Strona informacyjna na WordPress, czyli jak podać informacje z krótkim terminem ważności
[ SEOWind.io - pisz treści które rankują się w TOPach ]
Dla niektórych wszystko, co widzą w sieci to “strona internetowa”. Nie jest to błędne określenie, ma ono jednak wadę, nie oddaje przeznaczenia. Prowadząc sklep, lepiej zamieścić na reklamie frazę “sklep internetowego firmy X” niż “strona internetowa firmy X”.
W sieci mamy fora, blogi, magazyny i strony informacyjne. W tym artykule skupię się na tych ostatnich. Jak na WordPress poprowadzić stronę informacyjną, z czym wiąże się taki zabieg i na co zwrócić uwagę.
Spełniać standardy, czyli do czego są przyzwyczajeni (jeszcze nie nasi) czytelnicy
Będąc małym w sieci, mamy dwa wyjścia, albo pozostać zgodnymi ze standardami, albo je złamać. Tym razem tworząc stronę internetową, wybierzemy pierwszą opcję, na co więc zwrócić uwagę? Przede wszystkim na sposób organizacji treści przez portale informacyjne i fakt, w jaki sposób to one prezentują treści. Poniżej kilka przykładów.
Podsumowując, dla nas jest istotne:
- obecność TOP NEWSA, wiadomości, która świadczy o tym, że jako portal informacyjny aktualizujemy się bardzo często i wiemy, co jest najważniejsze dla naszych czytelników,
- czytelne, przykuwające uwagę nagłówki,
- tematyczne, niedostępnie nigdzie indziej zdjęcia,
- wiadomości ułożone w kolejności od najnowszej do najstarszej, jest to ważne dla osób, które czytają portal, aby być “na topie”, dzięki temu wiedzą, że już o wszystkim słyszeli lub też widzą, od którego momentu muszą rozpocząć czytanie,
- wiadomość o autorze, co prawda na powyższych przykładach tego nie widać, ale jest to stosunkowo kluczowe, w ten sposób użytkownicy nie tylko uważają wiadomość za bardziej istotną, ale i łatwiej jest im w nią uwierzyć (zgodnie z logiką, skoro ktoś nie wstydził się pod tym podpisać, musi to być prawda),
- tematyczność wiadomości, muszą one oscylować w koło tematyki portalu, przykładowo portal polityczny nie może nagle podać jako TOP NEWSA wiadomości o tym, że piłkarz zdobył w niesamowity sposób bramkę,
- prędkość ładowania strony, treść musi być nie tylko łatwa do zjedzenia (prosto napisana), zauważalna (ładne zdjęcie i przykuwający uwagę nagłówek), ale musi też być łatwa do skonsumowania (strona powinna szybko się ładować).
Tematyczność serwisu, kluczem do znalezienia swojej grupy odbiorców
Wszystkie powyższe screeny zostały zrobione praktycznie w tym samym czasie. Jak widać, “top newsem” każdego portalu jest inna wiadomość. Dlaczego?
Ponieważ każdy chce trafić w swoją grupę docelową. TokFM traktuje o polityce, Tvn24 o ważnych, niekiedy tragicznych wiadomościach.
Innymi słowy, wybór tematyki portalu jest bardzo ważny. Po pierwsze osoby interesującej się polityką, nie musi interesować, że nowy film animowany ukazał się w kinach. A kogoś z Lublina nie do końca interesują lokalne wiadomości z Wrocławia.
Dodatkowo im nasza nisza bardziej konkretna, tym łatwiej zarządzać czasem i budżetem, jaki mamy na witrynę.
Google news dla strony
Warto wspomnieć o istnieniu Google News, podobno ktoś z tego korzysta (ja nie znam, ani jednej takiej osoby). Mimo to, kiedy dodamy tam witrynę i zaczyna się ona wyświetlać, okazuje się, że czasami potrafi wygenerować sporo ruchu.
Praktycznie chodzi o to, aby wdrożyć wskazówki z tego miejsca – https://support.google.com/news/publisher/answer/40787?hl=pl. Czyli dodajemy witrynę do Google narzędzi dla Webmasterów, a następnie możemy doinstalować – https://wordpress.org/plugins/xml-sitemap-feed/.
Polecam również https://support.google.com/news/publisher/answer/4581309?hl=pl .
