Linkowanie wewnętrzne na stronie – porady
[ SEOWind.io - pisz treści które rankują się w TOPach ]
Linkowanie wewnętrzne (ang. internal linking) to bardzo ważny aspekt podczas wykonywania optymalizacji strony pod kątem wyszukiwarek. Bardzo często jego potencjał nie jest wykorzystywany, a jak wiadomo jest fundamentalnym sposobem na poprawienie pozycji w wyszukiwarce przed rozpoczęciem kampanii linkowania zewnętrznego. Mało kto wie, że większy potencjał linkowy można uzyskać w obrębie własnej strony, niż ten który mógłbyś uzyskać z paru stron zewnętrznych. A przeprowadzanie zmian linkowych wewnątrz strony będzie nieporównywalnie łatwiejsze i szybsze.
Ważne jest, aby dostrzec, że linkowanie wewnętrzne nie odnosi się tylko do SEO. Jest ono ściśle powiązane z architekturą strony oraz postrzeganiem jej przez użytkownika. Szokujące jest to, jak często zostaje to pomijane.
Jakie korzyści niesie za sobą zastosowanie odpowiedniego linkowania wewnętrznego?:
- Znacznie usprawnia użytkownikom poruszanie się po stronie
- Zapewnia, że roboty wyszukiwarek poprawnie przeskanują i zaindeksują Twoją stronę
- Ściślej ustalają hierarchię informacji dla stron/podstron, budując przy tym powiązania stron/podstron z frazami
- Pomagają w rozprzestrzenianiu link juice (mocy) w obrębie strony
Na co zwrócić uwagę?
- Konsekwentnie linkuj do kanonicznych adresów URL. Mówiąc jaśniej, staraj się, by adres URL strony linkowanej był stały. Jeżeli linkujesz do strony głównej używaj tej samej struktury przez cały czas: http://www.mojadomena.pl/ zamiast http://www.mojadomena.pl/index.php. Każda ze stron musi posiadać tylko jeden odpowiadający jej adres URL.
- Anchor text często skupia na siebie dużą uwagę podczas działań SEO. Fraza użyta w nim powinna ściśle łączyć się z treścią strony. Dodatkowo tag title dla linku może być bardziej rozbudowany.
- Łącz najważniejsze strony. Jeżeli prowadzisz stronę, na której znajdują się kluczowe podstrony (zawierające najważniejszą treść) pamiętaj o tym, by powiązać je ze sobą dla wzmocnienia przepływu Page Ranku. Pomoże to także w obniżeniu współczynnika odrzuceń i poprawi liczbę przeglądanych stron.
- W przypadku dużych serwisów, na stronie głównej dobrym rozwiązaniem jest umieszczenie w menu odnośników kierujących tylko do najważniejszych podstron, np. do kategorii. Dzięki temu unikamy niepotrzebnego zamieszania na witrynie i nie będziemy narażać się na ewentualne osłabienie mocy, która w pewnej części przekazywana jest ze strony głównej na podstrony. Dlatego należy starannie wybrać, które chcemy w ten sposób wzmocnić.
- Linki prowadzące do innych podstron możemy też wplatać w tekst opublikowany na stronie, tak by wykorzystywać użyte w nim słowa kluczowe.
- Postaraj się, by najważniejsze linki wewnętrzne były jak najwyżej w kodzie strony. Roboty wyszukiwarek skanują stronę od góry pierwszej strony, tak więc ważne jest, by linki zawarte w tych obszarach odnosiły się do najważniejszych jej części.
- W poradniku Google dla webmasterów od dawna istnieje informacja, że powinno ograniczyć się ilość linków (wewnętrznych i zewnętrznych) do 100 na stronę.
- Ważne jest, by możliwy był powrót na stronę główna serwisu z dowolnej podstrony. Rozwiązaniem może być umieszczenie linka do strony głównej w zawsze widocznym logo czy topie strony (pamiętając o słowach kluczowych i atrybutach alt/title ). Liczą się zarówno linki tekstowe, jak i graficzne, ale liczne testy, wykonywane przez pozycjonerów wskazują jednak na przewagę tych pierwszych.
- Przy planowaniu rozłożenia linków wewnętrznych należy pamiętać o tym, że możliwy do przekazania PR jest dzielony przez liczbę wszystkich linków znajdujących się w tym samym dokumencie (zakładając, że każdy z tych linków jest pozycjonujący, a więc przekazuje PR).
- Zastosowanie dodatkowej nawigacji breadcrumb. Jest to kolejna ważna struktura linkowa, znacznie wpływająca na ogólne linkowanie wewnętrzne strony. Używając popularnych Cms-ów, takich jak WordPress, Drupal czy Joomla, można wprowadzić go poprzez zainstalowanie odpowiedniego modułu. Przykład: Breadcrumb dla WordPressa.
Poprawienie linkowania wewnętrznego na stronie prawie zawsze przełoży się pozytywnie na pozycje w wyszukiwarce. Dodawanie linków wewnętrznych to idealna strategia na podniesienie mocy konkretnym stronom na dane frazy. A walka o nie cały czas trwa, tak więc poprawienie tak znaczącego czynnika może spowodować, że to właśnie Twoja strona okaże się lepsza. A co jeśli nie interesują Cię wyszukiwarki? Na pewno chciałbyś by Twoja strona stała się bardziej czytelna i przyjazna użytkownikowi.
- Wordcamp 2014 Warszawa – dzień pierwszy - 4 stycznia 2020
- TYPES czyli taxonomies, custom fields i post types w jednym miejscu - 4 stycznia 2020
- Modyfikacje standardowego RSS’a WP - 4 stycznia 2020
- Jak precyzyjniej szukać w Google? [infografika] - 4 stycznia 2020
- Zestawienie blogów o SEO i WordPressie - 4 stycznia 2020
- Funkcje w panelu admina, o których nie warto zapominać - 4 stycznia 2020
- Jak z głową wybrać szablon do WordPressa? - 4 stycznia 2020
- Wtyczki do WP, których nie znasz a powinieneś cz.4 - 4 stycznia 2020
- Kilka ciekawych kawałków kodu cz.1 - 4 stycznia 2020
- Wyświetlanie ilości zasobów WordPressa - 4 stycznia 2020
-
Linki Wewnętrzene i Sematyka
-
-
Budowanie linków
-
Sematyka
-
Budowanie linków nigdy nie było prostrze. Setki możliwości linków za jednym kliknięciem.
-
SEMRush
-
-
Profesjonalna platforma SEO
-
Online
-
SEMrush oferuje rozwiązania dla SEO, PPC, treści, mediów społecznościowych i badań konkurencyjnych.