Czego szukasz?

Jeżeli szukasz odpowiedzi na pytania związane z SEO lub Wordpressem wpisz frazę i czekaj na podpowiedzi lub kliknij enter! Wyniki pokazują także linki do zewnętrznych źródeł.

163 artykułów w bazie

Blog na WordPress i prosta sprzedaż produktów bez kodowania5 min read

5 min read" > 2015-07-15_0905

Im dłużej prowadzisz bloga, tym większa szansa, że czytelnicy zaczną traktować Ciebie jako specjalistę. Dlatego też duża część blogerów postanawia wypuścić swój własny produkt.

Tym produktem może być wszystko. Książka, koszulka, sukienka i rękodzieła. Ponieważ mogą to być rzeczy nietypowe gabarytowo, być może potrzeba je dopiero stworzyć, domalować, albo wykroić sukienkę idealnie pod rozmiar kupującego. Dodatkowo jest to idealna okazja do wejścia w dialog z kupującym, w związku z tym dlaczego by tego nie zrobić?

Zarówno z punktu widzenia SEO, jak i użyteczności dla odwiedzających warto, aby sklep posiadał:

  • stronę zbiorczą,
  • łatwe do zarządzania podstrony sklepów,
  • estetyczny wygląd,
  • komentarze do produktów,
  • możliwość wysłania formularza z zamówieniem,
  • produkty powinniśmy łatwo móc wyświetlić poza podstronami ze sklepem.

Tym razem skorzystam z motywu Flat-Sky, będącym dzieckiem motywu Flat.

flat

Jest on bliźniaczo podobny, posiada jednak o delikatniejszy wygląd, zdecydowanie bardziej wakacyjny.

Nie wiemy dokładnie, jak będziemy jeszcze katalogować nasze produkty. Inaczej zrobimy to dla mebli, inaczej dla ubrań, a jeszcze inaczej dla ekologicznego mydła. Dlatego też zbudujemy nowy typ wpisu. Dzięki temu będziemy mogli łatwo oddzielić je od zawartości strony, łatwiej będzie nam je uzupełniać, a w dodatku podstrony zbiorcze będziemy mogli opatrzeć własnymi metatagami. Innymi słowy, linkowanie wewnętrzne będzie tak samo spójne, jak w przypadku wpisów, ale sposób organizacji o wiele bardziej zrozumiały.

Organizujemy wpisy

Treść zorganizujemy dzięki wtyczce Types – Complete Solution for Custom Fields and Types. Instalujemy ją.

Więcej na temat jak korzystać z wtyczki: http://www.seowordpress.pl/types-czyli-taksonomie-custom-fields-i-post-type-w-jednym-miejscu/ 

Następnie tworzymy własny typ wpisu, czyli nasze produkty.

types-produkty

Ponieważ zależy nam na konkretnej funkcjonalności naszego nowego typu wpisu, musimy zaznaczyć nieco więcej właściwości w panelu opcji.

wlasciwosci

Nasze produkty będą rękodziełami, więc chcemy je podzielić. Użyjemy do tego taxonomi.

nazwaopis

Należy pamiętać, aby zaznaczyć typ wpisów, który nasza taxonomia ma obsługiwać, jak również ustawić jej hierarchiczny typ, dzięki czemu będziemy mogli zagnieżdżać je jak kategorie.

Żeby nadać unikatowe meta tagi wpisom, wystarczy posłużyć się wtyczką WordPress SEO by Yoast. Warto nadać naszym produktom unikatowe opisy, tym bardziej że nie przewidujemy ich zbyt wiele.

Więcej na temat konfiguracji wtyczki SEO Yoasthttp://www.seowordpress.pl/przyklad-konfiguracji-wtyczki-seo-by-yoast/ 

Porządkujemy treść produktu

Ponieważ będziemy sprzedawać rękodzieła, czyli nasze obrazy, wiklinowe koszyczki zazwyczaj nie będziemy mieli gotowego produktu przed jego zakupem. Warto zdawać sobie sprawę, że tutaj naszym produktem jest właściwie usługa, chyba że wcześniej napletliśmy dziesiątki koszyczków i czekają tylko na sprzedaż.

Nasz wróg – brak standardowego koszyka zakupowego

Największym naszym problemem jest brak standardowego koszyka zakupowego, tzn. musimy skorzystać z takiego rozwiązania, które pozwoli nam maksymalnie zwiększyć konwersję, a przy okazji powinniśmy dać do zrozumienia użytkownikowi, że tak właśnie wygląda bramka zamówienia i dodatkowo, że jego dane są bezpieczne.

Do tego celu użyjemy wtyczki Popup Maker i formularzy Contact form 7.

Co umieścić na przycisku zachęcającym do wysłania swoich danych i jakoby potwierdzenia zakupu? “Kup teraz” jest bardzo zobowiązujące i używane przez duże sklepy, na dodatek mało mówi o naszym procesie zakupowym, dlatego zdecydowanie polecam “złóż zamówienie”.
W pierwszej kolejności należy stworzyć formularz, którym będziemy się posługiwać. Znajdzie się w nim miejsca na imię i nazwisko, adres e-mail, telefon i uwagi/pytania klienta..

cf7

Warto pamiętać, aby w polu wiadomości, która przyjdzie na naszą skrzynkę pocztową, dodać tag [_post_url] (pełna lista: http://contactform7.com/special-mail-tags/ ), dzięki temu będziemy wiedzieli, którego produktu dotyczy zamówienie.

