Wordpress SEO - Czego szukasz?

Jeżeli szukasz odpowiedzi na pytania związane z SEO lub Wordpressem wpisz frazę i czekaj na podpowiedzi lub kliknij enter! Wyniki pokazują także linki do zewnętrznych źródeł.

193 artykułów w bazie

SEO copywriting – jak pisać, by dać się znaleźć?


[ SEOWind.io - pisz treści które rankują się w TOPach ]

Picture1

Samo tworzenie treści w celu zdobycia czytelników już dawno przestało wystarczać. Marketing internetowy to ciągła walka o uwagę internautów, którzy coraz uważniej selekcjonują przeglądane treści.
Firmy konkurują ze sobą o każdego użytkownika sieci, by powiedzieć mu o swojej marce i przeistoczyć go w klienta. Nawet jeżeli piszesz bloga hobbystycznie i nie chcesz niczego sprzedać swoim czytelnikom, będziesz zmuszony włączyć się w batalię o ich atencję.
Ale nie martw się. Przygotowałam dla Ciebie trochę ciężkiej amunicji w postaci solidnej porcji podstaw seo copywritingu.

SEO copywriting – podstawa poczytnych treści

Ludzie chętnie dzielą się wartościowymi treściami. Udostępniają je w mediach społecznościowych, wysyłają znajomym, komentują. Warunek jest jeden: najpierw muszą je znaleźć.

Twoim zadaniem, jako blogera, jest im to maksymalnie ułatwić. Tutaj z pomocą przychodzi SEO copywriting, czyli opracowanie treści w taki sposób, by polubiła się zarówno z wyszukiwarką, jak i czytelnikiem.

Bez odpowiedniej optymalizacji nawet najbardziej wartościowy tekst może nigdy nie trafić na pierwszą stronę wyników wyszukiwań. Dobry copywriter potrafi więc stworzyć nie tylko merytoryczną, poczytną treść, ale też dostosować ją do internetowych realiów. Oto proces skutecznego SEO copywritingu krok po kroku.

Rozważnie wybierz temat

Pomysł na popularny tekst uzyskasz od docelowej grupy swoich odbiorców. Za pomocą narzędzi, o których wspominam niżej, przeanalizuj zapytania ze swojej branży. Sprawdź, jakie pojawiają się najczęściej – w ten sposób dowiesz się, co rzeczywiście interesuje Twoich odbiorców.
Jeżeli chcesz zyskać czytelników, szukanie pomysłów na tekst w swojej głowie jest bezcelowe. Tworzysz treści dla innych, nie siebie – skup się więc na ich potrzebach. Takie podejście do tematu sprawia, że czas poświęcony na pisanie to inwestycja, która zwraca się pod postacią napływających czytelników.

Wyselekcjonuj frazy kluczowe

Każdy artykuł powinien zawierać nie więcej niż 2-3 słowa kluczowe związane z tematem tekstu. Jeżeli masz silną domenę, możesz pokusić się o wybór konkurencyjnych fraz z dużą ilością wyszukiwań. Jest wtedy realna szansa na wysokie miejsce zoptymalizowanego tekstu w wyszukiwarkach.
Natomiast dla początkujących blogów znacznie skuteczniejsza będzie strategia tzw. długiego ogona. To sprecyzowane wyszukiwania użytkowników, które mają więcej niż 2 słowa np. „drewniane zabawki dla dzieci” zamiast „zabawki dla dzieci”. Z uwagi na mniejszą liczbę takich zapytań łatwiej jest wypozycjonować tekst na daną frazę i pozyskać ruch organiczny.
Przykładowe narzędzia pomocne przy wyborze słów kluczowych:

– Planer słów kluczowych od Google’e
– KW Finder
– Semstorm
Picture1
Wyniki wyszukiwań w Semstorm dla hasła „seo copywriting”.
Wszystkie działają na podobnej zasadzie: wypisujesz słowo związane ze swoją branżą, a narzędzie generuje pokrewne zapytania wpisywane przez użytkowników. Planer Google’a podaje też ilość wyszukiwań oraz konkurencyjność danej frazy.

Rozmieść frazy kluczowe

Wybrane 2-3 słowa kluczowe należy rozmieścić równomiernie w tekście. Powinny pojawić się w tytule, śródtytułach i treści.
Zanim wystukasz na klawiaturze pierwsze słowo, przygotuj plan artykułu – to znacznie usprawni jego późniejszy proces optymalizacji. Unikniesz deformowania zdań, umieszczania słów kluczowych na siłę i poza kontekstem.
Algorytmy Google’a rozpoznają odmiany polskich słów. Jeżeli więc Twoja fraza to „zabawki dla dzieci”, możesz użyć jej w różnych przypadkach, a roboty wyszukiwarki zrozumieją, że oznacza to samo.

Miej umiar

Więcej nie znaczy lepiej. Czasami autorzy tekstów tak bardzo biorą sobie do serca zasady SEO copywritingu, że produkowane przez nich treści nie nadają się do czytania.

Artykuły wypełnione na siłę słowami kluczowymi nie przedstawiają sobą żadnej wartości – ani dla czytelnika, ani dla wyszukiwarek. Algorytmy są coraz inteligentniejsze i treści składające się niemal wyłącznie z wybranych pod pozycjonowanie fraz zbierają ujemne punkty.

Zadbaj o długość tekstu

Z punktu widzenia wyszukiwarek to wyczerpujące, obszerne i przede wszystkim unikalne treści są wartościowe. To również korzystne z punktu widzenia użytkownika: w jednym miejscu otrzymuje pełną informację na interesujący go temat. Z pewnością chętnie wróci na Twój blog również w przypadku innych pytań, dzięki czemu zyskasz stałego czytelnika.
Warto jednak pamiętać, by nie tworzyć długiego tekstu za wszelką cenę. Przysłowiowe „lanie wody” to prosta droga do irytacji i znudzenia odbiorcy. Raz zrażony, zapewne już nie wróci.
Według statystyk optymalna długość dobrze pozycjonującego się artykułu na blog to 1000 – 1600 słów. Oczywiście dążenie do tej liczby za wszelką cenę, jak wspomniałam wcześniej, mija się z celem.

Te rady to obowiązkowe postawy skutecznego SEO copywritingu. Mam nadzieję, że rozbudziłam Twój apetyt, ponieważ sekretów dobrze pozycjonujących się tekstów jest znacznie więcej i zapewne już niedługo je odkryjesz.

Izabela Aftyka
Copywriterka specjalizująca się w tworzeniu tekstów sprzedażowych, które podnoszą konwersję. Doradza, optymalizuje oraz szkoli. Swoimi słowami wspiera małe i średnie firmy, a na stronie Copywriting Biznesowy dzieli się wiedzą z zakresu tworzenia skutecznych treści.

  • Linki Wewnętrzene i Sematyka

  • Budowanie linków
  • Sematyka
  • Budowanie linków nigdy nie było prostrze. Setki możliwości linków za jednym kliknięciem.
  • SEMRush

  • Profesjonalna platforma SEO
  • Online
  • SEMrush oferuje rozwiązania dla SEO, PPC, treści, mediów społecznościowych i badań konkurencyjnych.