Wordpress SEO - Czego szukasz?

Jeżeli szukasz odpowiedzi na pytania związane z SEO lub Wordpressem wpisz frazę i czekaj na podpowiedzi lub kliknij enter! Wyniki pokazują także linki do zewnętrznych źródeł.

193 artykułów w bazie

Wordcamp 2014 Warszawa – dzień pierwszy


[ SEOWind.io - pisz treści które rankują się w TOPach ]

word-camp-wawa

Tegoroczna edycja Wordpcamp została zorganizowana w Warszawie w Szkole Głównej Gospodarstwa Wiejskiego (SGGW). Bardzo dobra lokalizacja ze względu na dobry dojazd komunikacją jak i autem.

Źródło: https://2014.warsaw.wordcamp.org/

Niestety byłem w stanie być tylko na jednym – pierwszym – dniu poświęconym użytkownikom oraz deweloperom. Po trzymaniu identyfikatora oraz koszulki  (bardzo dobrej jakościowo – co się chwali 😉 – sami zobaczcie ) zaczęło się clou programu czyli sama konferencja.

pic2

Jako, że dwie części prelekcji odbywały się równolegle należało wybrać jedną z nich – w moim przypadku była to sekcja devowa (z wyłączeniem jednej). Oczywiście miało to swoje zalety jak np. możliwość wyboru oraz wady (a raczej wada) ponieważ nie ukrywam, że szkoda mi było kliku wykładów z części dla użytkowników. Organizatorzy natomiast zapewniają, że wszystkie filmy z prelekcji zostaną opublikowane na Youtube (wszystkie filmiki oraz prezentacje będę sukcesywnie uzupełniał w poniższej liście). Z tego też powodu dziś zostaną opisana tylko jedna część. Zaczynajmy:

“Jak wkurzyć użytkownika” – Bartosz Romanowski

Jako wielki fan bloga WPzen nie mogłem oprzeć się pokusie wzięcia udziału w tej prelekcji. Przedstawienie tego czego przeciętny użytkownik nie lubi przeglądając stronę i co może go skłonić do jej opuszczenia. Wszystko podane w skondensowanej formie ze względu na ograniczony czas wystąpienia. Ogólnie duży plus.

“Doing a bit more with WordPress” – Marko Heijnen

Jedyne wystąpienie na, którym byłem, prowadzone przez zagranicznego gościa. Sam wykład natomiast pozostawiał wiele do życzenia – bardzo nieczytelny i chaotyczny i nie wynikało to bynajmniej z różnicy językowej. Odnosząc się także do tematu – myślałem, że będzie pociągnięty w inną stronę. Marko Heijnen natomiast opisał jedynie jeden przypadek jak przekazywać za pomocą node.js oraz Jason-a filmy z Youtube bez przeładowania strony. Sam zabieg bardzo fajny jednak za mało związany z WP.

“Bootstrap i WordPress w jednym stali domu” – Katarzyna Janoska

Przedstawione zostały plusy (“Lubimy go za grida” – wiadomo) i minusy (których było zdecydowanie więcej) korzystania z Bootstrapa podczas tworzenia stron opartych na WP. Zdecydowanie zaznaczone zostało, że Bootstrap bardzo dobrze sprawdza się jako narzędzie dla deweloperów, którzy nie chcą się bawić w stylowanie oraz do zadań typowo backendowych. Duże zmiany w wyglądzie strony generują szereg problemów z edycją klas. Cytat, który przyświęcał tej prelekcji to:

WordPress to nie tylko platforma blogowa, to CMS” – Paulo Coelho 😉

“Zrób to po prostu dobrze!” – Marcin Pietrzak

Tutaj było bardzo zwięźle. Korzystać z:

  • wpdb oraz wp-query
  • options Api obowiązek
  • konsekwencja używania spacji/tabulacji podczas pisania kodu
  • Ogólnie: nie wynajdujmy koła na nowo – korzystajmy z tego co WP ma do zaoferowania.

