Czego szukasz?

Jeżeli szukasz odpowiedzi na pytania związane z SEO lub Wordpressem wpisz frazę i czekaj na podpowiedzi lub kliknij enter! Wyniki pokazują także linki do zewnętrznych źródeł.

161 artykułów w bazie

Linkowanie wewnętrzne na stronie – porady4 min read

4 min read" > pyramid[1]

Linkowanie wewnętrzne (ang. internal linking) to bardzo ważny aspekt podczas wykonywania optymalizacji strony pod kątem wyszukiwarek. Bardzo często jego potencjał nie jest wykorzystywany, a jak wiadomo jest fundamentalnym sposobem na poprawienie pozycji w wyszukiwarce przed rozpoczęciem kampanii linkowania zewnętrznego. Mało kto wie, że większy potencjał linkowy można uzyskać w obrębie własnej strony, niż ten który mógłbyś uzyskać z paru stron zewnętrznych. A przeprowadzanie zmian linkowych wewnątrz strony będzie nieporównywalnie łatwiejsze i szybsze.

Ważne jest, aby dostrzec, że linkowanie wewnętrzne nie odnosi się tylko do SEO. Jest ono ściśle powiązane z architekturą strony oraz postrzeganiem jej przez użytkownika. Szokujące jest to, jak często zostaje to pomijane.

Jakie korzyści niesie za sobą zastosowanie odpowiedniego linkowania wewnętrznego?:

  • Znacznie usprawnia użytkownikom poruszanie się po stronie
  • Zapewnia, że roboty wyszukiwarek poprawnie przeskanują i zaindeksują Twoją stronę
  • Ściślej ustalają hierarchię informacji dla stron/podstron, budując przy tym powiązania stron/podstron z frazami
  • Pomagają w rozprzestrzenianiu link juice (mocy) w obrębie strony
Prawidłowa struktura linkowania wewnętrznego na stronie. Źródło: seomoz.org

Prawidłowa struktura linkowania wewnętrznego na stronie. Źródło: seomoz.org

Na co zwrócić uwagę?

  • Konsekwentnie linkuj do kanonicznych adresów URL. Mówiąc jaśniej, staraj się, by adres URL strony linkowanej był stały. Jeżeli linkujesz do strony głównej używaj tej samej struktury przez cały czas: http://www.mojadomena.pl/ zamiast http://www.mojadomena.pl/index.php. Każda ze stron musi posiadać tylko jeden odpowiadający jej adres URL.
  • Anchor text często skupia na siebie dużą uwagę podczas działań SEO. Fraza użyta w nim powinna ściśle łączyć się z treścią strony. Dodatkowo tag title dla linku może być bardziej rozbudowany.
  • Łącz najważniejsze strony. Jeżeli prowadzisz stronę, na której znajdują się kluczowe podstrony (zawierające najważniejszą treść) pamiętaj o tym, by powiązać je ze sobą dla wzmocnienia przepływu Page Ranku. Pomoże to także w obniżeniu współczynnika odrzuceń i poprawi liczbę przeglądanych stron.
  • W przypadku dużych serwisów, na stronie głównej dobrym rozwiązaniem jest umieszczenie w menu odnośników kierujących tylko do najważniejszych podstron, np. do kategorii. Dzięki temu unikamy niepotrzebnego zamieszania na witrynie i nie będziemy narażać się na ewentualne osłabienie mocy, która w pewnej części przekazywana jest ze strony głównej na podstrony. Dlatego należy starannie wybrać, które chcemy w ten sposób wzmocnić.
  • Linki prowadzące do innych podstron możemy też wplatać w tekst opublikowany na stronie, tak by wykorzystywać użyte w nim słowa kluczowe.
  • Postaraj się, by najważniejsze linki wewnętrzne były jak najwyżej w kodzie strony. Roboty wyszukiwarek skanują stronę od góry pierwszej strony, tak więc ważne jest, by linki zawarte w tych obszarach odnosiły się do najważniejszych jej części.
  • W poradniku Google dla webmasterów od dawna istnieje informacja, że powinno ograniczyć się ilość linków (wewnętrznych i zewnętrznych) do 100 na stronę.
  • Ważne jest, by możliwy był powrót na stronę główna serwisu z dowolnej podstrony. Rozwiązaniem może być umieszczenie linka do strony głównej w zawsze widocznym logo czy topie strony (pamiętając o słowach kluczowych i atrybutach alt/title ). Liczą się zarówno linki tekstowe, jak i graficzne, ale liczne testy, wykonywane przez pozycjonerów wskazują jednak na przewagę tych pierwszych.
  • Przy planowaniu rozłożenia linków wewnętrznych należy pamiętać o tym, że możliwy do przekazania PR jest dzielony przez liczbę wszystkich linków znajdujących się w tym samym dokumencie (zakładając, że każdy z tych linków jest pozycjonujący, a więc przekazuje PR).
  • Zastosowanie dodatkowej nawigacji breadcrumb. Jest to kolejna ważna struktura linkowa, znacznie wpływająca na ogólne linkowanie wewnętrzne strony. Używając popularnych Cms-ów, takich jak WordPress, Drupal czy Joomla, można wprowadzić go poprzez zainstalowanie odpowiedniego modułu. Przykład: Breadcrumb dla WordPressa.

Poprawienie linkowania wewnętrznego na stronie prawie zawsze przełoży się pozytywnie na pozycje w wyszukiwarce. Dodawanie linków wewnętrznych to idealna strategia na podniesienie mocy konkretnym stronom na dane frazy. A walka o nie cały czas trwa, tak więc poprawienie tak znaczącego czynnika może spowodować, że to właśnie Twoja strona okaże się lepsza. A co jeśli nie interesują Cię wyszukiwarki? Na pewno chciałbyś by Twoja strona stała się bardziej czytelna i przyjazna użytkownikowi.

Wojciech Władziński

O Wojciech Władziński

Branżą SEO zajmuję się od 2008 roku. Na co dzień starszy specjalista ds. SEO w firmie Seogroup. Tworzę i optymalizuję duże serwisy jak i mniejsze strony internetowe. Szczególnie upodobałem sobie środowisko WordPressa, który mimo powszechnej opinii nie jest tylko platformą blogową.

Czytaj również

Automatyczne publikowanie postów WP w Social Media... Wielu z Was zastanawiało się pewnie czy jest możliwość automatycznego publikowania na swoich profilach społecznościowych jak Facebook, Twitter napisan...
Darmowe skórki i wtyczki do WordPress – minu... Wraz ze wzrostem popularności Wordpressa rośnie liczba osób, która chce wykorzystać nasze zaufanie i otwartość do tego, aby załatwiać własne interesy,...
Wtyczki do WP, których nie znasz a powinieneś cz.7... Przyszedł czas na kolejną część zestawienia mało znanych wtyczek, które mogą przydać Ci się do wielu zadań.  Inline Related Posts Bardzo ciekawa...
Przykład konfiguracji wtyczki SEO by YOAST Wtyczek, które mają pomóc nam zoptymalizować naszą witrynę zgodnie z wymaganiami Google, jest wiele. Niestety część z nich działa w niewłaściwy sposób...

Zostaw odpowiedź

Email nie będzie publikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Możesz używać tych tagów HTML <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code class="" title="" data-url=""> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong> <pre class="" title="" data-url=""> <span class="" title="" data-url="">

Przeczytaj inne:
google-index-decreasing
Dlaczego moja strona nie jest indeksowana w Google?

W tym artykule poruszymy indeksowanie w Google, co zrobić gdy Google nie widzi strony oraz dlaczego google nie widzi mojej...

Zamknij