Co jeszcze można zrobić, żeby szybciej kontaktować się z klientem?

Jeżeli chcesz jeszcze szybciej kontaktować się z klientem, możesz skorzystać np. z widgetu GG dla stron ( https://www.gg.pl/info/komunikator-na-twoja-strone/ ). Żeby wyświetlać go wyłącznie na podstron sklepu, wystarczy stworzyć plik single-produkt.php zgodnie z codexem ( single-{typ_wpisu}.php https://codex.wordpress.org/Post_Types ) i tam możesz dokleić kod widgetu GG.

Składamy w całość

Wszystko mamy przygotowane. Czas złożyć to w całość. Wchodzimy w tym celu do Popup Maker’a i tworzymy nowy popup, w którym umieszczamy kod naszego formularza.

popup-maker

Pamiętaj, że wypada zadbać, aby klient był pewien, że:

  • jego dane są bezpieczne,
  • warto zrobić zakupy u Ciebie,
  • ma możliwość bezpośredniego kontaktu z Tobą w celu omówieniu szczegółów.

Najprościej uzyskać to dodając pod lub nad formularze dodatkowe informacje, np. o ilości zrealizowanych zamówień, telefon do siebie, oceny innych kupujących itp.

Popup wywołujemy przy użyciu poniższego kodu:

Jeżeli chcemy wywołać go z użyciem obrazka, stosujemy:

w formie zwykłego linka:

Dzięki temu uzyskujemy:

produkt

Który po naciśnięciu daje nam formularz kontaktowy.

Warto zwrócić uwagę, że domyślnie całość strony zostanie zakryta białym tłem. Powoduje to, że mamy możliwość skupienia uwagi odbiorcy wyłącznie na formularzu i informacjach, które dodatkowo mamy zamiar przekazać. Zostaje nam już tylko odpowiednie sformatowanie strony z produktem. Ja, Ty i Twoi klienci kupują oczami, więc na pewno powinno znaleźć się miejsce na galerię. Oprócz tego potrzebujemy miejsca na krótki opis, długi opis, informacje dodatkowe, recenzje klientów itp.

Żeby było łatwiej skorzystamy ze wtyczki Shortcodes Ultimate. W zależności od naszej kreatywności i chęci działania otrzymamy różny wynik. U mnie na potrzeby tutorialu ostatecznie zawartość podstrony z produktem wygląda następująco.

prdukt-final

Inne rozwiązania?

Jak inaczej można wykonać mini sklep? Najprościej wykorzystać wtyczkę Tradematic, w której to nasz kupujący będzie miał do przejścia typową ścieżkę zakupową lub skorzystać z WooComorca, który jednak wymaga od nas większej wiedzy lub odpowiednich środków na zlecenie wdrożenia.

9 komentarzy

  1. Mam kilka pytań odnośnie poradnika. Doszedłem do momentu gdzie umieszczamy button w Produkt 1, ale on nie działa, ponieważ dla Popup Maker w Targeting Conditions mogę zaznaczyć konkretną stronę, wpis, ale nie ma tam tego nowego typu produkty.
    Mogę dodać button do jakiejś istniejącej strony i on działa – jedynie co to iż fajnie by było gdyby o wysłaniu wiadomości formularz znikał.
    Bardzo mi się podoba to proste podejście, zastanawiam się czy nie można by do tego jakoś prostego koszyka zrobić – przez koszyk rozumiem, tylko dodanie nazwy produktu, tak by po dodaniu kilku produktów do koszyka do formularza zostały one skopiowane, by klient nie musiał dla każdego produktu składać zamówienie.
    Proszę o pomoc lub wskazanie gdzie mam szukać – Pozdrawiam.

  2. Na blogu WordPress można także sprzedawać autorskie kursy wideo i zarabiać na wartościowej wiedzy. Do tego celu wykorzystuję wtyczkę Fast Micro Pay, która pozwala zautomatyzować proces sprzedaży na stronie. Plugin można przetestować przez 3 dni za darmo.

    Poniżej przedstawiam dwa tutoriale wideo:

    Jak włączyć SMS Premium przez Dotpay na blogu WordPress: http://platnosci-wordpress.pl/platnosci-online-przez-dotpay-na-wordpress

    Jak włączyć płatności online przez Dotpay na blogu WordPress: http://platnosci-wordpress.pl/sms-premium-dotpay-w-systemie-wordpress

  3. @Karol, a ja będąc osobą nietechniczną skorzystałam bardzo na wideo dokumentacji wtyczki Fast Micro Pay i szczerze mogę ją polecić dla innych 🙂 Jeżeli chodzi o inne rozwiązania, to też testowałam inne rozwiązania. Uppres posiada zakładanie konta premium, natomiast we wtyczce Fast Micro Pay proces założenia konta jest niepotrzebny – co de facto skraca okres prowadzący do finalizacji transakcji. W mojej skromnej opinii bardzo dobre narzędzie i u mnie się sprawdza 🙂

Zostaw odpowiedź

Email nie będzie publikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Możesz używać tych tagów HTML <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code class="" title="" data-url=""> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong> <pre class="" title="" data-url=""> <span class="" title="" data-url="">

Oferuję szereg usług związanych z WordpressemSPRAWDŹ OFERTĘ
Przeczytaj inne:
forum-bb
Forum na WordPress, czyli jak zbudowac społeczność w obrębie swojej strony

Choć wiele osób postawiło krzyżyk na forach internetowych, istnieje pewna ich grupa, która ma się nadal nad wyraz dobrze. Dzieje...

Zamknij