie, jest to dobre posunięcie ze strony Google, zyskają na tym zarówno użytkownicy jak i on sam. Myślę jednak, że wartość tego elementu nie zmieni znacząco wyniku branego pod uwagę przy ustalaniu pozycji w wyszukiwarce.
Informacje zamieszczone na oficjalnym blogu Google:
While site speed is a new signal, it doesn’t carry as much weight as the relevance of a page. Currently, fewer than 1% of search queries are affected by the site speed signal
Wynika z tego, że szybkość strony ma znaczenie wtedy, gdy inne czynniki wpływające na pozycję są bardzo wyrównane lub gdy czas wczytywania jest BARDZO długi. Jeżeli porównamy dwie strony o zbliżonej trafności optymalizacyjnej oraz ilości/jakości linków wtedy szybkość strony może pokazać swoją „moc”.

Do mierzenia ładowania się strony używaj PageSpeed InsightsPingdom, WebPagetest a do sprawdzenia zachowania strony pod obciążeniem LoadImpact.

Co należy zrobić i na co zwrócić uwagę?

1. Hosting

Nie oszukujmy się – bez dobrego hostingu nie osiągniemy zbyt wiele. Co ja polecam? Z polskich rozwiązań na pewno dobrze już chyba wszystkim znany zenbox.pl. Jeżeli chodzi o tzw „hosting SEO” warto zastanowić się nad tym od linuxpl.com. Ogólnie przed zakupem warto poczytać opinie na https://www.webhostingtalk.pl/ranking/

2. Cache – oczywiście

Pokrótce polega to na tym, że przeglądarka jest w stanie zapisać statyczne pliki do swojej pamięci (po pierwszym wejściu) dzięki czemu przy następnym uruchomieniu strony załaduje się ona z dysku Twojego komputera – nie obciążając przy tym serwera www. Przy WP rozwiązanie jest bardzo proste. Instalujemy wtyczkę Comet Cache– dla małych stron – lub – W3 Total Cache – dla tych z większych.

3. Obrazki

3.1 Używaj odpowiednich formatów obrazków

– dla zdjęć wewnątrz postów .jpg

– wszystkie inne powiązane ze stroną .png (optymalizuj je za pomocą https://tinypng.com/ )

3.2 Zmniejszaj duże obrazki – oczywiście wtyczki do WP idą z odsieczą – Imsanity (zmniejsza rozmiar zdjęcia) zrobi to za Was automatycznie podczas uploadowania pliku. Można także skorzystać z alternatyw, które nie zmniejszają rozdzielczości zdjęć a tylko zmniejszają ich „wagę” – EWWW Image Optimizer lub WP Smush.it

Źródło: https://wordpress.org/plugins/imsanity/screenshots/

Posiada także opcję zmniejszania już wcześniej dodanych zdjęć.

Źródło: https://wordpress.org/plugins/imsanity/screenshots/

3.3 Rozważ wprowadzenie tzw. „Lazy load”. Na czym to polega? Podczas przeglądania artykułu obrazki doczytują się w locie tylko we fragmentach wpisu widocznego dla użytkownika. Wtyczka: Advanced Lazy Load

4. Usuń zbędne elementy w sekcji <head>

4.1 Czcionki – przeanalizuj swoje pliki .css (font-family: „nazwaczcionki”) i sprawdź, które z czcionek wykorzystujesz lub będziesz wykorzystywał. Następnie sprawdź w kodzie swojej strony odwołania do czcionek, które wyglądają np. tak:

<link href=’https://fonts.googleapis.com/css?family=Montserrat:400,700rel=’stylesheettype=’text/css‚>

i usuń te zbędne. Oczywiście korzystaj z Google Web Fonts – fajny artykuł na ten temat https://wpzen.pl/wordpress-google-web-fonts/

4.2 Pliki .js – podobną operację możemy przeprowadzić na nie używanych plikach javascript.

4.3 Domyślny bałagan WP – stosujemy się do porady https://www.seowordpress.pl/jak-oczyscic-header-strony-bez-wtyczki/

4.4 Ikony – pamiętaj, że obrazkowe ikony możesz zastąpić tzw „Webfont icon” więcej: https://www.hongkiat.com/blog/webfont-icons/

4.5 Sprites – stosuje się je dla większych stron. CSS Sprites to technika pozwalająca na łączenie wielu mniejszych obrazów, wykorzystywanych na stronie www, w jeden większy plik, który przy odpowiedniej pomocy styli CSS pozwoli na odpytywanie serwera tylko raz. Przykładowy plik dla facebook.com:

