Czego szukasz?

Jeżeli szukasz odpowiedzi na pytania związane z SEO lub Wordpressem wpisz frazę i czekaj na podpowiedzi lub kliknij enter! Wyniki pokazują także linki do zewnętrznych źródeł.

163 artykułów w bazie

Jak wyglądają wyniki wyszukiwania na frazę “blog modowy” i co z tego wynika?4 min read

4 min read" > modow

Witrynę można optymalizować na wiele różnych sposobów, nie wszystkie z nich są słuszne i nie wszystkie dają jakiekolwiek efekty, a przecież o to chodzi. Dlatego też w tym wpisie przyjrzymy się, jak wygląda 5 pierwszych stron, które pokazują się nam, kiedy wpiszemy w Google “blog modowy”.

modowy

Jak widać do TOP 5 weszły następujące blogi:

  1. shinysyl.com,
  2. fitandfashion.pl,
  3. musthavefashion.pl,
  4. makelifeeasier.pl i
  5. beauty-fashion-shopping.pl.

Jest to TOP 5 wyników dla niezalogowanej na swoim koncie Google osoby z dnia 18.12.2015.

Czy strona skaluje się na urządzeniach mobilnych?

Tak, każdy z 5 blogów dostosowanych jest do mobilnych urządzeń.

Prędkość ładowania witryny, czy pomaga?

Zobaczmy, jak strony wypadają w teście PageSpeed Insignits od Google. Interesują nas punkty dla witryny deskopowej, a nie mobilnej wersji. Jak widać, numerem jeden jest… shinysyl.com z wynikiem 74 punkty. Zasłużone miejsce pierwsze z racji tego, że kolejne 4 witryny osiągają bardzo zbliżony do siebie wynik. Innymi słowy, prędkość witryny może mieć wpływ na pozycję.

shinysyl.com74
fitandfashion.pl43
musthavefashion.pl41
makelifeeasier.pl41
beauty-fashion-shopping.pl44

Czy domena z frazą kluczową pomaga pozycjonować stronę?

W tym w wypadku nie. Żaden z blogów nie posiada słowa kluczowego w nazwie domeny, a mimo tego zajmują TOP 5.

Dopiero na 13 pozycji mamy agregat blogów modowych blogiomodzie.blogspot.com.

Czy title z frazą kluczową jest wartościowy?

Jak się okazuje, bezpośrednie wpisanie w title witryny frazy “blog modowy” może mieć znaczenie. 3 pierwsze blogi je posiadają, a 2 ostatnie już nie. Z czego czwarty ma “blog o modzie”, a 5 używa słowa “blog” i “moda”, ale przedzielone innymi słowami.

shinysyl.comBlog lifestylowy o modzie | Blog modowy | Shiny Syl
fitandfashion.plBlog o modzie i urodzie. Blog modowy, lifestylowy Fit & Fashion
musthavefashion.plBlog modowy – musthavefashion.pl
makelifeeasier.plMake Life Easier – lekki blog o modzie, gotowaniu i zakupach
beauty-fashion-shopping.plBeauty Fashion Shopping – Blog lifestylowy: moda, uroda, zakupy, motywacja!

Czy validator.w3.org ma jakiekolwiek znaczenie?

Ciężko odpowiedzieć na to pytanie. Co prawda, blog modowy z pierwszej pozycji ma raptem jeden błąd, ale drugi już 133, czyli znacznie mniej od pozostałych z miejsc 3,4,5. Sugeruje to, że pozbycie się błędów ze strony, może mieć dobry skutek.

shinysyl.com1
fitandfashion.pl133
musthavefashion.pl17
makelifeeasier.pl26
beauty-fashion-shopping.pl52

Linki z social media (na podstawie danych z seoptimer)

Na podstawie poniższej tabeli można wnioskować, że nie ma to wielkiego wpływu na pozycję witryny.