Największy problem z Google News jest taki, że konkurować musimy z portalami pokroju wp.pl, onet.pl itp. Jednak jeżeli piszemy coś dla lokalnej społeczności, mamy odpowiednie zaplecze, aby jako pierwsi o tym napisać, wszystko staje się możliwe. Mimo tego na pewno nie jest to proste, jak przekartkujemy news.google.pl od razu zauważymy, że nie ważne czy artykuł dotyczy technologii, zdrowia, polityki, rozrywki itp. wszędzie powtarzają się wyżej wspomniane portale, więc duże serwisy nie podlegają zasadzie tematyczności.
WordPress jako portal informacyjny?
Jasne jest, że na WordPress możemy wdrożyć portal informacyjny. Najlepszym przykładem nadal pozostaje serwis Mashable, który dopiero po osiągnięciu ciężkiej do obsłużenia poprzez WordPress liczby użytkowników przerzucił się na Ruby on Rails.
Dlatego też warto uwzględnić kilka elementów, które pomogą nam swobodnie działać. Rozwiązań jest wiele, więc zaczynajmy.
Edycja strony głównej dla wielu z nas jest najwygodniejsza, kiedy jest wspierana np. poprzez Visual Composer, niestety generuje on sporo kodu, przez co większość osób go nie lubi. Kolejny plus to fakt, że jest to najtańsze wyjście do tego, aby redaktorzy mogli swobodnie dodawać istotne elementy w czytelny sposób na stronę główną. Podwieszane wpisy, czy wykonywanie tego za pomocą widgetów nie jest tak wygodne, a inne rozwiązania (np. dedykowane) nie są tak tanie.
Ważne, aby na innych podstronach również prezentowane były kluczowe elementy, dlatego też warto dodać widget “najnowsze wiadomości” i/lub skorzystać z wtyczki Easy Heads Up Bar. Kluczowym elementem jest też możliwość udostępnienia możliwości komentowania wpisów, ale i ich animacja. Musimy poprzez pisanie komentarzy zachęcić czytelników, aby Ci chcieli pozostawić swoje, w końcu wejdzie im to w krew i sami chętnie będą rozpoczynać dyskusje. Możliwość udostępnienia wysyłania własnych wiadomości może dodatkowo przysporzyć nam nowych, darmowych treści, a można to zrobić wykorzystując User Submitted Posts.
Tutaj o tym wspomniałem: https://www.seowordpress.pl/tworzymy-forum-dla-czytelnikow-w-oparciu-o-disqus-com-czyli-tak-jak-ma-antyweb/
Podsumowując
Podejście do portalu informacyjnego jest nieco inne niż do magazynu, czy bloga. Tutaj liczy się obecna, świeża informacja, musi być czytelnie przedstawiona i widoczna. Należy pamiętać, że informacja czytana będzie w pierwszych kilku godzinach, potem prawie nikt nie będzie jej czytać, ani odwiedzać.
Ważne jest opublikowanie informacji jako pierwsze medium w sieci, dlatego też często wpisy po prostu po publikacji dopiero trzeba… poprawić. Jeżeli masz własne doświadczenia dotyczące prowadzenia portalu o charakterystyce informacyjnej, podziel się nimi w komentarzach.
- WordPress i zewnętrzne usługi – krótki przegląd aplikacji, które zepniemy z WordPressem - 4 stycznia 2020
- Pełna pętla WordPress - 4 stycznia 2020
- WordPress i Wcag czy można łatwo spełnić wymagania? - 4 stycznia 2020
- Kanibalizacja słów kluczowych, wstępna diagnoza i naprawa na WordPress - 4 stycznia 2020
- 7 prostych rozwiązań dla WordPress - 4 stycznia 2020
- Google Tag Manager i WordPress – błyskawiczny przepis - 4 stycznia 2020
- Jak uruchomić Instant Articles i Google AMP na WordPress ? - 4 stycznia 2020
- Rejestracja użytkowników na stronie WordPress, kompleksowe rozwiązanie palącego problemu - 4 stycznia 2020
- PIWIK i WordPress, dlaczego warto spojrzeć na te statystyki - 4 stycznia 2020
- Buddypress, czyli społeczność na WordPressie - 4 stycznia 2020
-
Linki Wewnętrzene i Sematyka
-
-
Budowanie linków
-
Sematyka
-
Budowanie linków nigdy nie było prostrze. Setki możliwości linków za jednym kliknięciem.
-
SEMRush
-
-
Profesjonalna platforma SEO
-
Online
-
SEMrush oferuje rozwiązania dla SEO, PPC, treści, mediów społecznościowych i badań konkurencyjnych.