Zgłaszanie pliku disavow i prośby o rozpatrzenie
[ SEOWind.io - pisz treści które rankują się w TOPach ]

Na początku wspomnę może o tym jak powinien być zbudowany plik disavow i co powinien zawierać.
Plik powinien zawierać listę domen (domain:nazwadomeny.pl) oraz adresów url (http://www.domena.pl/podstrona) na, których znajduje się nienaturalny/spamerski link do naszej strony internetowej. Musi być to plik tekstowy .txt w kodowaniu znaków UTF-8. Jego treść powinna być przykładowo taka:
domain:123domain.pl domain:domain456.com http://www.domena.pl/przykladowa-podstrona ...
Zalecam aby przy mocno podejrzanych witrynach zgłaszać całe domeny bez “www.” aby deklaracja obejmowała także subdomeny.
Choć Google pisze, że do pobrania listy linków przychodzących wystarczają te podane w Webmastertools to polecam jednak użycie dodatkowo płatnych narzędzi zewnętrznych jak Ahrefs lub MajesticSEO
1. Po utworzeniu naszego pliku .txt przechodzimy na adres:
https://www.google.com/webmasters/tools/disavow-links-main
2. Z listy wybieramy naszą domenę po czym klikamy a w następnym panelu
3. Przejdziemy do panelu takiego jak ten:
4. Po kliknięciu “Wybierz plik” wybieramy z naszego dysku twardego przygotowany wcześniej plik tekstowy disavow
5. Powinniśmy otrzymać komunikat podobny do tego:
Nasz plik jest wgrany i przesłany. W narzędziach dla webmasterów oraz mailowo otrzymamy komunikat o tym, że plik został zaktualizowany.
Z ostatnich informacji wynika, że przy aktualizacji kolejnego pliku nie należy usuwać starego tylko nadpisać go poprzez wysłanie nowego pliku
6. Przechodzimy teraz do zgłaszania prośby o rozpatrzenie. Wchodzimy do Webmastertools:
https://www.google.com/webmasters/tools/home?hl=pl
7. Ruch związany z wyszukiwaniem -> Działania ręczne i klikamy
8. Kilka porad odnośnie treści RR:
Pisząc reconsideration request nie zapomnij dodać informacji że dodałeś także plik z linkami do wykluczenia w Disavow Tool.
Dobrą praktyką jest pisane reconsideration request przez właściciela firmy/strony lub przez osobę na możliwie wysokim stanowisku, warto wówczas podpisać się pod wnioskiem z imienia i nazwiska oraz podając stanowisko. Dobrze jest opisać całą historie, co sie stało, dlaczego oraz jakie kroki zostały podjęte aby sytuacja nie powtórzyła się w przyszłości np.: zmiana agencji, przejcie procesu przez dział wewnętrz firmy itd.
Nie wysyłaj kolejnych reconsederation request jeśli na poprzednie nie dostałeś odpowiedzi.
Nie marnuj czasu na ręczne działania i „fizyczne” usuwanie linków, w większości wypadków wystarczy wykluczenie linków w narzędziu Disavow. Wszelkie działania podjęte ręcznie warto jednak opisać w reinclusion request.
Źródło: sprawnymarketing.pl
Musisz mieć na uwadze, że dodanie linków do disavow lub nawet zdjęcie działania ręcznego nie daje gwarancji polepszenia pozycji Twojej strony.

- Wordcamp 2014 Warszawa – dzień pierwszy - 4 stycznia 2020
- TYPES czyli taxonomies, custom fields i post types w jednym miejscu - 4 stycznia 2020
- Modyfikacje standardowego RSS’a WP - 4 stycznia 2020
- Jak precyzyjniej szukać w Google? [infografika] - 4 stycznia 2020
- Zestawienie blogów o SEO i WordPressie - 4 stycznia 2020
- Funkcje w panelu admina, o których nie warto zapominać - 4 stycznia 2020
- Jak z głową wybrać szablon do WordPressa? - 4 stycznia 2020
- Wtyczki do WP, których nie znasz a powinieneś cz.4 - 4 stycznia 2020
- Kilka ciekawych kawałków kodu cz.1 - 4 stycznia 2020
- Wyświetlanie ilości zasobów WordPressa - 4 stycznia 2020
-
Linki Wewnętrzene i Sematyka
-
-
Budowanie linków
-
Sematyka
-
Budowanie linków nigdy nie było prostrze. Setki możliwości linków za jednym kliknięciem.
-
SEMRush
-
-
Profesjonalna platforma SEO
-
Online
-
SEMrush oferuje rozwiązania dla SEO, PPC, treści, mediów społecznościowych i badań konkurencyjnych.