Facebook LikesFacebook SharesGoogle +1
shinysyl.com1247100
fitandfashion.pl324
musthavefashion.pl666116
makelifeeasier.pl14181947204
beauty-fashion-shopping.pl62226

Czy ma frazę “blog modowy” w H1?

shinysyl.comNie
fitandfashion.plNie
musthavefashion.plTak
makelifeeasier.plNie
beauty-fashion-shopping.plNie

 

Dodatkowo warto zwrócić uwagę, że np. na blogu beauty-fashion-shopping.pl optymalizacja tagów H1 i H2 prezentuje się następująco:

beauty-h

Tymczasem na blogu shinysyl.com H1 nie występuje na stronie docelowej z wyszukiwarki wcale, tymczasem optymalizacja H2 prezentuje się następująco:

shinysyl-h

 

Czy w takim razie optymalizacja taka jest wartościowa? Sądzę, że tak, ale dla podstron wpisów. Na stronach głównych blogów, jak widać, tym razem nie ma to żadnego znaczenia lub po prostu brak optymalizacji wszystkich blogów powoduje, że nie ma potrzeby jej wykonywać, aby być wyżej w wynikach wyszukiwania.

Stosunek kodu HTML do treści na stronie

Jak widać, tym razem nie ma on zbyt wielkiego znaczenia.

shinysyl.com14,94 %
fitandfashion.pl7,24 %
musthavefashion.pl13,67 %
makelifeeasier.pl31,29 %
beauty-fashion-shopping.pl18,05 %

Wnioski

Co w takim razie ma znaczenie? Magia? Tym razem nie. Na pewno, jeżeli chodzi o blogi modowe, optymalizacji nagłówków nie ma. Natomiast zoptymalizowany title strony sprawuje się dobrze, tak samo, jak prędkość ładowania witryny, blog numer 1 znacząco wybiega przed resztę.

Stosunek kodu HTML do treści zdaje się nie mieć żadnego znaczenia. Ciekawym zaskoczeniem jest fakt, że pierwszy blog ma zaledwie 1 błąd W3, ale następny aż 133, co sugeruje, że nie ma to zbyt wielkiego znaczenia. Jeżeli chodzi o opis strony pierwsze 4 mają w nim zwrot “blog modowy”.

Nie są to wszystkie parametry, mamy jeszcze wiek domeny, ilość podstron, ilość linków, optymalizacja obrazków, ale zajmiemy się tym w kolejnych artykułów dotyczących analizy wyników wyszukiwania.  

Czytaj również

Jak wyglądają wyniki wyszukiwania na frazę “blog m... Druga część wpisu dotyczącego niesamowitych blogów modowych. W tej części postaram się skupić na linkach przychodzących - backlinkach. Zobaczymy, co m...

11 komentarzy

  1. Bardzo fajne zestawienie, tym bardziej, że właśnie ruszyłam ze swoim blogiem 🙂 Postaram się zoptymalizować stronę wg tych wytycznych chociaż nie wiem o co chodzi z walidatorem i jak przyspieszyć działanie witryny 🙁

  2. Moim zdaniem w tym przypadku pozycje zależą głównie od tego, że wszystkie te blogi są praktycznie w ogóle nie zoptymalizowane. Bardziej należałoby sprawdzić profil ich linków, gdyż to jest zapewne czynnik decydujący. Blogi modowe mogą akurat posiadać sporą ilość naturalnych linków z uwagi na fakt, do kogo są kierowane. Tzn. grupa docelowa (płeć, wiek, zainteresowania) jest bardzo „podatna” na samoczynne generowanie linków naturalnych.

  3. Zapewne największe znaczenie ma tutaj ilość linków prowadzących do strony. Jak widać żaden blog od początku do końca nie jest zoptymalizowany tak jak trzeba. Trudno strzelać, który z zaprezentowanych czynników jest najważniejszy.

