Wordpress SEO - Czego szukasz?

Jeżeli szukasz odpowiedzi na pytania związane z SEO lub Wordpressem wpisz frazę i czekaj na podpowiedzi lub kliknij enter! Wyniki pokazują także linki do zewnętrznych źródeł.

162 artykułów w bazie

7 prostych rozwiązań dla WordPress

[ Treść artykułu jest chroniona dzięki Plagiashield ]

Mam dla Ciebie tak odjechane Szkolenie SEO, że go nie zapomnisz do końca życia!

Szkolenie SEO

Analiza GAP w SEO - wszystko co chcesz i musisz wiedzieć.
Poznaj czym jest priorytetyzowanie, klastrowanie, w jaki sposób patrzeć na konkurencję. I nie tylko.
Z tego kursu nauczysz się wszystkiego tego czego nie wie Twoja konkurencja.
Dostaniesz też gotowe spreadsheety do wykorzystania.
Pokażę Ci krok po kroku co i jak.

wordpress-7

Często jest tak, że musimy długo poszukiwać rozwiązań, które są przecież na wyciągnięcie ręki. Dlatego w tym wpisie prezentuje 7 prostych i konkretnych rozwiązań na wybranych przeze mnie 7 pytań.

1. Kolorowa mapa Google w tysiącach kolorów

Jak uzyskać kolorową mapę Google za darmo? W tym celu należy skorzystać z dwóch wtyczek. Pierwsza z nich to Snazzy Maps, która korzysta z map stworzonych w serwisie https://snazzymaps.com. Druga to jedna ze wtyczek z poniższej listy:

Wystarczy zainstalować wtyczkę Snazzy Maps, wybrać interesujący nas kolor mapy, a następnie ją aktywować. Mapa umieszczona z dowolnej wtyczki np. WP Google Maps sama pobierze kolor, który wybraliśmy.

mapy

Jest z czego wybierać, ponieważ mamy 579 stron gotowych kolorów map.

2. Bootstrap menu w WordPress

Bootstrapowe menu na WordPressie możemy uzyskać na dwa sposoby. Pierwszy z nich to instalacja wtyczki My Bootstrap Menu. Po instalacji wtyczki wystarczy przejść do Wygląd -> My Bootstrap Menu i wybrać menu, które ma być menu Bootstrapowym.

bootstrap-menu

Warto zauważyć, że mamy tutaj też do czynienia z naprawdę sporą ilością ciekawych opcji. Które pozwalają nam np. dodać wyszukiwarkę do menu, opcję logowania itp. Drugą metodą jest skorzystanie z Bootstrap navwalkera (źródło: https://github.com/twittem/wp-bootstrap-navwalker/ ), który został stworzony przez użytkownika Twittem. Pobieramy plik https://github.com/twittem/wp-bootstrap-navwalker i wrzucamy go do folderu z motywem.

Następnie do functions.php dodajemy poniższy kod:

<?php
require_once('wp_bootstrap_navwalker.php');
?>

po czym wywołujemy menu, używając:

<?php
wp_nav_menu( array(
'theme_location' => 'nasze_menu',
'depth' => 2,
'container' => false,
'menu_class' => 'nav navbar-nav',
'fallback_cb' => 'wp_page_menu',
//Process nav menu using our custom nav walker
'walker' => new wp_bootstrap_navwalker())
);
?>

Jeżeli kodowaliśmy z gotowego motywu Bootstrap pod WordPress należy zamienić np. “menu_class” na naszą właściwą klasę z motywu.

3. Zastosowanie initial-scale

Na komputerze strona się pięknie skaluje, a kiedy włączamy ją na telefonie nagle reponsywność przestaje działać? Bardzo często problem ten rozwiązuje zastosowanie poniższego kodu:

<meta name="viewport" content="width=device-width, initial-scale=1.0">

Jeżeli jesteś głodny wiedzy na ten temat, dokładne informacje na ten temat znajdziesz tutaj: http://www.w3schools.com/css/css_rwd_viewport.asp.

4. esc_url( home_url( '/’ ) ); vs bloginfo(’template_url’)

Jeden z nich, a dokładniej bloginfo(‘template_url’) wykorzystamy z powodzeniem np. do załadowania np. plików CSS, czyli przykładowo:

 <link href="<?php bloginfo('template_url') ?>/css/slick.css" rel="stylesheet">

kiedy tymczasem drugi poda nam ścieżkę witryny.

