Przykład konfiguracji wtyczki SEO by YOAST
[ SEOWind.io - pisz treści które rankują się w TOPach ]
Wtyczek, które mają pomóc nam zoptymalizować naszą witrynę zgodnie z wymaganiami Google, jest wiele. Niestety część z nich działa w niewłaściwy sposób, inna nie działa wcale, a trzecia grupa działa w nieco zbyt magiczny sposób.
Spośród wszystkich dostępnych najpopularniejszą została wtyczka SEO BY YOAST. Nie tylko jest prosta w użytkowaniu, zrozumiała, ale przede wszystkim bez problemu da sobie radę z większością motywów.
W tym artykule zostanie opisana podstawowa konfiguracja dla opisywanej wtyczki wystarczająca dla większości użytkowników WP
Żeby jednak móc w pełni wykorzystać możliwości wtyczki i (co ważne) w pełni zoptymalizować motyw pod wymagania Google, trzeba poświęcić chwilę i samemu go zedytować, wykorzystując nie tylko możliwości wtyczki, ale i samego WordPressa. W tym poradniku zwrócę uwagę na kilka kwestii związanych z optymalizacją strony. Przedstawiam przykładowe czynności dotyczące optymalizacji dla darmowego motywu Flat.
Tytuły i Meta Tagi
Skoro już korzystasz z tej wtyczki, pamiętaj o uzupełnieniu wszystkich wzorców dla metatagów. Aby to zrobić, przejdź do „Tytuły” i „Meta Tagi”. W zakładce tej korzystając z kilku prostych znaczników:
możesz stworzyć dowolny szablon dla tytułu podstron dla wybranych typów wpisów. Dodatkowo istnieje możliwość np. wyłączenia znacznika rel=”author” tylko dla jednego z typu wpisów.
Jeżeli chcesz możesz również wyłączyć z indeksowania w Google dowolny typ wpisów, archiwum autorów czy archiwum dat poprzez zaznaczanie “noindex” dla konkretnego typu posta lub taksonomii. Dwa ostatnio wymienione archiwa są automatycznie wyłączone z indeksacji ponieważ jedynie dublują treści znajdujące się na innych podstronach serwisu.
Gdyby zdarzyło się, że strona autora jest ważnym miejscem na Twojej stronie i np. znajduje się tam sporo unikatowej treści jak komentarze, dyskusje, opis czy biografia to pamiętaj o odznaczeniu opcji noindex.
Opisy kategorii i tagów
Podstrony kategorii w 90% przypadków to tekst powtórzony z innych podstron serwisu, dobrze byłoby stworzyć na niej unikalny tekst. W opcjach kategorii mamy specjalne pole do tej czynności.
Warto więc wpisać w nie np. 300-600 znakowy opis dotyczący tego, co użytkownik w konkretnej kategorii znajdzie. Dodatkowo warto uzupełnić inne pola, takie jak „Tytuł SEO” i „Opis SEO”. Pamiętaj, że opis powinien zachęcać użytkownika do kliknięcia w Twój link na stronie wyników wyszukiwania. Natomiast tytuł musi w jak najkrótszy sposób opisywać Twoją kategorię. Jednak staraj się unikać stosowania mało konkretnych zwrotów typu: kosmetyki, ozdoby, bluzki. Lepiej użyć:
- kosmetyki dla kobiet,
- tanie ozdoby dla domu,
- bluzki i bluzy z nadrukami,
- itp.
Wybrany motyw Flat obsługuje opisy dla kategorii. Jeżeli Twój motyw nie ma takiej opcji, to dodaj do podstron kategorii kod:
<?php echo category_description(); ?>
Dla podstron tagów będzie to:
<?php echo tag_description(); ?>
Okruszki dla Twojej strony
1. Wtyczka SEO BY YOAST dodaje nam wszystko, co jest potrzebne, aby móc obsłużyć okruszki, wystarczy dodać do swojego bloga poniższy kod:
<?php if ( function_exists('yoast_breadcrumb') ) { yoast_breadcrumb('<p id="breadcrumbs">','</p>'); } ?>
2. Następnie należy je włączyć, wchodząc w panelu administratora WordPress w menu: SEO → Okruszki, a następnie zaznaczyć opcję włącz okruszki i wybierać „Taksonomie, które mają być uwzględnione w okruszkach:” jako KATEGORIE.
3. Wspomniany powyżej kod w wypadku motywu Flat należy dodać do pliku archive.php.
Od razu wklejmy go kilka linijek niżej, dzięki czemu okruszki będą działać również dla tagów.
Warto dodać obsługę okruszków także dla podstron pojedynczych wpisów, aby to zrobić, musimy zlokalizować plik single.php i dodać do niego kod okruszków.
Dzięki temu użytkownik będzie zawsze wiedział, gdzie się znajduje i szybko będzie mógł przejść do kategorii, z której wpis pochodzi.
O czym należy jeszcze pamiętać, korzystając ze wtyczki SEO BY YOAST
Oznaczenie autora
Warto przejść również do zakładki „Społeczność” i uzupełnić przynajmniej dane dla Google+. Dzięki temu istnieje szansa, że nazwa autora ukaże się w wynikach wyszukiwania. Oczywiście, aby to zrobić, musisz posiadać swoją podstronę w serwisie Google+, możesz ją łatwo zdobyć, rejestrując się na tej witrynie. Jednak pamiętaj, że dane, które tam wpiszesz, powinny być prawdziwe, a profil uzupełniony i aktywny. Inaczej nie ma szans, abyś wyświetlił się w wynikach wyszukiwania.
Mapa strony
Należy pamiętać, że mapa strony, którą musimy wskazać narzędziom Google dla webmasterów, znajduje się pod adresem: twojastrona.pl/sitemap_index.xml
Ustawienia bezpośrednich odnośników
Na zakończenie
Powyższe porady to pewien wstęp do optymalizacji Twojej witryny według wymagań Google. Warto zadbać przynajmniej o nie. Na zakończenie trzeba dodać, że od niedawna istnieje seria płatnych rozszerzeń dla omawianej wtyczki, pośród których znajdziemy narzędzia ułatwiające nam optymalizację plików video, wspomogą lokalne SEO, czy pomogą nam, kiedy będziemy dodawać stronę do Google News.
- WordPress i zewnętrzne usługi – krótki przegląd aplikacji, które zepniemy z WordPressem - 4 stycznia 2020
- Pełna pętla WordPress - 4 stycznia 2020
- WordPress i Wcag czy można łatwo spełnić wymagania? - 4 stycznia 2020
- Kanibalizacja słów kluczowych, wstępna diagnoza i naprawa na WordPress - 4 stycznia 2020
- 7 prostych rozwiązań dla WordPress - 4 stycznia 2020
- Google Tag Manager i WordPress – błyskawiczny przepis - 4 stycznia 2020
- Jak uruchomić Instant Articles i Google AMP na WordPress ? - 4 stycznia 2020
- Rejestracja użytkowników na stronie WordPress, kompleksowe rozwiązanie palącego problemu - 4 stycznia 2020
- PIWIK i WordPress, dlaczego warto spojrzeć na te statystyki - 4 stycznia 2020
- Buddypress, czyli społeczność na WordPressie - 4 stycznia 2020
-
Linki Wewnętrzene i Sematyka
-
-
Budowanie linków
-
Sematyka
-
Budowanie linków nigdy nie było prostrze. Setki możliwości linków za jednym kliknięciem.
-
SEMRush
-
-
Profesjonalna platforma SEO
-
Online
-
SEMrush oferuje rozwiązania dla SEO, PPC, treści, mediów społecznościowych i badań konkurencyjnych.