Hreflang – Jak wdrożyć do WordPressa atrybut
[ SEOWind.io - pisz treści które rankują się w TOPach ]
Jeżeli posiadacie stronę wielojęzyczną warto wiedzieć w jaki sposób oznaczyć poszczególne wersje językowe aby Google był w stanie bezbłędnie wykryć, która domena lub katalog skierowana jest do jakiej lokalizacji. Dziś pokażę w jaki sposób wdrożyć takie zmiany w WordPress.
Do czego służy rel=”Alternate” Hreflang=”x” ?
Wiele witryn ma charakter globalny, a ich treść jest przetłumaczona na różne języki i kierowana do użytkowników z konkretnych regionów. Atrybuty rel="alternate" hreflang="x"
pozwalają Google wyświetlać adresy URL we właściwej wersji językowej lub regionalnej w wynikach wyszukiwania.
Więcej informacji o tym jak używać tagu hreflang znajdziecie tutaj: https://support.google.com/webmasters/answer/189077?hl=pl
Atrybut hreflang działa na poziomie pojedynczych podstron tak więc konieczne jest oznaczenie ich 1 do 1 jeśli posiadają one odpowiedniki na wersji z innym językiem. Ważne jest także aby obie wersje językowe posiadały tagi powrotne (czyli strona A linkowała do B i odwrotnie)
Hreflang
Jest kilka rozwiązań dzięki którym możemy wdrożyć na nasz serwis hreflang tag. Na początku sprawdź w jaki sposób twoja witryna jest przetłumaczona:
1. Wtyczki tłumaczeń
Jeżeli używasz wtyczki dedykowanej do tłumaczenia swojej strony ustawienie tagów będzie bardzo proste:
WPML (płatna) – w tej chwili chyba najlepszy plugin do tworzenia wielojęzycznych stron opartych na WP – posiada wbudowaną opcję generowania tagów hreflang. Należy jedynie ją włączyć w opcjach Languages => SEO Options zaznaczając opcję pokazaną poniżej:
Polylang (darmowa) – ta wtyczka po poprawnej konfiguracji robi to automatycznie.
2. Strona tłumaczona ręcznie (bez wtyczek)
2.1 Należy zainstalować wtyczkę – Language Selector Related
2.2 Przechodzimy do ustawień wtyczki i ustawiamy tagi dla strony głównej. Dodajemy kolejny atrybut poprzez
Jeżeli mamy ustawioną jakąś stronę statyczną jako stronę główną (w “Ustawienia => Czytanie”) będziemy musieli wejść w edycję wybranej strony i ustalić dla niej tagi w sekcji zaznaczonej na poniższym obrazku.
Wtyczka posiada oddzielne opcje ustalania języka dla poszczególnych sekcji naszej witryny jak strony głównej, kategorii / tagów:
oraz postów i stron. Tak wygląda panel dla tych ostatnich:
Bez problemu możemy linkować także do innych domen – jeśli np. posiadamy inną wersję na oddzielnej instalacji.
Kierowanie międzynarodowe w GWT (Search Console)
Aby przetestować poprawność wprowadzenia naszych zmian należy w Google Webmastertools (Seach Console) przejść do zakładki Ruch związany z wyszukiwaniem => Kierowanie międzynarodowe. Pamiętaj, że zgromadzone wcześniej dane potrzebują czasu na odświeżenie. Po wdrożeniu zmian sprowadź na swoją stronę Google bota (krótki poradnik jak to zrobić znajdziesz tutaj: https://www.seowordpress.pl/jak-szybciej-zaindeksowac-adres-url-pobierz-jako-google/). Pamiętając jedynie, że w ostatnim kroku wybieramy “Indeksuj ten URL i jego linki bezpośrednie”.
- Wordcamp 2014 Warszawa – dzień pierwszy - 4 stycznia 2020
- TYPES czyli taxonomies, custom fields i post types w jednym miejscu - 4 stycznia 2020
- Modyfikacje standardowego RSS’a WP - 4 stycznia 2020
- Jak precyzyjniej szukać w Google? [infografika] - 4 stycznia 2020
- Zestawienie blogów o SEO i WordPressie - 4 stycznia 2020
- Funkcje w panelu admina, o których nie warto zapominać - 4 stycznia 2020
- Jak z głową wybrać szablon do WordPressa? - 4 stycznia 2020
- Wtyczki do WP, których nie znasz a powinieneś cz.4 - 4 stycznia 2020
- Kilka ciekawych kawałków kodu cz.1 - 4 stycznia 2020
- Wyświetlanie ilości zasobów WordPressa - 4 stycznia 2020
-
Linki Wewnętrzene i Sematyka
-
-
Budowanie linków
-
Sematyka
-
Budowanie linków nigdy nie było prostrze. Setki możliwości linków za jednym kliknięciem.
-
SEMRush
-
-
Profesjonalna platforma SEO
-
Online
-
SEMrush oferuje rozwiązania dla SEO, PPC, treści, mediów społecznościowych i badań konkurencyjnych.