  4. Myślę, że właśnie aspekt bardzo naturalnego profilu linkowania jest tutaj przeważający. Kolejną sprawą jest fakt, że gdyby którykolwiek z tych blogów poprawił optymalizację to miałby szansę pojawić się niemal od razu na pierwszym miejscu na tę frazę.
    Z tego case widać coś znacznie ciekawszego: jak widać, nie z samego organica strony żyją. A na pewno już nie z głównych fraz, tylko z długiego ogona. No i social media – dla blogów modowych zapewne to nawet 80% ruchu.

  5. Witaj Karol,
    Ciekawy pomysł na wpis.
    Dziwię się jednak, że zacząłeś tę analizę od takich czynników jak: optymalizacja nagłówków hX czy stosunek treści do kodu. Owszem być może są to jedne z czynników, o których się wspomina w powtarzanej wszędzie tajemniczej liczbie 200 sygnałów, które Google bierze pod uwagę, ale to taka “legenda miejska” 😉 Ich waga nie jest taka duża jak backlinków, o czym wspomnieli już przedmówcy w komentarzach wyżej 😉

    Blogosfera ruch czerpie raczej z długiego ogona albo z referrali, a nie “fiksuje się” na konkretnych słowach kluczowych.
    Przydałoby się sumaryczne podsumowanie widoczności w SERPach (np. w SEMstorm, SearchMetrics), gdzie widać ogromne różnice pomiędzy tymi blogami oraz koniecznie analiza profilu linków, np. w Majesticu w kontekście ilość (Citation Flow) VS jakość (Trust Flow), czy chociaż ilość linkó z tym anchorem.

    Mam cichą nadzieję, że drugi wpis z tego cyklu będzie jak u Hitchocka: wpis zacznie się od trzęsienia ziemi, potem zaś napięcie będzie nieprzerwanie rosnąć 😉

    Pozdrawiam

  6. Dziękuje wszystkim za komentarze!

    Już powoli, ale systematycznie tworzę drugą część. Nie bez powodu zacząłem od może tej nudniejszej części, czyli optymalizacji. Po pierwsze są frazy, na które optymalizacja działa, ale najważniejsze to dostępność strony internetowej.

    I od niej chciałem zacząć. Szybkość ładowania strony, czytelne nagłówki i tytuł, który często od razu sugeruje użytkownikowi o czym jest strona, przede wszystkim kiedy trafia na stronę główną, a nie na podstronę. Po za tym są to podobno podstawy.

    W 2 części chcę zwrócić uwagę na profil linków, site, zanalizować wyniki na nazwę danego bloga (czyli np. „shinysyl.com”), zobaczyć, w których katalogach witryny są, w których nie, czy korzystały z linkowania z profili na forach. Dodatkowo sprawdzę co nam wyrzucą na ich temat niekiedy bardzo dziwne narzędzia online.

    W razie gdybym o czymś zapomniał proszę śmiało pisać.

    Social Media potraktuje delikatnie po macoszemu, na pewno pośród komentujących jest wiele osób, które zrobiło by to lepiej. Zachęcam do stworzenia własnego wpisu 🙂

  7. Hej!
    Dzięki za ciekawy wpis. Jak pomyślę ile w swoim blogu optymalizuję treść pod kątem fotografii i również long taila, nagłówki i pozostałe czynniki onsite, i czytam powyższy wpis to mi wychodzi na to, że i tak najważniejsze są back links… 🙁

Zostaw odpowiedź

Email nie będzie publikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Możesz używać tych tagów HTML <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code class="" title="" data-url=""> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong> <pre class="" title="" data-url=""> <span class="" title="" data-url="">

Oferuję szereg usług związanych z WordpressemSPRAWDŹ OFERTĘ
Przeczytaj inne:
plug
Jak sprawdzić czy wtyczka jest bezpieczna?

Dużą zaletą WordPress jest to, że dla tego systemu dostępne są tysiące różnych wtyczek rozszerzających jego funkcjonalność. Tylko na stronie...

Zamknij