Efekt zastosowania: <?php bloginfo(’template_url’) ?> to „http://naszawitryna.pl/”

natomiast kiedy wywołamy <?php echo esc_url( home_url( '/’ ) ); ?> otrzymamy “http://naszawitryna.pl/wp-content/themes/naszmotyw”

5. Seo by Yoast vs All in one seo pack

Dwie najpopularniejsze wtyczki, YOAST SEO i All in One SEO Pack. Podstawowa różnica? Yoast obsłuży nam Breadcrumb Navigation, ale za to All in one seo pack posiada Bad Bot Blocker. Jest również prostsze i szybsze w konfiguracji, ale posiada ciut mniej dostępnych opcji od YOAST, ale za to samo wygeneruje meta, niezbyt unikalne, ale jednak. Zazwyczaj YOAST instaluje się na stronach docelowych, a All in One Seo Pack na zapleczach.

6. Polskie znaki w Google Font na WordPress

Czcionka posiada piękne znaki w języku polskim, ale niestety u Ciebie się nie wyświetlają? Po pierwsze sprawdź, czy Twoja czcionka obsługuje polskie znaki lub po prostu wybierz, którąś z poniższej listy: http://netwizards.com.pl/zasoby/darmowe-polskie-czcionki-google-fonts-z-polskimi-znakami/

Jeżeli nie widzisz polskich znaków, dodaj do końca adresu przy imporcie: &amp;subset=latin-ext czyli link powinien wyglądać:

<link href='http://fonts.googleapis.com/css?family=Open+Sans&subset=latin-ext' rel='stylesheet' type='text/css'>

Jeżeli chodzi o WordPress, można posłużyć się wtyczką subst_latin http://iworks.pl/2014/08/15/filtr-dnia-style_loader_src-czyli-zawsze-polskie-znaki/ lub też zainstalować Use Any Font.

7. Prosta pętla dla custom post z taxonomy

W jaki sposób określić, że jesteśmy na pojedynczym wpisie z danej taxonomi wybranego custom posta? Pętlą, którą prezentuje poniżej, nie jest ona najbardziej optymalna, jest natomiast uniwersalna.

<?php  
  if ( is_singular( 'nasz_typ_wpisu' ) ) {    
  global $post; 
  $terms = get_the_terms( $post->ID , 'taxonomy_dla_naszego_typu_wpisu' );  
                    foreach ( $terms as $term ) { 
                        if ($term->name=='nasze_ulobione_taxonomy') {                   
                      echo '  Jestem tutaj! ';       
                    }  
           } 
  }  
?>

Jak widać powyżej, najpierw sprawdzamy, czy znajdujemy się na pojedynczym wpisie danego typu posta, następnie sprawdzamy, czy jest on w danej kategorii (taxonomy) i jeżeli wszystko się zgadza, wyświetlamy napis, a zamiast niego możemy wyświetlić np. specjalny formularz zapisu na newsletter tylko dla osób interesujących się daną tematyką.

Na zakończenie

Jeżeli podoba Ci się taki wpis i chciałbyś więcej takich krótkich odpowiedzi na różne WordPressowe pytania, zostaw komentarz, będzie on bardzo motywujący.

  • Linki Wewnętrzene i Sematyka

  • Budowanie linków
  • Sematyka
  • Budowanie linków nigdy nie było prostrze. Setki możliwości linków za jednym kliknięciem.
  • SEMRush

  • Profesjonalna platforma SEO
  • Online
  • SEMrush oferuje rozwiązania dla SEO, PPC, treści, mediów społecznościowych i badań konkurencyjnych.

[ Treść artykułu jest chroniona dzięki Plagiashield ]

Mam dla Ciebie tak odjechane Szkolenie SEO, że go nie zapomnisz do końca życia!

Szkolenie SEO

Analiza GAP w SEO - wszystko co chcesz i musisz wiedzieć.
Poznaj czym jest priorytetyzowanie, klastrowanie, w jaki sposób patrzeć na konkurencję. I nie tylko.
Z tego kursu nauczysz się wszystkiego tego czego nie wie Twoja konkurencja.
Dostaniesz też gotowe spreadsheety do wykorzystania.
Pokażę Ci krok po kroku co i jak.

SEMRush - najlepsze narzędzie dla SEO i PPC.