Prezentacja:

https://iworks.pl/wordpress/2014.warsaw.wordcamp.org/zrob-to-dobrze.html

“Wykorzystanie możliwości ekranu personalizacji motywu” – Tomasz Dziuda

Tomasz Dziuda z Gavickpro oraz dziudek.pl czyli wykład petarda – chyba najlepsza prezentacja dnia. Opis ekranu personalizacji motywu (Wygląd => Personalizacja) – jak go wykorzystać i rozbudować pod swoje potrzeby. Czyli $wp_customize oraz jej pochodne w zastosowaniu. Polecam prezentację:

“Wordpress i Vagrant” – Paweł Wawrzyniak

Paweł Wawrzyniak z wpsamurai.pl opowiedział o wykorzystaniu Vagranta oraz gotowych paczek tworzących środowisko programistyczne odpowiadające produkcyjnemu w chyba najszybszy i najłatwiejszy sposób. Na pewno przyjrzę się bliżej sprawie ponieważ nie miałem z nią wcześniej styczności. Dzięki!

“O bezpieczeństwie WordPressa z perspektywy admina” – Michał Smerczyński

Sporo informacji o bezpieczeństwie od strony administratora (“śmierć FTP!”). Jak sam prelegent wspomniał można o tym wiele mówić i wyjaśniać jednak zawsze na drodze stoi…klient. Pomimo, że nie jestem biegły w tym temacie to sam wykład przyciągnął moją uwagę.

Ludzie dzielą się na tych co robią backupy i na tych co będą je robić

“Przekazywanie oraz przetwarzanie danych w WordPressie” – Grzegorz Durtan

Bardzo krótki i zwięzły wykład. Omawianie na czym bazuje WP od strony MySQL – w jaki sposób są zapisywane dane (wpisy / post type) oraz jaka relacja zachodzi pomiędzy nimi a post meta.

Prezentacja:

https://docs.google.com/a/virtal.pl/presentation/d/1rS5uetZUAVNqHTpiQEpPdQTBHxOqznpqvhAE6-ZlVoQ/present#slide=id.p

“Custom Fields – dostosowywanie WordPressa” – Przemysław Mirota

Bardzo zestresowany prelegent. Mimo tego udało mu się omówić tworzenie , wyświetlanie custom fileds oraz sortowania po nich.

“Case study budowy platformy e-learningowej na WP” – Maciej Kuchnik

Za pomocą jakich wtyczek został zbudowany serwis maturaustna.pl wraz z ACF.

Podsumowanie

Na WordCampie byłem po raz pierwszy i wrażenie pozostawił na mnie bardzo pozytywne. Największe uznanie dla organizatorów za profesjonalne podejście do tematu, dostęp do informacji oraz ogólne zadbanie o uczestników prelekcji. Fakt, były minimalne potknięcia typu przesunięcia wykładów czasowo w jedną lub w drugą stronę natomiast nie wpłynęło to na moją ogólną ocenę konferencji. Mam cichą nadzieję, że za rok WordCamp ponownie zawita do Gdańska.

Jeżeli posiadacie linki do prezentacji z pierwszego dnia, które nie zostały umieszczone w zestawieniu proszę kontakt

O Wojciech Władziński

Branżą SEO zajmuję się od 2008 roku. Na co dzień starszy specjalista ds. SEO w firmie Seogroup. Tworzę i optymalizuję duże serwisy jak i mniejsze strony internetowe. Szczególnie upodobałem sobie środowisko WordPressa, który mimo powszechnej opinii nie jest tylko platformą blogową.
  • Linki Wewnętrzene i Sematyka

  • Budowanie linków
  • Sematyka
  • Budowanie linków nigdy nie było prostrze. Setki możliwości linków za jednym kliknięciem.
  • SEMRush

  • Profesjonalna platforma SEO
  • Online
  • SEMrush oferuje rozwiązania dla SEO, PPC, treści, mediów społecznościowych i badań konkurencyjnych.