Jak wyglądają wyniki wyszukiwania na frazę “blog modowy” i co z tego wynika?
[ SEOWind.io - pisz treści które rankują się w TOPach ]
Witrynę można optymalizować na wiele różnych sposobów, nie wszystkie z nich są słuszne i nie wszystkie dają jakiekolwiek efekty, a przecież o to chodzi. Dlatego też w tym wpisie przyjrzymy się, jak wygląda 5 pierwszych stron, które pokazują się nam, kiedy wpiszemy w Google “blog modowy”.
Jak widać do TOP 5 weszły następujące blogi:
Jest to TOP 5 wyników dla niezalogowanej na swoim koncie Google osoby z dnia 18.12.2015.
Czy strona skaluje się na urządzeniach mobilnych?
Tak, każdy z 5 blogów dostosowanych jest do mobilnych urządzeń.
Prędkość ładowania witryny, czy pomaga?
Zobaczmy, jak strony wypadają w teście PageSpeed Insignits od Google. Interesują nas punkty dla witryny deskopowej, a nie mobilnej wersji. Jak widać, numerem jeden jest… shinysyl.com z wynikiem 74 punkty. Zasłużone miejsce pierwsze z racji tego, że kolejne 4 witryny osiągają bardzo zbliżony do siebie wynik. Innymi słowy, prędkość witryny może mieć wpływ na pozycję.
shinysyl.com | 74 |
fitandfashion.pl | 43 |
musthavefashion.pl | 41 |
makelifeeasier.pl | 41 |
beauty-fashion-shopping.pl | 44 |
Czy domena z frazą kluczową pomaga pozycjonować stronę?
W tym w wypadku nie. Żaden z blogów nie posiada słowa kluczowego w nazwie domeny, a mimo tego zajmują TOP 5.
Dopiero na 13 pozycji mamy agregat blogów modowych blogiomodzie.blogspot.com.
Czy title z frazą kluczową jest wartościowy?
Jak się okazuje, bezpośrednie wpisanie w title witryny frazy “blog modowy” może mieć znaczenie. 3 pierwsze blogi je posiadają, a 2 ostatnie już nie. Z czego czwarty ma “blog o modzie”, a 5 używa słowa “blog” i “moda”, ale przedzielone innymi słowami.
shinysyl.com | Blog lifestylowy o modzie | Blog modowy | Shiny Syl |
fitandfashion.pl | Blog o modzie i urodzie. Blog modowy, lifestylowy Fit & Fashion |
musthavefashion.pl | Blog modowy – musthavefashion.pl |
makelifeeasier.pl | Make Life Easier – lekki blog o modzie, gotowaniu i zakupach |
beauty-fashion-shopping.pl | Beauty Fashion Shopping – Blog lifestylowy: moda, uroda, zakupy, motywacja! |
Czy validator.w3.org ma jakiekolwiek znaczenie?
Ciężko odpowiedzieć na to pytanie. Co prawda, blog modowy z pierwszej pozycji ma raptem jeden błąd, ale drugi już 133, czyli znacznie mniej od pozostałych z miejsc 3,4,5. Sugeruje to, że pozbycie się błędów ze strony, może mieć dobry skutek.
shinysyl.com | 1 |
fitandfashion.pl | 133 |
musthavefashion.pl | 17 |
makelifeeasier.pl | 26 |
beauty-fashion-shopping.pl | 52 |
Linki z social media (na podstawie danych z seoptimer)
Na podstawie poniższej tabeli można wnioskować, że nie ma to wielkiego wpływu na pozycję witryny.
Facebook Likes | Facebook Shares | Google +1 | |
shinysyl.com | 12 | 47 | 100 |
fitandfashion.pl | 3 | 24 | 0 |
musthavefashion.pl | 66 | 61 | 16 |
makelifeeasier.pl | 1418 | 1947 | 204 |
beauty-fashion-shopping.pl | 6 | 22 | 26 |
Czy ma frazę “blog modowy” w H1?
shinysyl.com | Nie |
fitandfashion.pl | Nie |
musthavefashion.pl | Tak |
makelifeeasier.pl | Nie |
beauty-fashion-shopping.pl | Nie |
Dodatkowo warto zwrócić uwagę, że np. na blogu beauty-fashion-shopping.pl optymalizacja tagów H1 i H2 prezentuje się następująco:
Tymczasem na blogu shinysyl.com H1 nie występuje na stronie docelowej z wyszukiwarki wcale, tymczasem optymalizacja H2 prezentuje się następująco:
Czy w takim razie optymalizacja taka jest wartościowa? Sądzę, że tak, ale dla podstron wpisów. Na stronach głównych blogów, jak widać, tym razem nie ma to żadnego znaczenia lub po prostu brak optymalizacji wszystkich blogów powoduje, że nie ma potrzeby jej wykonywać, aby być wyżej w wynikach wyszukiwania.
Stosunek kodu HTML do treści na stronie
Jak widać, tym razem nie ma on zbyt wielkiego znaczenia.
shinysyl.com | 14,94 % |
fitandfashion.pl | 7,24 % |
musthavefashion.pl | 13,67 % |
makelifeeasier.pl | 31,29 % |
beauty-fashion-shopping.pl | 18,05 % |
Wnioski
Co w takim razie ma znaczenie? Magia? Tym razem nie. Na pewno, jeżeli chodzi o blogi modowe, optymalizacji nagłówków nie ma. Natomiast zoptymalizowany title strony sprawuje się dobrze, tak samo, jak prędkość ładowania witryny, blog numer 1 znacząco wybiega przed resztę.
Stosunek kodu HTML do treści zdaje się nie mieć żadnego znaczenia. Ciekawym zaskoczeniem jest fakt, że pierwszy blog ma zaledwie 1 błąd W3, ale następny aż 133, co sugeruje, że nie ma to zbyt wielkiego znaczenia. Jeżeli chodzi o opis strony pierwsze 4 mają w nim zwrot “blog modowy”.
Nie są to wszystkie parametry, mamy jeszcze wiek domeny, ilość podstron, ilość linków, optymalizacja obrazków, ale zajmiemy się tym w kolejnych artykułów dotyczących analizy wyników wyszukiwania.
- WordPress i zewnętrzne usługi – krótki przegląd aplikacji, które zepniemy z WordPressem - 4 stycznia 2020
- Pełna pętla WordPress - 4 stycznia 2020
- WordPress i Wcag czy można łatwo spełnić wymagania? - 4 stycznia 2020
- Kanibalizacja słów kluczowych, wstępna diagnoza i naprawa na WordPress - 4 stycznia 2020
- 7 prostych rozwiązań dla WordPress - 4 stycznia 2020
- Google Tag Manager i WordPress – błyskawiczny przepis - 4 stycznia 2020
- Jak uruchomić Instant Articles i Google AMP na WordPress ? - 4 stycznia 2020
- Rejestracja użytkowników na stronie WordPress, kompleksowe rozwiązanie palącego problemu - 4 stycznia 2020
- PIWIK i WordPress, dlaczego warto spojrzeć na te statystyki - 4 stycznia 2020
- Buddypress, czyli społeczność na WordPressie - 4 stycznia 2020
-
Linki Wewnętrzene i Sematyka
-
-
Budowanie linków
-
Sematyka
-
Budowanie linków nigdy nie było prostrze. Setki możliwości linków za jednym kliknięciem.
-
SEMRush
-
-
Profesjonalna platforma SEO
-
Online
-
SEMrush oferuje rozwiązania dla SEO, PPC, treści, mediów społecznościowych i badań konkurencyjnych.