Kopiowanie treści – bać się czy nie? Co na to WP?
[ SEOWind.io - pisz treści które rankują się w TOPach ]
Content Scraping czyli kopiowanie treści to zjawisko bardzo popularne w świecie Internetu. Wszelkiego rodzaju oprogramowania kopiujące treść a nawet ręczne działania w tym zakresie powodują, że właściciel strony może czuć się poszkodowany – co jest oczywiste – jednak musi mieć także na uwadze, że czasami przyniesie mu to więcej korzyści niż strat. Jakich? O tym powiem w dalszej części artykułu.
Na początek wspomnę także o tym dlaczego ktoś trudzi się aby skopiować Twoją treść. Pierwszym powodem może być chęć stworzenia pewnego zasobu wiedzy na konkretny temat bez wykorzystywania własnych funduszy. Kolejnym może być tworzenie “zaplecza seo” opieranego na kopiowanej treści co oczywiście jest strzałem w kolano – ale takie rzeczy dzieją się na potęgę – coraz mniej ale jednak.
Namierzenie zduplikowanej treści jest bardzo proste. Po prostu wklej w wyszukiwarkę kawałek swojego tekstu i przeanalizuj wyniki. Możesz też użyć narzędzia https://www.copyscape.com/
Zacznijmy może o tego jakie formy kopiowania treści możemy uznać za sprzyjające naszej stronie:
- Te z wyraźnym wskazaniem na źródło pochodzenia – nawet bez linka
- W przypadku skopiowania pojedynczego obrazka z naszej strony używa on bezpośredniego adresu url właśnie do niego (nawet bez podania źródła dostajemy link do naszej strony co jest zdecydowanie cenniejsze niż zużyte zasoby serwerowe po naszej stronie)
- Zauważasz referujący ruch z tych źródeł
- Zamieszczenie kawałka treści jako cytatu
Na ten temat swojego czasu wypowiadał się także dobrze wszystkim znany ściemniacz Matt Cutts:
Z drugiej jednak strony może mieć to poważny negatywny wpływa na:
- W sytuacji, gdy treść skopiowana zostanie szybciej zaindeksowana w Google niż nasza – to my będziemy uznani w oczach G za tego złego – a Panda czyha 😉
- W podobnej sytuacji gdy oba artykuły zostaną zaindeksowane – automatycznie dochodzi nam konkurent o użytkowników w wyszukiwarce
- Sami użytkownicy (świadomi) także uznają Twój blog/serwis za mniej wartościowy gdy odkryją, że treść się powiela
Kilka porad jak utrudnić kopiowanie treści
- Dodaj ręcznie na dole każdego z postów adnotację o prawach autorskich. Doskonałym przykładem są artykuły z blogu Marty Gryszko – zobaczcie sami.
- Ustalenia autorstwa na Google+. Jak to zrobić możecie przeczytać w artykule “Jak ustawić swoje zdjęcie w wynikach Google – czyli rel author w praktyce“
- Stronę kopiującą Twoje treści możesz zgłosić poprzez formularz bez pośrednio do Google https://docs.google.com/forms/d/1Pw1KVOVRyr4a7ezj_6SHghnX1Y6bp1SOVmy60QjkF0Y/viewform
- Jeżeli korzystasz z WP analizuj Trackbacki i Pingbacki – te źródła wyglądające spamowo zgłoś
- Możesz użyć kilku z podanych poniżej wtyczek do WordPressa umożliwiających walkę z content scrapingiem:
Copyright Proof
Po krótkiej konfiguracji załatwia sprawę adnotacji z punktu pierwszego.
Copyright Footer RSS
Dodaje ustaloną przez nas treść wraz z linkiem w naszych postach umieszczonych w kanale RSS
WordPress Data Guard [Website Security]
Blokuje używanie prawego przycisku myszy na stronie co pomoże (choć nie uchroni) nas w przypadku chęci kopiowania obrazków dla konkretnych adresów IP.
Custom Right Click Menu
Ta wtyczka za to pozwala na stworzenie własnego menu po kliknięciu prawego przycisku – zamiast blokować przycisk można dodać pod nim nową funkcjonalność.
- Wordcamp 2014 Warszawa – dzień pierwszy - 4 stycznia 2020
- TYPES czyli taxonomies, custom fields i post types w jednym miejscu - 4 stycznia 2020
- Modyfikacje standardowego RSS’a WP - 4 stycznia 2020
- Jak precyzyjniej szukać w Google? [infografika] - 4 stycznia 2020
- Zestawienie blogów o SEO i WordPressie - 4 stycznia 2020
- Funkcje w panelu admina, o których nie warto zapominać - 4 stycznia 2020
- Jak z głową wybrać szablon do WordPressa? - 4 stycznia 2020
- Wtyczki do WP, których nie znasz a powinieneś cz.4 - 4 stycznia 2020
- Kilka ciekawych kawałków kodu cz.1 - 4 stycznia 2020
- Wyświetlanie ilości zasobów WordPressa - 4 stycznia 2020
-
Linki Wewnętrzene i Sematyka
-
-
Budowanie linków
-
Sematyka
-
Budowanie linków nigdy nie było prostrze. Setki możliwości linków za jednym kliknięciem.
-
SEMRush
-
-
Profesjonalna platforma SEO
-
Online
-
SEMrush oferuje rozwiązania dla SEO, PPC, treści, mediów społecznościowych i badań konkurencyjnych.