Czego szukasz?

Jeżeli szukasz odpowiedzi na pytania związane z SEO lub Wordpressem wpisz frazę i czekaj na podpowiedzi lub kliknij enter! Wyniki pokazują także linki do zewnętrznych źródeł.

161 artykułów w bazie

Przygotowujemy optymalną stronę “kontakt”

form-kont

WordPress ma to do siebie, że jeden problem zazwyczaj możemy rozwiązać za pomocą co najmniej kilkudziesięciu wtyczek. Miimo tego trafiają się takie wtyczki, które zyskują niesamowitą popularność, a w momencie kiedy w Twojej głowie pojawia się pytanie “ahh, jakiej wtyczki potrzebuję, aby mieć formularz kontaktowy na stronie?” od razu wiesz, że jest to Contant form 7.

W tym wpisie chciałbym przybliżyć, jak w prosty sposób zbudować ładną stronę kontakt. Oczywiście bez potrzeby kodowania czegokolwiek, jak i pewną część poświęcę na stylowanie i obsługę samej wtyczki. Tym razem pracę będą przebiegać na motywie Adaption, który to jest darmowym, estetycznym motywem, na którym śmiało można postawić prostą stronę informacyjną.

Po wgraniu Contact Form 7 i jego dodaniu na podstronę, prezentuje się on w następujący sposób:

 

formularz-kont

Czyli nie jest źle!

Wydaje się, że formularz spełnia swoją funkcję. Jednak załóżmy, że chcemy, aby była to strona, na której nie tylko ktoś wyślę nam informację, ale również przeczyta kilka słów o naszej firmie (aby nie bał się przysłać wiadomości), sprawdzi nasze dane, jak i zobaczy mapkę z adresem naszej firmy.

Firmowa mapka na stronę kontakt dla WordPress

Mapkę dodamy, używając WP Google Maps. Ta wtyczka jest nie tylko wygodna w użyciu, ale pozwala również wybrać nam styl mapy.

ustawienia-map

Dzięki temu z łatwością możemy dopasować ją do wyglądu naszej witryny internetowej. Dodajmy teraz do tego odpowiedni tekst, pamiętając o tym, żeby był on wartościowy z punktu widzenia osoby wyszukującej naszą firmę w sieci.

form-mapa

Jak widzimy, teoretycznie wszystko jest, a tak naprawdę da się to zrobić lepiej. Po pierwsze dobrze było by, aby ktoś, kto szuka “Firma, którą kochasz dane” od razu trafił na naszą stronę z formularzem kontaktowym. Dlatego też stronę nazwiemy “Firma, którą kochasz dane i kontakt” pamiętaj również o ustawieniu ładnych bezpośrednich odnośników.

Dodatkowo na dole umieścimy jeszcze jeden tekst: “Firma, którą kochasz oferuje najwyższej jakości usługi, codziennie z naszymi pracownikami kontaktuje się dziesiątki klientów. W celu rozpoczęcia współpracy skorzystaj z danych kontaktowych umieszczonych na tej stronie. Nie zwlekaj nasz zespół czeka na Ciebie”. Ten tekst to oczywiście przykład. Ważne, aby był on zrozumiały dla naszego potencjalnego klienta, a dodatkowo podniósł naszej podstronie stosunek kodu HTML do treści. Warto, by spróbować zawrzeć w nim słowa kluczowe.

Na samej górze dodamy hasło firmy, zawsze dobrze to wygląda, jak i na podstronie dodamy logo, dlatego że wiele firm, mimo tego co nam się wydaje, drukuje podstrony. Dlatego logo dodane na podstronie kontakt będzie czarno białe (kiedy w nagłówku możesz mieć kolorowe).

Efekt jest taki, że powstał nam potworek, z którym trzeba coś zrobić. Wszystkie informacje mamy zawarte, ale powstał nam pewien nieład, aby naprawić ten stan rzeczy, polecam skorzystać z Shortcodes Ultimate.

Więcej o korzystaniu z tej wtyczki znajdziesz tutaj: https://www.seowordpress.pl/dbamy-o-estetyke-wpisu-z-shortcodes-ultimate/ 

form-mapa-opis

Zawartość (wklejamy w trybie tekstowym):

Jak widać na ostatnim zrzucie ekranu pojawił się pewien problem. Otóż elementy zachodzą na mapkę.

Dlatego też wszystkim polom formularza dodamy width: 100%. Niie dość, że teraz będzie ładniej wyglądać, to dzięki temu będzie się ładniej skalować na urządzeniach mobilnych.

Skoro użytkownicy mają wchodzić na tą stronę, w momencie kiedy szukają o nas informacji, warto również zaraz pod mapką dodać informacje o tym, od której do której nasz punkt jest otwarty. Dzięki naszym niewielkim poprawkom i wtyczce shortcode Ultimate podstrona kontakt na urządzeniach mobilnych prezentuje się następująco.

form-naglowek

Teraz pozostaje nam już tylko zadbać o to, żeby strona kontakt wyświetlała się w Google. Po prostu umieść informację o niej na swoich profilach społecznościowych, dodaj ją do menu pamiętając o właściwym atrybucie title.

Avatar

O Karol Trybulski

Przygodę z tworzeniem stron zaczynał kiedy modny był HTML 3. Teraz tworzy nie tylko strony, ale i skutecznie je pozycjonuje. Od końca 2014 kieruje własną marką InBulb
  • Link Assistant

  • Budowanie linków
  • Local Machine
  • Budowanie linków nigdy nie było prostrze. Setki możliwości linków za jednym kliknięciem.
  • Rank Tracker

  • Sprawdzanie pozycji słów kluczowych
  • Local Machine
  • Jeśli potrzebujesz narzędzia do sprawdzania rankingu słów kluczowych zapewniającego nieograniczoną ilość danych - wybierz Rank Tracker.
  • SEMRush

  • Profesjonalna platforma SEO
  • Online
  • SEMrush oferuje rozwiązania dla SEO, PPC, treści, mediów społecznościowych i badań konkurencyjnych.
  • Brand24

  • Monitorowanie reputacji i śledzenie marki
  • Online
  • Brand24 zapewnia dostęp do informacji o Twojej marce.

Zostaw odpowiedź

Email nie będzie publikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Możesz używać tych tagów HTML <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code class="" title="" data-url=""> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong> <pre class="" title="" data-url=""> <span class="" title="" data-url="">

Przeczytaj poprzedni wpis:
strona-autora
Atrakcyjne strony autorów i ich prezentacja na witrynie

Autorzy naszego bloga, strony to tak naprawdę kolumny, na których ona stoi. Są jednym z najistotniejszych elementów sukcesu witryny. Dlatego...

Zamknij