Więcej: https://blog.eduweb.pl/przyspiesz-swoja-strone-z-css-sprites/

5. Zastępuj obrazki efektów Css’em

Ile to już razy spotkałem się z sytuacją, że wszelkiego rodzaju tła lub inne elementy dekoracyjne strony były oparte na obrazku. Pamiętaj wszelkiego rodzaju gradienty, cienie, zaokrąglone krawędzie można bez problemu ostylować! Jeżeli musisz skorzystaj z generatorów typu:

https://www.css3factory.com/linear-gradients/

https://border-radius.com/

https://css3gen.com/box-shadow/

6. Optymalizacja bazy danych

Przed tą operacją warto zrobić backup bazy danych. Tak na wszelki wypadek 😉

Warto też zainteresować się wielkością naszej bazy oraz ilości tabel. WordPress przechowuje tam niepotrzebnie bardzo dużą ilość danych takich jak poprzednie wersje artykułów, opcje przejściowe, spamowe komentarze itp. Do wykonania szybkiego sprzątania świetnie nadaje się wtyczka: Wp-optimize

wp-optimize

Jak widzimy, u mnie w prosty sposób można zmniejszyć bazę o 4,1Mb – biorąc pod uwagę fakt, że ta czynność była wykonywana już kilka razy Wasze wyniki mogą być jeszcze większe.

7. Wtyczki

Przetestuj obciążenia jakie generuje każda z wtyczek za pomocą – P3 (Plugin Performance Profiler) wysuń odpowiednie wnioski. Po wyborze automatycznego skanowania wybieramy otrzymujemy rezultat podobny do tego:

Źródło: https://wordpress.org/plugins/p3-profiler/screenshots/

8. Przekierowania

Zredukuj ilość przekierowań 301 (jeśli nie są konieczne). Stanowczo nie stosuj przekierowań 301 do kolejnych przekierowań.

9. Usuń niedziałające linki

Aby przyspieszyć ten proces polecam użycie wtyczki: Broken Link Checker

Pamiętajcie natomiast o wyłączeniu jej po wykonaniu operacji ponieważ wtyczka jest bardzo zasobożerna.

10. CloudFlare CDN

https://support.cloudflare.com/hc/en-us/articles/201717894-Using-CloudFlare-and-WordPress-Five-Easy-First-Steps

Serwis SEOWordpress.pl jest zoptymalizowany i zcachowany na chmurze dostarczanej przez:


logo_500

[ Zamów dla siebie ]

Screenshot 2019-01-24 00.30.02

Wojciech Władziński

O Wojciech Władziński

Branżą SEO zajmuję się od 2008 roku. Na co dzień starszy specjalista ds. SEO w firmie Seogroup. Tworzę i optymalizuję duże serwisy jak i mniejsze strony internetowe. Szczególnie upodobałem sobie środowisko WordPressa, który mimo powszechnej opinii nie jest tylko platformą blogową.
  • Link Assistant

  • Budowanie linków
  • Local Machine
  • Budowanie linków nigdy nie było prostrze. Setki możliwości linków za jednym kliknięciem.
  • Rank Tracker

  • Sprawdzanie pozycji słów kluczowych
  • Local Machine
  • Jeśli potrzebujesz narzędzia do sprawdzania rankingu słów kluczowych zapewniającego nieograniczoną ilość danych - wybierz Rank Tracker.
  • SEMRush

  • Profesjonalna platforma SEO
  • Online
  • SEMrush oferuje rozwiązania dla SEO, PPC, treści, mediów społecznościowych i badań konkurencyjnych.
  • Brand24

  • Monitorowanie reputacji i śledzenie marki
  • Online
  • Brand24 zapewnia dostęp do informacji o Twojej marce.

Czytaj również

Operacje na formularzach kontaktowych opartych na ... Niepodważalnie najpopularniejszą wtyczką do stworzenia formularza kontaktowego w Wordpressie jest Contact Form 7. Dziś opiszę 3 wątki jakie mogą się p...
Współczynnik odrzuceń – czym jest i jak go o... Zanim zaczniemy warto na pewno wspomnieć czym ów współczynnik odrzuceń (WO) jest. Jest to wskaźnik wyświetlany w Google Analytics, który wykazuje proc...
Wtyczki do WP, których nie znasz a powinieneś cz.5... Przyszedł czas na zaprezentowanie kolejnej - już piątej - części prezentującej listę mało popularnych wtyczek aczkolwiek z bardzo pomocną funkcjonalno...
Wtyczki do WP, których nie znasz a powinieneś Dziś pokażę pokrótce i opiszę kilka niepopularnych i zarazem darmowych wtyczek, które w specyficznych sytuacjach ratują życie. Search Meter Pierwsz...

Zostaw odpowiedź

Email nie będzie publikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Możesz używać tych tagów HTML <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code class="" title="" data-url=""> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong> <pre class="" title="" data-url=""> <span class="" title="" data-url="">

Przeczytaj inne:
Używanie wielu kodów analytics na stronie

Czy zdarzyło Wam się aby zaprzęgnąć do swojej strony dwa kody śledzenia? Mi tak. Dziś pokażę Wam w jaki sposób...

Zamknij